Utebox/containerstall köpes!
Söker ett mobilt stall som jag kan ställa på min arrenderade mark. Antingen utebox eller containerstall…finnas i södra Sverige….inga fantasisummor. Plats till minst 2 hästar….
inte ngn som kan tipsa om ngt mobilt stall???????????

åsa, kolla på blocket efter en container. du ville ha lösdrift? då är det ett bra vindskydd.
kolla på skroten. jag har sett stora containers på en del skrotar
#2 hittade ngr container, en som tom var ombyggd till stall som var jätte fin, på blocket men de var en bit upp i landet…tänkte att jag lägger ut en förfrågan här också…tittat även på hästnet, annonsdirekt o eniro köp o sälj…
Fanns container som var öppningsbara på långsidan också o de var superfina o alldeles nya. Skulle gå på ca: 30.000kr är det dyrt eller relativt billigt tro?

Bygga egen lösdrift hade väl varit billigare?
jo men den ska vara mobil o då är det lättare med container eller dyl. som jag kan flytta när markägaren inte vill hyra ut längre… svårare o ta bort ngt man byggt upp…

#6 okej, då förstår jag..
vart bor du då?
såg en sånn annons för ett tag sen på blocket………

Måste bli svinkallt på vintern och jättevarmt på sommaren. Dom är ju gjorda av plåt. Kan man verkligen göra ett stall av en container?

#11 det kan man ju isolera på utsidan, men det måste finnas bättre lösning.
det finns större containers. jag har sett stora på skroten.

här är en men det är ju inga lagliga mått så det kommer att bli ett dåligt köp.
här fanns ett ombyggt

Det var värst! Har aldrig sett ett containerstall om jag ska vara ärlig. *ler*
detta verkar vara samma…

Ja, se där och priset har sjunkit 10.000 kr.

#17 oj då, en kvadratmeter fönster per häst har jag för mig gäller också, hua vad läskigt mörkt.
hmm, det syns inget fönstar… men det kanske går att sätta dit?

Fanns det inget fönster alls där? Hu, undrar hur fuktigt och så och vilken luft det blir om man stänger in dom där en natt. Nej, jag tror inte att detta är särskilt bra för hästar.
om man köper det till två hästar är det väl endast som ett lösdrifts stall som det passar för med tanke på storleken. (enligt mig)
min tanke med container är att de ska ha det som lösdrift, alltså ngt att gå in o skyla i om det blåser o regnar för mkt för deras smak…
egentligen är jag väl inte pigg på container men finns det inget annat alternativ så är det bättre än o vara utan… för bygga kan jag inte o kära mannen kanske inte känner för o göra det heller…mkt kvar o renovera på i huset så det räcker o blir över…
#23 det går säkert att göra ett fönster. och om det ska vara lösdrift så funkar det säkert.

#23 (24) det är ju fortfarande bara två meter brett, jag betvivlar att man får igenom en lösdrift som inte håller box mått. Om man har lösdrift så måste man också ha en box per tio hästar om en häst blir sjuk, den boxen ska kunna värmas och hålla godkända mått.
Om du har D-ponny så behöver du minst 2,20 invändigt på kortaste sidan, liten häst 2,35 och stor häst 2,50

jag har sett en container som används som lösdrift till en fjording o en shettis. tror inte att djurskuttdet sagt ngt om det, för då hade inte containern används som lösdrift fortfarand.e
men det är nog olika från inspektör till inspektör med…