Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 582 ggr
tezzie
0

fy f*n

Avlivar man inte en sån här hund??

http://www.blocket.se/vi/12051168.htm?ca=4_s

*** Kärleken övervinner allt ***

tezzie
0

Lina
0

Nej, vf skulle man göra det ? det finns så duktigt hundfolk som men all säkerht kan ta hand om hunden. Ägaren är väldigt noga med vem den nya ägaren blir så det kan nog inte bli annat än bättre. Hunden är ju bara 2 år :(

tezzie
0

Tycker du att man ska ha kvar en hund som flyttat mellan flera olika hem och som dessutom hugger både barnen och mamman i familjen? Kan man garantera att den inte hugger igen?

Alex
0

Behöver man väl inte göra, beror ju mycket på anledningen varför han hugger och hur ofta det kommer och om det är nåt som kan gå att träna bort eller inte.. Har själv en hund som kan göra det, pga osäkerhet. Han var extremt osäker från första dagen vi hade honom och sen utvecklade han det beteendet i såna lägen när han kände sig trängd och inte kunde fly.. Han lever, och det är tänkt att han ska få göra det några år till. ;)

Vi har tränat extremt mycket på det, och undviker såna situationer så mycket som möjligt. Det funkar, har ju inga små barn eller så i familjen. Så hos rätt människor i rätt hem kan han nog funka utan större problem. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tiina
0

klart man inte avlivar den!! Som sagt den är bara två år. och hamnar den hos rätt människor så tror jag det blir en bra hund! Och i annonsen verkar dom ju väldigt seriösa. Man kan väl aldrig garantera att en hund inte biter..spelar ingen roll vilken hund det är,eller vilket djur som helst för den delen. Den snällaste hund kan bita om den är på dåligt humör,har ont eller likanade…och världens snällaste häst kan sparka,kasta av.. pga att den har ont kanske…eller en broms som bits!! Tycker det är bra att han får en till chans!! =)

Malin-A
0

håller med #4 o #5… rätt hem så kan hunden bli en toppenhund…

tezzie
0

Det tycker inte jag… Hade det varit en sk kamphund hade troligtvis alla reagerat annorlunda (det är vad jag tror). Jag tycker inte att man behåller en hund som hugger, oavsett ras!

lisette
0

oj, det är ju jättesvårt. hunden kan med rätt person bli jättebra, men kanske inte.

bubbelbubbel
0

ja det är svårt. men hon som har honom verkar ju ha koll på läget och vara väldigt seriös.

fridak
0

jag tkr itne man ska behöva avliva hunden men jag tror aldrig att man skulle börja lite på en sådan hund igen. har det hänt en gång kan det alltid hända igen.

bubbelbubbel
0

självklart ! men det är ju också dom nya ägarna medvetna om.

linasvovvar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv två hundar som skulleha avlivats om dom inte kom till mig. Nu har jag haft dom i tvårespektivet tre år. Och dom har ALDRIG visat tendens till att vara opålitliga.

Denna stackars lilla Ozzy behöver ju en trygg plats en fast hand och massa kärlek. Så kommer hans beteende att ändras så fort.

Mår illa av tanken på att djur ska behöva avlivas pga att vi människor behandlat dom fel!

gejsa
0

Svårt att säga när man inte sett hur den betett sig. Men jag vill nog inte ta hand om en hund som helt plötsligt biter mig. Det finns nog folk som är duktiga som kanske kan få den bra igen. Kan man inte och vågar inte lita på sin hund så känner den ju det.

Tex när jag ska tävla med Ludde i lydnad. Jag blir så nervös så jag nästan blir blockad. Vet knappt vad jag gör. Det känner ju Ludde givetvis och går jättedåligt. Fast på träning och hemma går han kanonbra. Suck!