Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 6350 ggr
Anibaz
0

Vad har ni för skor?

Vad använder ni för skor när ni rider? Bifoga gärna bild och pris Glad

niare
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

använder typ bara ridstövlar för har inga ridskor som ja tycker e sköna XD

har ett par vinterridstövlar kostade runt 1500 kr

sen ett par beställda från usa kostar 2500 kr har svårt att hitta stövlar i sverige då ja har feta vader och korta ben :P tyvärr måste ja gå till skomakare och sy in dom uppe för där var dom för vida under knäet.

skickar med bild på dom

Zaphix
0

Har ett par vanliga kängor och shortchaps på sommaren. På vintern är det fodrade kängor i softshellmaterial och täckbyxor när jag har sadel. Rider mycket barbacka nu dock, bara för att kunna ha mina supervarma skoterstövlar.

Jag är inte så noga med mina ridkläder. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JessieS
0

Jag använder de här ridstövlarna:

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200060

De verkar dock inte sälja dem på hööks längre, de kostade i alla fall ca 1200 kr tror jag. :) Ett bra pris för ett par vardagsstövlar enligt mig. När jag rider utomhus så har jag bara vanliga kängor.

Ava Adore
0

Nu på vintern rider jag i ett par gamla varma kängor som jag hittade i mammas garderob ;) Funkar hur bra som helst, det finns liten klack och de går lätt i stigbygeln. Annars vanliga (billiga) ridskor och gärna shortchaps. Har precis som #1 problem med för stora vader. (muskler väl?!)

Tyvärr har jag inga bilder på mina exklusiva ridskor/kängor :p

Zadeira
0

Jag har dessa från Horze. http://www.horze.se/Sportiga-jodhpurs/38005,sv_SE,pd.html?dwvar_38005_color=BR&start=15&cgid=footwear

De flesta ridskorna med stålhätta är ofta för smala för mina fötter och jag får ont vid tårna, men denna modellen sitter perfekt.

Neiah
0

Jag har två par av dessa ridstövlar, ett par svarta & ett par silver. Super bra ridstövlar, men otroligt obekväma att gå i & dom är från Hööks! Slutade säljas i julas ^^

Har även ett par ridskor från Jacson, hyfsat fula men sjukt hållbara!

Ponniehesten
0

Hejsan, Jag andvänder ett par jättebra vinterskor som funkar superbra.

Väldigt bekväma, väldigt fula, Men väldigt väldigt bra, jag är jättenöjd!Glad

Sorel waterproof.

WornOut
0

Jag nu på vintern ett par "vanliga" fodrade stövlar.. Lite liknande #7. Kostade ca 100 kr på coop tror jag det var :P

På sommaren brukar jag nästan alltid ha tennisskor.
Förutom vid tävling eller någon "speciell" traning, då blir det skor m chaps :)

selfrejection
0

På vintern har jag ett par vanliga vinterskor från Ecco, som säkert är 10år.

På sommaren har jag jodphurs.

eefoto
0

Nu på vintern rider jag antingen i mina underbara Tretorn Advance eller ett par Stockholm DG "stövlar" som är fodrade.

Annars har jag ett par Pioneer eller gympaskor.:)

Erika, ~värd på dressyr~

Zaphix
0

#7: Fungerar dom bra i stigbyglarna?

Mina får plats i stigbyglar, men risken att fastna känns för stor för att det ska kännas bra..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Offbeat
0

I stallet har jag ett par fodrade superstövlar från granngården som nog kostar runt 1000-lappen. Blir aldrig kallt i dom men det är tyvärr igen stålhätta som jag egentligen vill ha.

När jag rider har jag ett par ariatskor (1495:-) och korta dyonchaps, har inte hittat stövlar som är tillräckligt långa för mina långa och smala ben till vettigt pris. Men tar gärna emot tips.

Mooaaa
0

I stallet så går jag runt med alla möjliga skor men när jag rider så använder jag läderstövlar från hööks! Dom kostade 1299 och har glitter på sidan ;) Dom är helt okej har gått sönder två gånger men har inte vart några problem att byta!

jackiejohn
0

Använder ett par stålhättekänger från Jula kosta 150:- har jag i stallet och när jag rider, har dock ett par shortschaps också när jag rider. Otroligt smidiga skor har dock ingen bild på dom..

Eliinn
0

Har ett par MH Supreme High rider, kostade 3999:- men med en tillfällig rabbatt fick jag dem för 3200:-

Men hade köpt dem för ordinarie pris också eftersom dem enligt mig är värd varenda krona! Sitter som ditmålade på mig och underbart sköna!
Har testat många ridstövlar men har alltid tyckt att dem är stela och jag har ganska smala ben så svårt att hitta några som sitter bra!
Så hittade jag dem här och blev förälskad! Dock mycket dyrar än vad jag tänkt mig, men som sagt, värd varenda krona för mig! Ett utav mina bästa köp! och skulle inte kunna va utan dem :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Dipsie'n'Poo
0

Har ett par ridskor, köpta begagnade för 30 kr. (Bra då fötterna fortfarande växer ;P) Ett par chaps från Granngården för 179kr (Nu 239kr). Ett par vinterridskor från Hööks för 299kr (?) som jag inte använder nu för tiden. Och ett par begagnade vinter ridstövlar som jag än inte använt.

Som sagt, mina fötter växer fortfarande… :')

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Lina
0

cavallo stövlar eller gympaskor är det jag använder när jag rider

Cederin
0

Just nu har jag ett par mörkbruna jodphurs "Advance" från Dublin, med mockachaps från hööks. Dock så har jag precis köpt begagnade superfina Jacsonridstövlar! Så antagligen går jag över till dem.

Medarbetare på Naglar och Hår

komkoma
0

har ett par stallskor/ridskor från Bocaj

och ett par ridstövlar från M Decima