Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tidningsurklipp
Läst 685 ggr
gejsa
0

Såg ni på bonde söker fru programmet?

PimTheGreat
0

korkat!!!!

PimTheGreat
0

att rida utan hjälm alltså…;)

Cilla89
0

Jag blev faktiskt rätt förvånad när jag såg att dem båda red utan hjälm.. Tycker det är så himmla korkat, men det kanske dem förstår den dag dem rammlar av och slår i huvudet?!

reddie
0

Det är ju synd att förstöra frillan, måste ju vara snygg i Tv. URK gillar inte Linda Isacsson öht.

tezzie
0

Är man verkligen en bonde om man har islandshäst-verksamhet?? Jag trodde att ordet Bonde hade en annan innebörd…

*** Kärleken övervinner allt ***

steffy
0

#5 jag håller med

gejsa
0

Ja, jag blev också väldigt förvånad att båda red utan hjälm. Även om man ska rida en liten bit bara för att filma kan faktist hästen bli rädd på den lilla biten. Mycket dåligt gjort av dom tycker jag.

Håller med dig #5# är man bonde när man har turridningsverksamhet. Kollade henne på google och hon har ju både ridskola och uppfödning osv.

Lorita
0

Jag förstår inte, dom har faktiskt inte brutit mot en enda lag. Jag vet många här som rider utan hjälm och låter folk rida på sina hästar utan hjälm, ingen nämnd alla glömda.

För mig är det en storm i ett vattenglas, själv väljer jag att rida med hjälm och uppskattar att folk rider med hjälm.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

Vem har sagt att dom brutit mot en lag lorita?

Fotographer
0

Kortkat… Vem rider utan hjälm? Hoppas att hon bara skrittade:P Haha..

wewwa
0

Jag missade programmet…

lisette
0

det stod i tidningen i morse att det är fyra personer som dör varje år i ridolyckor. tycker det är en självklarhet att använda hjälm…

Sara
0

Det borde faktiskt vara lag på att ha hjälm.

Sara

Lorita
0

Jag tycker bara det är så löjligt, vadå dom rider utan hjälm också blir det ett hiskligt liv. Jag bara undrar hur noggrann är ni själva i era stall? Alla rider alltid med hjälm aldrig något undantag? Jag själv hade ett undanta för ett och ett halvt år sen, hon som red hade peruk på grund av cancer, hon fick liksom inte på en hjälm utan att ta av peruken. Peruken ville hon inte ta av, den åkte inte ens av om hon sov borta. Skulle jag hindrat henne från att rida? Det var hästen gav henne livsgnistan tillbaka.

Själv har jag hjälm, det är mitt val och jag vet inte har vi hästägare inte tillräckligt med lagar att bryta mot.

Ja, ca fyra dör i ridolyckor, samtidig är western ryttare under representerade i statistiken, dom rider ofta hjälm löst. Vanligast är en medelålders kvinna med ganska liten (4-10år) riderfarenhet som nyss skaffat en egen häst eller är medryttare och rider ut ensam på sin häst. Fältävlan och hoppning är ju också en farlig sport i detta sammanhanget.

Fyra döda ska jämföras med fotboll eftersom idrotterna har ungefär lika många utövare och jag har ingen statistik på fotboll, men några bruka det skrivas om som dör varje år, hjärtan eller blir träffade av blixten.

#9 handen på hjärtat rids det alltid utan undantag med hjälm i dit stall?

[slo]
0

Jag håller med Lorita, vad spelar det för roll egentligen? Som en av dom som hade kommenterat artikeln att dens dotter ramlat av och skadat ryggen. Huvudet är en så liten del av kroppen så varför skydda bara det…

ciss
0

Såg programmet igår. Korkat!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

E_hjo
0

Ärligt talat så bryr jag mig inte ett piss.  =)

AusaBausa
0

lag på cykelhjälm= lag på ridhjälm tycker jag för ALLA åldrar såklart!!!

Anna
0

Bryr mig inte heller faktiskt. Ramlar hon av och slår i huvudet är det ju hennes fel eftersom hon valde att rida utan hjälm.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PimTheGreat
0

#15…ryggen kunde skyddats om hon använt skyddsväst….Flört

Jag rider ALLTID med hjälm, däremot använder jag inte skyddsväst…. gjorde ett tag då Pim var som värst i skogen.

Lorita
0

Men däremot så missade TV 4 ett bra tillfälle med produktplacering, tänk rätt hjälm vilken reklam plats Flört

joytick
0

Visst får dom väl rida utan hjälm, men inte i tv tycker jag. Dom ska ju vara bra förebilder.

Tesan
0

Håller med #22, var o en fåt ta sitt ansvar om hjälm eller inte men när det är ett tv program som tittas av yngre så tycker jag att man borde tänka till! Många kan få för sig att det é mesit att ha hjälm då inte en kändis har det!

Själv är jag rädd om mitt liv o har alltid hjälm o skyddsväst!

Lorita
0

Är inte "bonde söker fru" (eller "bondmora söker man") en av filmning av verkligheten? Ska det var tillrättalagt eller ska det vara som det är i verkliga livet? TV 4 är ju ingen statlig kanal, jag fattar inte detta samhällsansvar.

Ska dom rida med hjälm, då får ingen röka eller snusa för det skördar fler liv per år än vad ridningen gör, alkohol bör ju också undvikas……spännande TV detta

wewwa
0

Jag tkr att dom som vill kan få rida utan hjälm och säkerhetsväst, bara man försöker lära barnen att dom bör ha hjälm… : )
Jag rider alltid med hjälm och säkerhetsväst och har aldrig någonsin suttit på en häst utan ridhjälm… : P

gejsa
0

#14# Nu missförstod du mig allt. Jag bryr mig inte om ifall dom har hjälm eller inte. Dom får göra vad dom vill med sitt liv. Är man inte mindre rädd om sitt liv så. Men jag tycker att man gott kan föregå med gott exempel. På denna "bondes" hemsida har alla hjälm när dom rider.

Själva ridstilen spelar ingen roll för mig. Jag tycker nog att westernfolk även behöver hjälm. En häst kan ju bli lika rädd oavsett ridstil.

Och handen på hjärtat, ja, jag har alltid hjälm även när jag kör med vagn. Min dotter med. Sedan kan jag inte bestämma hur andra ska göra i mitt stall. Men nog påpekar jag ifall någon rider utan hjälm såsom tex "du glömde hjälmen" ifall någon inte har hjälm. Men till 99% har alla hjälm här när dom rider.

thilda-
0

Jag känner mej naken utan hjälm :O

Kratern
0

Tycker bara att det är fruktansvärt dåligt att inte vuxna människor kan vara bättre förebilder.

Folk får ramla av och slå ihjäl sig om de vill för min del (förmodligen har de ändå inget att skydda), men ge inte barn/ungdomar fel signaler. Skrikandes