Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 989 ggr
Fotographer
0

Hästgodis är....

…så gott :P Eller hur?

Snuttan2
0

Vad äter din häst för godis egentligen (eller du ;))?

gejsa
0

Jag ger mina hästar örtgodis när vi ridit. Sedan så stretchar vi med morötter efteråt. Det är mina hästars godis.

reddie
0

Det enda godis Reddie får är morötter och visst, det är gott!

Fotographer
0

Någon fyrkantig grej.. Haha, alla i stallet gillar dom godisarna :P Vi snor hästarnas godis XS

thilda-
0

Jag snor äpplena och morötterna som mamma köper till Oss:P

Fotographer
0

#5 Hehe, vi köper morötter och äpplen till hästen. Har ingen för tillfället :|

AliceL
0

min får socker.. billigt, bra, lätt att ha i fickan xD

Fotographer
0

#7 okej, är det så bra? Fast det är ju socker i vanligt hästgodis också. Iofs.

Johanna
0

#7 min häst vägrar äta socker…. nu brukar jag iofs inte ge socker allsmen när jag provade så ville han inte ha… han brukar oftast få morötter o äpple.. o banan.. det är han galen i.. :)

Cilla89
0

morötter och äpplen ger vi dagligen.. Örtgodis köper jag när jag kan få tag i det, köpte några påsar i Globen, men dem är ju slut för längesen :( Nån som vet vart man kan köpa örtgodis?

AliceL
0

#7 jag vet faktiskt inte, åxå tänkt på det.. men om man jämför dom 3-4 sockerbitarna hästen får om dan, om man jämför med hur många jag får så tror jag inte att det är såå stor fara..

AusaBausa
0

morötter o äpple är vad mina pållar får som godis…min systerdotter har köpt ngt "hästgodis" ngn gång men de är inte så glada i det:-(    synd om tjejen när hon vill vara snäll mot dem…

Fotographer
0

Nu var ju inte detta ett forum om vad allas hästar får att äta.. Utan om någon mer gillar hästgodis?:P Haha

joytick
0

Nää inte sånna där fyrkantiga dom e ju bara torra. Men betfor är ganska gott (a).

Fotographer
0

Betfor??? Blää:P Har aldrig smakat föresten… 0:)

AliceL
0

betfor är gott! och typ alla vitaminer, för dom är gjorda på typ sockerbas. och jo visst, en del hästgodis är jättegott. och en del bitar i vissa sorters müsli. däremot är krafft och havre ga äckligt! och pellets-lusern är sjukt äckligt.

gejsa
0

#10# Örtgodis kan man köpa i en hästaffär här istan. Hon paketerar det i 1 kg:s påsar eller också kan man köpa 30 kg:s säck för ca 300 kr. Dom älskar det godiset. Tror att det är väldigt nyttigt också. Luktar jättegott.

wewwa
0

Morötter, ibland hästgodis…

yoanna
0

min häst får morötter som godis, å de  ju de man själv också får äta när man e godissugen i stallet ;)

PimTheGreat
0

betfor e gott…;)

Hästarna får morötter, äpplen och knäckebröd till godis. Pim gillar även banan och clementiner…. Gillar inte riktigt allt sockergodis….men det är jag det

Lorita
0

mariekex, ja det är gott Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Eve
0

På sommrarna brukar jag ge lykka vitlökskex som jag själv har gjort.. Fast de är så goda så det är mest jag som äter dem ^^..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Cilla89
0

#22 Är det dem jag fick recept på en gång? Japp gillade inte dem alls ;)

jen
0

mina får morötter, men ibland ger jag dom en näve av Wambezis musli som godis

neonrosa
0

Äpplen, knäckebröd eller morötter brukar jag ge ^^

Fotographer
0

Får väl ta och smaka lite betfor då:P Torr eller blöt?:)

AliceL
0

#26 torr har mer smak x)

Fotographer
0

okej, då ska jag testa torr betfor.

Sara
0

I stallet ger vi pellets som godis.

Sara

lisette
0

betfor tycker jag är gott

Thorsson
0

Jag ger Calle, nyttigt pelleterade godisar i smak av morot/honung :D De är INTE goda, tro mig !

Anna
0

Windy & Wilda får äpplen och morötter (ibland) och efter ridturen får Windy en näve pellets. Har dock köpt hem tre påsar hästgodis nu, får se om de uppskattas eller inte ;) Skulle visst vara nyttiga iallafall..

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Gyllan
0

Min får äpplen och moötter och sånt där, och sen får hon skogsbärshästgodis :D de gillar hon :) fast dom är ganska goda :P

Loa-bg
0

Sockerbitar vid lastning, nåt extra. Båda mina hästar krånglar vid lastning, men nu lockar ju lite socker också. Annars är det morötter som gäller.

Murre_Uddiz
0

citerar:  Nu var ju inte detta ett forum om vad allas hästar får att äta.. Utan om någon mer gillar hästgodis?:P Haha

Fotographer
0

#35 TACK!!!! ';)

gejsa
0

Aha! Trodde frågan löd vad hästarna gillar för godis. hehe

Fotographer
0

Haha:P

Eve
0

cilla89  - japp, det 'r dem.. lykka är inte så jätteförtjust i dem heller, tror det var pepini som älskade dem ^^

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus