Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 918 ggr
Wosbi
0

Enkät om vaccinering

Hej alla medlemmar!

Jag går sista terminen på Yrkeshögskola med programmet djursjukvådar med inriktning stordjur i Önnestad och skriver ett examensarbete om vaccinering och har ett frågeformulär som skall användas i arbetet. Jag kommer inte använda några namn eller personliga uppgifter i arbetet utan det kommer bara stå statistik av de svar jag får. Men då kan jag behöva några vänligt villiga personer som svarar på dessa frågor. Det tar knappt mer än någon minut eller två och är helt frivilligt.

Svaren får ni jätte gärna skicka till min mejl!

Email: Stuttsbollen91@hotmail.com

1. Vad för djur äger du? (häst, hund, katt, kanin, övriga djur)

2. Hur gammalt är ditt djur?

3. Hur många av dina djur vaccinerar du årligen?

4. Varför vaccinerar du ditt djur? ( t.ex. för tävling, utställning, högt smittryck, för att veterinären säger det?)

5. Vad vaccinerar du ditt djur emot?

6. Är du noga med att ditt djur håller ett regelbundet vaccinerings schema eller tar du det när du kommer på det?

7. Har ditt djur direkt efter injektion fått någon biverkning så som klåda eller nässelutslag?

8. Har du märkt några förändringar i ditt djurs beteende efter vaccination?

9. Har ditt djur några dagar efter vaccination blivit trötta och sega, tappat aptiten, blivit dåliga i magen eller fått feber?

10. Är ditt djur försäkrat?

Om du svarar ja på fråga 9 så kommer följnings frågor om försäkrings bolaget här

1. vilket försäkrings bolag har du? (Agria, Sveland, If, folksam, övrig)

2. Är du nöjd med ditt försäkrings bolag?

3. Vet du vad försäkrings bolaget säger om just vaccination för ditt djur?

Aribigga
0

Skickat :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Wosbi
0

tack så mycket! :D hoppas jag får fler svar på häst! Kyss