Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1339 ggr
PimTheGreat
0

hästtäcken...

kan man tvätta av hästtäcken med högtryckstvätt eller går de sönder då?? Vintertäcken och regntäcken tänker jag på nu….. någon som vet?

emsems
0

varför? de borde väl hålla, men varför inte bara spola med vanlig vattenslang eller tvätta i maskin?

Loa-bg
0

Risken är nog att de går sönder :/ Kanske ta en vanlig vattenslang och diskborste? Behöver du tvätta insidan av täcket också? Ja, om du inte kan tvätta i maskin bör ju diskborsten funka bra där med :) Ett gammalt badkar att slänga ner täcket i kanske?

Låter som det är jag som frågar mest nu.

PimTheGreat
0

#2 garv…

har ingen maskin att tvätta så stora täcken i…. har provat med slang de andra året men tycke rinte att de blir så rena av de..tänkte om högtryckstvätten funkade..underlättar ju lite med då mina täcken är äckligt smutsiga

Malin-A
0

kan man inte ställa in hur "hårt" högtryckstvätten ska spruta? man kan ju isf ställa den lite lägre så d blir högre tryck än en vanlig slang men lägre än full hastighet.. hmm hoppas du förstår vad jag menar? =D

reddie
0

om jag inte minns helt fel så tvättade jag med högtrycken förra eller förrförra året och det gick alldeles utmärkt. Spraya med impregnering då täcket torkat så håller det lite längre.

DojoKelder
0

Jag tvättar mina med högtrycken.. inga som helst problem!!

wewwa
0

Om du inte har högsta trycket på så går det jättebra, det gör vi ibland… : P

micheles
0

mina täcken går ner i min lilla maskin.. gott då blir de så rena

PimTheGreat
0

vad bra…:) då ska jag ta fram högtryckstvätten och tvätta nästa soliga och lediga dag….tack för hjälpen!!!!!

DojoKelder
0

#9 tar du mina med då? =)

sandi
0

Högtrycken fungerar utmärkt =)

jen
0

jag tvättar i badkaret, eller i maskin…

Loa-bg
0

Vi har köpt en stor tvättmaskin som vi har ute, det är suveränt. Om ni har många täcken att tvätta, är det att rekommendera :)

PimTheGreat
0

#10 usch..ne…men kom du och ta dina samtidigt om du vill….;). suck… har massor me täcken ju….blää att tvätta