Tips på bra insektsspray!
Vilket insektsspray använder du som du tycker är bäst!?
Använder Renons och våran Häxbrygd. Lyrik tål inga andra sorter, får blåsor och alla päls försvinner av andra medel än Renons och häxbrygden.
Nylanders Hästkräm ska vara bra, det använder mina kompisar på betet.
våran häxbrygd?? Va e de?
#2 Eget hemkok. Hemligt recept.
#3: Hemligt?
Vill du inte dela med dig av något som funkar…?? =)
Ska se om det funkar med Word.
#5 Hurra! Det funkar. 
Toppen Lyrik, du är bäst! ;D och detta tycker du funkar bra?
#7 Funkar bra på både knott och mindre bromsar. Ej på de stora "jetplanen" och fästingar. Har använt det i snart 4 somrar nu. Är billigt, tror det går på runt 25-30 kr för en sats. Inte farligt för hästen, andra djur eller miljön, som SwichPorON och RB86.
Brukar spraya på det en gång om dagen ungefär. Beror lite på vädret och om pållen blir svettig (motion).
Vad käckt, detta ska jag testa! Hur luktar det tro..? =)
#9 Inte så mkt. Bara lite vitlök.=)
Ok, spännande… =) och detta kan man spruta på hur mkt som helst utan att hästen tar skada av det? Låter ju väldigt bra i sådana fall, det är ju annars som du säger gifitga medel man har att göra med - tyvärr.
Inga problem att spraya på kusen, naturliga ingredienser. Om inte pållen är dunderkänslig mot allt…
Har inte märkt något på Lyrik och hans beteskompisar - Dunder, Kita, Sally och Kalle. Alla är nedsprayade av häxbrygden på sommarbetet, varje år. Sally har dessutom sommarexem, sprayas med häxbrygden, smörjs in med Nylanders och olivolja.
nej, de flesta pållar är väl rätt tåliga, så det här låter ju bra…
Olivolja alltså - vad är det bra för? *nyfiken* Om du läser min presentation, kan du ju se att jag är ett stort fan av denna fantastiska olja så därför jag undrar.. ;)
#13 Ingen aning.
Hon smörjer in Sallys exem med det, där det är sårigt. Har exemtäcke på dygnet runt i sommarhagen.
Min ena kompis smörjer in sina pållars hovar med olivolja, året om. Jag använder vilken billig olja som helst till min gubbes fötter, året om.