Snabba tips tack? Lektion imorgon :P
haha, ja detta är nog en meningslös tråd egentligen, men jag ska på min första lektion på evigheter imorgon.. vad ska jag be tränaren gå igenom med mig?
Detta är en onödig tråd för att: 1. Ni vet ju inte hur jag rider eller så.. 2. Tränaren och jag käner varandra väldigt väl och hon har utbildat min häst, så hon vet och ser säkert ganska omgående vad vi behöver jobba på..
Men jag är så sjukt nervös! xD Känner att jag måste skriva lite..
Tänk så bara tittar hon på mig och tänker: "Men vad har du GJORT med honom?! Han är helt förstörd!!" 

Han är väldigt omusklad.. och det känns som om vi har tappat ALLT.. inte för att där fanns så mycket att tappa från början, men..
Jag har gjort en liten lista på vad jag vill kolla med henne (mest för att göra något..) Det är bl.a.
- Min sits och följsamhet
- Har han med sig rygg och bakdel i traven och hur gör jag bäst?
- överlinje, överlinje, överlinje…
- När vi gör ''slutor''.. gör han de rätt eller känner jag fel?
- Hur ska jag egentligen vända honom på bästa sätt?
- Halvhalter - eller början till halvhalter i främst skritt.
- Galoppfattning - en genomgång på hur jag ska träna in det bäst.
Lite flummig lista, sen är det säkert helt andra saker hon ser som vi behöver jobba med. Vi kan ju skritt, trav, tölt, gallopp ute och så, men just att fatta rätt galopp på banan, och min sits i traven är svårt. Jag känner att mina halter behöver jobbas med lite också, men behöver lite guidning..
Känns som om jag inte kommer nånvart alls, det är ju samma saker vi alltid haft problem med.. jag har guldfiskminne och tappar allt 3 minuter efter att tränaren gått..
Jag lär ju bara ha 1-2 lektioner i månaden så mycket är ''att jobba på själv''..
Sen är jag extra nervös eftersom det blir första gången jag kör hästtransporten själv.. har kört en gång innan med pappa vid sidan om.. :/ Eeep.. men när jag klarat det själv kan jag ju faktiskt ta mig till ridbanan och jobba lite ordentligt ibland också, även om jag anser att man kan träna mycket i skog och mark så är vi på en sån låg nivå att vi behöver en volt för att träna in vissa saker..
Fast har faktiskt varit duktig på senaste och tvingat mig själv att trava, trots att tölten är så mycket bekvämare och lättare.. >_>
Menmen.. dressyrekipage eller ej, han är i varje fall världens bästa skogshäst!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jajja, lektionen är så klart över :P
Det gick bra. Jag måste bli mer aktiv i ridningen så löser sig mycket. Men det vi jobbade mest på var att få honom att lätta framtill, för ahan blir väldigt framtung.. däremot så är både rygg och bakben med och bä hela tiden, men han får inte under sig bakdelen eftersom framdelen är i vägen *lol*
Men det fick jag iaf lite hjälp med hur vi ska lösa.. sen så skiftar han bak vikten så plötsligt att jag tappar min balans, men det får vi också jobba på :)
Bilden som är bifogad (längst ner) visar hur han flyttade vikten. Jag vet att mina hälar är där de är, vi var bägge väldigt trötta när vi kom så långt att vi filmade (jag ville se hur det såg ut när det kändes som det kändes, då är det lättare för mig att koppla ihop det) Den genomskinligt vita linjen är en stöd linje för mig.
Ett par andra bilder, dock är väl inte vikten flyttad så mycket på dem, menmen ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Kul läsning!
Alltid roligt att läsa om hur det går för andra.