ooh åska !
årets första åska, iaf för min del är här.
och det är såå härligt, dock bara fisåskar det lite pluttigt.
jag vill ha ordentliga grejjer ! :D
gillar ni åska, eller ligger ni nerkrypna under ett täcke och önskar att det är över illa kvickt ? :)
Nä, jag gillar inte åska, men är inte heller livrädd… : P

det åskade här förra måndagen.. jag hatar åska, fyrverkerier, blixtar.. usch.. det hemskaste (hm, säger man så?) som finns.. önskar bara att det ska försvinna lika fort som det kom.. och vid åska får jag så himla ont i huvudet..!
vi brukar alltid stänga av alla elektriska saker (speciellt tv och datorer) så det inte drar med.. det är så synd då.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
jag brukar med stänga av, men bara om det ligger rakt över, denna lilla fisåskan behövde inget stängas av.

skönt =) det blir så tråkigt annats 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
jaa, det blir ju lätt det :D

Jag sitter i bilen, tjursitter verkligen (en natt sov jag i bilen förra sommaren) o i början hoppar jag till för varje blixt men efter en stund kan jag titta o bli fashinerad. Så är de iaf här hemma. Vi har larm på huset o de är lite väl så känsligt så om åskan slår ner inom en radie på ungefär 2 mil så tjuter larmet o jag blev jätte rädd för de när jag va liten o de sitter i… Är jag uppe i Offerdal där jag tidigare bodde så kan jag göra vad som helst när åskan går, ja i princip då, för där är det berg i en ring runt så där slår de sällan ner.
Tycker det är väldigt häftigt med åska (ja när jag sitter i bilen då) men jag har en otrolig respekt för den. Älskar att vara ute o åka bil när de åskar, så mysigt, ja när jag vant mig vid blixarna då…

jag har cyklat igenom en stor skog själv när jag var 10år när det åskade hela dagen och var tyungen att cykla 1 mil från stranden(skolan hade städat standen) och hem i åska+spöregn+hagel.
det var då jag övervann rädslan för åskan
.det är bra att det åskar så att trycket lättar på himlen

jag gillar åska=)tycker det är häftigt med blixtarna och mullret;)hahaha,,men så är jag som jag är;)haha!
Jag tycker om åskan i sig själv, dock tycker jag inte om när det pangar på rejält.
men jag får så ont när det skall komma åskaså fy..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag både tycker och inte tycker om åska ;) mysigt om man är inte, men är lite läskigt om man är ute… och så gillar jag inte när man inte har ngt att göra i.o.m att man brukar dra ur tv:n och datorn.
Dessutom får jag jämt så ont i huvudet när det är åska på gång…

Uuuhuuu…. Jag hatar åska… =/

Jsg är skit rädd för blixtrar och åska så jag gömmer mig under täcket med mp3 på högsta volym
Det är ju jättemysigt med åska :) Min tränare berättade om när han var i USA, så kom det ett RIKTIGT åskväder… *Avis*

Där påminde du mig varför jag inte varit dit o inte ska dit, ja så länge de e risk för åska iaf…

jag tycker det är supermysigt :)

jag tkr det är ga mysigt, skräckblandan förtjusning typ xD dock tkr jag att det är skitläskigt när det blåser mycket :O

det åskar här nu=)rejält!!=)

Och du sitter med datorn på?? Galning!! ;-)
det kom lite buller till innan, och lite blixtar, men det var ju över lika snabbt. tråkigt ! hoppas det kommer massa inatt, så hela jobbet släcks ner…*önsketänkande*

tkr det är mysigt om man sitter hemma men är man ngn annanstans är det inte lika kul.
blandad skräckförtjusning…för träffar det kan den ställa till mkt skada men annars är det ett häftigt ljusfenomen…vi som bor vid havet slipper det ofta då det går ute till havs…

Jag brukar gilla åska. Om hästarna är inne i stallet. Annars kan dom få panik. Det fick ju Gobban en natt när dom var ute på betet. Han sprang och var så rädd att han fick en pinne i benet. En spricka blev det i skellettet. Fick ju stå i över 2 månader då. Eg boxvila men det gick inte. Han var inte still då.
Men själv gillar jag att se på åskan. Det är vackert att se om det är mörkt ute.
Tittade nyss ut genom köksfönstret, och såg hur hela nedre delen av himlen i en jämn rand helt plötsligt färgades starkt turkos.. Blixtrade antagligen på andra sidan berget, men såg skumt ut!
Gillar åska om det samtidigt regnar ett varmt sommarregn typ, men inte om det kommer för nära eller så att man tvingas dra ur datorn. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ha, ha det är nog inte bara datorn du ska dra ur då. Tv:n och telefonerna med.
#24 Jo men det är datorn jag är mest beroende av 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

