fotproblem
detta har absolut inget med hästar att göra men jag har så sjukt ont så jag inte vad jag ska göra..
i oktober 04 så trillade jag i en trappa och stukade foten jätteallvarligt. har haft problem sedan dess med höger fot. varit inne och röntgat, men inget fel eller sprickor på benet. under graviditeten har den varit bra och den senaste tiden med. trodde det hade gått över.
nu när vi var ute och red med hästarna så sprang jag lite med brago, vilket jag inte skulle gjort. jag har asont nu och jag kan knappt gå.
ska smörja in med blue lotion tänkte jag. men vad mer kan man göra? jag är verkligen jätte handikappad och har dessutom loke att bära runt på…
aj aj aj, inte bra du.
du kanske skulle åka in en gång till ? och kolla, det kanske har hänt nånting nu som inte syntes då ?

man kommer ju inte åt på vårdcentralen, de har ju inte tider förrän långt fram övr..
Ska du inte till veterinären med någon häst snart? :)

#3 hahahahha
låssas stuka till den igen, och åk till akuten ? ;)

#3 *box*
#5 den är ju inte svullen så det blir lite svårt… ;) ska försöka ringa till vårdcentralen idag, även om det verkar ha gått över nu.
Vadå box? Jag var faktiskt seriös…

Se över dina skor Lisette, en stadig sko ger stöd, är det under foten eller vristen som spökar?

Stackars dej… kom hit så ska jag blåsa.. Kramis
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#7 vad skulle veterinäeren göra?
#8 det är vristen, det lustiga är att när ja hade på mig skor så gjorde det inte lika ont…

Jag tror att det är så att om man har vrickat foten en gång så är senorna uttöjda (grejen med vrickning tror jag) och innan de har gått tillbaka till normallängd så har man lite gummisnoddsfötter, dvs risken att vricka och töja ut ännu mer är jättestor. Jag talar bara av egen erfarenhet, har vrickat fötterna måååånga gånger och gör det bara oftare och oftare. Och om min teori stämmer så förklarar det varför det inte gör lika ont med skor på, foten hålls ju ihop lite liksom =)

då får man gå med skor på alltdi.. ;)
köp en stödstrumpa och använd den.det hjälper och ger ju stöd åt foten.det använde jag när jag ramlade ner ifrån höloftet i vintras och slog i foten.eller så lindar du den.
smart @nn@. smörj med tigerbalsam eller nått, och sätt på en stödstrumpa. :)