Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: dressyr
Läst 2391 ggr
Ultra
0

Dressyr Shetlandsponny

Hej hopp i galopp. Jag håller på med ett litet projekt som ska vara klart till nästa vecka. Jag har valt att skriva om shetlandsponnyn och undrar om någon här vet hur högt en shetlandsponny får tävla i dressyr och vilka program den får lov att utföra. Tack på förhand.

Aribigga
0

Finns det regler överhuvudtaget om vilka raser och vilka klasser de får tävla i?

Kan inte tänka mig att en shettis inte skulle få starta i msv dressyr om den nu har ryttare och kapacitet till det. Vilket förmodligen är sjukt svårt att hitta.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Kimpa
2

Här kan du läsa om den helt fantastiska shetlandsponnyn Wippen"  W.I.P Le Grand Jeté

De kvalade till nationell dressyr!!!

http://www.stallulven.se/12877030

Aribigga
0

#2 Gud vad häftigt! :D Shettisar kan dem också bara man är duktig nog att hjälpa dem fram.

lurvponnyn.vimeddjur.se

kallander
0

Den enda gränsen jag vet är ju att ryttaren max får vara 18 (eller är det yngre på de små?)

Aribigga
0

Upp till b-ponny är det yngre har jag för mig, om det är 13, 14 eller 15 står säkert i tr om man orkar kolla upp det ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

Lorita
0

om man är liten, det fins dvärgar, så hindrar ingen än att tävla mot stora hästar när ryttaren är över 18 år.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tusen
0

Åldersgränsen för ryttare i dressyr är 14 år på A-ponny.

Sen får man tyvärr inte tävla med annat än D-ponny bland stora hästar. Även om man är liten som en dvärg. Då får man endast tävla i blåbärstävlingar eller i avd. B. Men även här finns det tyvärr begränsningar. Är hästen över 6 år och A- eller B- ponny så får man inte ens starta i avdelning B om ryttarren är överårig. Skitsurt!Rynkar på näsan

Lorita
0

#7 där ser man jag har varit ifrån ridsporten länge nu, det är bättre med westernridning Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Ultra
0

tack för alla svar. Nu blir det lättare att skriva om dressyren. Ska skriva om hoppning vilket jag är klar med. Sen ska jag skriva om dressyr, ponnytrav/galopp, utställning, agility och trickträning.

Aribigga
0

Inte klassisk körning?

lurvponnyn.vimeddjur.se

ForYourMalice
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här hästen kan i alla fall göra piaff, passage, galoppombyten i varje språng, skänkelvikning i galopp och lite annat.

Jag vet att det har skrivits om en dvärgkvinna som rider GP dressyr på en shettis, men jag vet inte riktigt vad jag ska googla på för att hitta det, det var skrivet på engelska. Men det finns i alla fall.

Det bästa jag hittade var i alla fall den här videon som jag beskrev ovan, alla tricks syns inte i den här videon däremot

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?