Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 972 ggr
...P...
0

Vilket underbart jobb...

… jag förhoppningsvis kommer få i sommar! Åkte ut igår eftermiddag på anställningsintervju och kom tillbaks vid 17-tiden idag….har haft en underbar ridsemester!

Jag har alltså möjlighet att jobba som turledare på islandshästturridning på en skärgårdsö i Nyköping. 9 st islandshästar går fritt på den enormt stora ön tillsammans med 100-tals hjortar o annat vilt…Det är otrolig natur, havet är supervackert och solen skiner jämt (nästan), världens underbaraste jobb! ska isåfall komma dit på morgonen med gästerna, äta frukostbuffe och sticka till hästarnas standardställe och fixa i ordning dem (men eftersom hästarna går fritt kan det ibland hända att man måste gå runt lite i skogen o leta:)) sedan rida i 4 timmar:) Jag har nästan aldrig ridit islänning förut men det var fantastiskt, de var superduperfina! En del av dem har gått på turridningen i över 10 år men var ändå jättefräscha o mjuka i munnen, lättjobbade och superroliga att rida!!! Jihu vilken sommar jag kommer få (fettbra lön också). :) jag är glaaad!

Eve
0

Ååh, vad kul :) Ett sånt sommarjobb vill jag också ha :P..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Grattis! Hoppas att det blir en fin sommar då så du kan njuta för fulla muggar. *ler*

Sessan
0

Oj vilket drömmjobb och att ännu till få bra lön för att göra nånting man verkligen gillar, det är ovanligt!

Lyckos dig. Hoppas du får platsen!!

Wanilj
0

Va härligt!!!!

Linda
0

jag har också jobbat som turledare..hoppas kunderna är snälla mot dig, myggen..

vänligen/Linda

...P...
0

jag vet iaf att jag kommer få hoppa in o vicka lite då och då, men jag hoppas  att jag får platsen som fast turledare! Verkligen helt, helt underbart:)