älskar det! :D finns inget mysigare än när det åskar och blixtrar

För ett år sen när jag varit och ridigt lektion på ridskolan och var på hemväg så blev det så konstigt mörkt helt plötsligt. Klockan var runt halv tio på kvällen så jag trodde att natten bara kom väldigt fort. Men så fel jag hade…
Var kanske 300 meter från stallet och såg ovädret en bit bort (20 sekunder mellan blixten och smällen) så det var ju lugnt att ta sig hem. Det regnade inte ens än..
Helt plötsligt utan minsta förvarning slog blixten ner nånstans väldigt nära. Allt blev helt kritvitt, marken skakade och exakt samtidigt dundade det till utav bara h*lvete samtidigt som himlen öppnade en syndaflod. Ett under att jag satt kvar på pållen, men jag hoppade snabbt av och vi kutade gärnet hem. Har aldrig sett honom så rädd nånsin. Och har nog aldrig själv heller varit så fruktansvärt rädd.
Har en helt annan respekt för oväder nu. Kanske inte fullt så mysiga längre..
Är man på rätt ställe, med rätt sällskap så kan det vara väldigt mysigt.. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

åska, nej tack…
Har åskat här ibland ofta nu hela våren.
Gillar inte åskan, men kryper inte under täcket för det…

Åska är helt ok, bara det inte är så mkt så hela huset skakar

Jag gillar åska och det krävs rätt rejäla smällar innan jag ska höjja på ögonbrynet…har faktiskt aldrig varit med om ett så pass kraftigt åskväder här i Sverige.
Jag brukar öppna fönstret lite eller gå ut på balkongen om regnet inte ligger på just där då, bara för att höra åskan lite bättre.
Det är så mysigt att sitta ihopkurad i en stol på balkongen under en filt och bara beskåda naturens krafter :o)
Men för er som tror att ni är säkra i era bilar så är det inte helt 100 % säkert…man har blivit invaggad i en lite falsk säkerhet där ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
CBA, du kan ju inte förstöra miamarias trygghetsborg ;P
tydligen hade det åskat och regnat rejält över jobbet igår, då det var 1 cm vatten på vissa ställen, och mamma berättade att hon hade stått med lurar på, och ändå hört smällen.
åsså fismullrade det här……

#33 F´låt det var inte meningen….MiaMaria, det ÄR säkert i bilen ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
hihihi :D

Det är ju lite mysigt när det åskar =)

Åhh blev lite nervös där ett tag CBA, haha ;-) Jo då, vet att det inte är helt säkert, för några år sen så slog blixten ner i en kompis bil som vi va ute o åkte med, de hördes en smäll i taket o hela bilen dog. De som syntes i eftrhand va en stor buckla i taket o de va de som gjorde att vi visste att de va blixten som spökat med oss, vi fattade ingenting först, iofs blondiner ;-)
älskar åska ;) men inte min ponny ^^
#37 Ska vara elak och skrämma dig lite mer.. Stog om åskväder i tidningen förra sommaren, och då tog de upp några "åsk-myter", bl.a det att det är säkert i bilen.. Kommer inte ihåg det exakt, men var nåt i stil med att om blixten slår ner i den kan den typ bli elektriskt laddad, så man får lite svårt att ta sig ur.. Och möjligheten att den börjar brinna finns ju också. Ingen jätterolig kombination kanske, eftersom det (som de flesta nog vet) finns en bensintank i bilen…
Hata mig inte nu bara..
Är nog inte så jättestor risk att det händer, skulle jag tro. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Haha ingen fara, läst de jag oxå =)
jag tror inte man egentligen är säker nånstans…
kanske i vattnet. hö hö hö…
Jag brukar stå på balkongen och titta när det åskar, med en go yllefilt. Men det är lite små ruggigt om man är hemma och det värkligen drar igång rejält. För några år sedan så smällde blixten ner bara en gata bort, hoppade typ in igenom fönstret på ett hus och pangade tv:n.
Så lite skakis kan man ju bli ^^ Men för det mesta är det mysigt.
Kram Hanna
Hanna