Vad äter din häst för godis egentligen (eller du ;))?

Jag ger mina hästar örtgodis när vi ridit. Sedan så stretchar vi med morötter efteråt. Det är mina hästars godis.

Det enda godis Reddie får är morötter och visst, det är gott!
Någon fyrkantig grej.. Haha, alla i stallet gillar dom godisarna :P Vi snor hästarnas godis XS
Jag snor äpplena och morötterna som mamma köper till Oss:P
#5 Hehe, vi köper morötter och äpplen till hästen. Har ingen för tillfället :|

min får socker.. billigt, bra, lätt att ha i fickan xD
#7 okej, är det så bra? Fast det är ju socker i vanligt hästgodis också. Iofs.

#7 min häst vägrar äta socker…. nu brukar jag iofs inte ge socker allsmen när jag provade så ville han inte ha… han brukar oftast få morötter o äpple.. o banan.. det är han galen i.. :)

morötter och äpplen ger vi dagligen.. Örtgodis köper jag när jag kan få tag i det, köpte några påsar i Globen, men dem är ju slut för längesen :( Nån som vet vart man kan köpa örtgodis?

#7 jag vet faktiskt inte, åxå tänkt på det.. men om man jämför dom 3-4 sockerbitarna hästen får om dan, om man jämför med hur många jag får så tror jag inte att det är såå stor fara..
morötter o äpple är vad mina pållar får som godis…min systerdotter har köpt ngt "hästgodis" ngn gång men de är inte så glada i det:-( synd om tjejen när hon vill vara snäll mot dem…
Nu var ju inte detta ett forum om vad allas hästar får att äta.. Utan om någon mer gillar hästgodis?:P Haha
Nää inte sånna där fyrkantiga dom e ju bara torra. Men betfor är ganska gott (a).
Betfor??? Blää:P Har aldrig smakat föresten… 0:)

betfor är gott! och typ alla vitaminer, för dom är gjorda på typ sockerbas. och jo visst, en del hästgodis är jättegott. och en del bitar i vissa sorters müsli. däremot är krafft och havre ga äckligt! och pellets-lusern är sjukt äckligt.

#10# Örtgodis kan man köpa i en hästaffär här istan. Hon paketerar det i 1 kg:s påsar eller också kan man köpa 30 kg:s säck för ca 300 kr. Dom älskar det godiset. Tror att det är väldigt nyttigt också. Luktar jättegott.
Morötter, ibland hästgodis…
min häst får morötter som godis, å de ju de man själv också får äta när man e godissugen i stallet ;)

betfor e gott…;)
Hästarna får morötter, äpplen och knäckebröd till godis. Pim gillar även banan och clementiner…. Gillar inte riktigt allt sockergodis….men det är jag det

mariekex, ja det är gott 
På sommrarna brukar jag ge lykka vitlökskex som jag själv har gjort.. Fast de är så goda så det är mest jag som äter dem ^^..

#22 Är det dem jag fick recept på en gång? Japp gillade inte dem alls ;)
mina får morötter, men ibland ger jag dom en näve av Wambezis musli som godis
Äpplen, knäckebröd eller morötter brukar jag ge ^^
Får väl ta och smaka lite betfor då:P Torr eller blöt?:)

#26 torr har mer smak x)
okej, då ska jag testa torr betfor.
I stallet ger vi pellets som godis.
Sara

betfor tycker jag är gott
Jag ger Calle, nyttigt pelleterade godisar i smak av morot/honung :D De är INTE goda, tro mig !
Windy & Wilda får äpplen och morötter (ibland) och efter ridturen får Windy en näve pellets. Har dock köpt hem tre påsar hästgodis nu, får se om de uppskattas eller inte ;) Skulle visst vara nyttiga iallafall..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Min får äpplen och moötter och sånt där, och sen får hon skogsbärshästgodis :D de gillar hon :) fast dom är ganska goda :P

Sockerbitar vid lastning, nåt extra. Båda mina hästar krånglar vid lastning, men nu lockar ju lite socker också. Annars är det morötter som gäller.
citerar: Nu var ju inte detta ett forum om vad allas hästar får att äta.. Utan om någon mer gillar hästgodis?:P Haha
#35 TACK!!!! ';)

Aha! Trodde frågan löd vad hästarna gillar för godis. hehe
Haha:P
cilla89 - japp, det 'r dem.. lykka är inte så jätteförtjust i dem heller, tror det var pepini som älskade dem ^^