Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1877 ggr
Memo
0

Hitta världens finaste! hjälp.

jag hittade världens finaste häst och jag vet inte vart jag ska ta vägen! 
Jag är 3 månader ifrån 18 och har inga pengar! Min familj har redan för många hästar men säger att om jag har pengar så köp henne!

Jag skulle kunna göra vad som helst,men det är juh lätt sagt.
Vad ska jag göra? vart ska jag börja? tips? nån?

Visste inte vilken grupp!

740tjejen
0

Sätt ut massa lappar om att du kan gå promenad med hundar, skotta snö, alternativt sanda/salta.

Kolla efter extrajobb.

Har du varit i kontakt med de som äger hästen, Du kanske kan få möjlighet och ha denne på foder för senare köp. Då hinner du kanske spara ihop en hel del.

Memo
0

Tack Bra förslag! Ska börja fixa lite lappar redan nu. :)

Kolla extrajobb? Vart? :o

Nä tänkte slänga iväg ett mail idag. 
Nej hon är ganska tydlig med att hon inte vill ha henne på foder på annonsen tyvärr.

Memo
0

Vad skriver man egentligen? :S i ett mail alltså..

740tjejen
0

Jadu jag har jättesvårt och formulera mig när det gäller sånt.

men om arbetstips, kolla på arbetsförmedlings hemsida, sen har blocket en sida med jobb. Kolla kommunens hemsida, är du ungdom kan du ha rätt till feriepraktik. I alla fall under sommaren.

alexxandra_
0

Skriv ett cv plus personligt brev och dela ut, Du är ju faktiskt snart 18år, lite koll borde du väll ha?:P 
Livsmedelsaffärer, klädaffärer, restaurang, handikapp och äldrevården. finns alltid jobb att hitta…

Rafflan
0

Du kan ju ebjuda dig att dela ut tidningen på helgen, för 1 områden(ca 300 brfevlådor) får man 1000-1500 /månad
Och man får köra fler områden :)

Mantissa
0

Dela reklam på en gång!

Memo
0

#6 Det lät trevligt om det verkligen skulle varit så.
Delade ut tidningen för ett tag sedan, fick 50 kr för 4 timmars springande i trappor samt 3,66 kr för extra reklam 1 gång i veckan. kändes inte värt.

#5 Har inte mycket att skriva i ett cv, men visst värt ett försök! Och nej.. jag vet inte vart du bor men det finns inte alls alltid jobb.

Tack för svaren! :)

IdaBabe
1

Rensa bort massa ridsaker som inte används längre och sälj de för några slanta, sälj kanske eventuella möbler som du inte känner att det är  ett måste att du har kvar Glad

alexxandra_
0

Gå till arbetsförmedlingen och be dem hjälpa att skriva ett CV. 
Ja jag är uppvuxen i en liten stad med måånga arbetslösa och lite jobb ute på arbetsförmedlingen men jag har sen 15års ålder alltid haft sommarjobb och extra jobb:) Det gäller att ha rätt inställning och ge fan att man ska ha jobb. Då hittar man massor:)

Önskar dig lycka till iaf.