Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 944 ggr
examynia
0

såhär blev det.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag fått upp mitt  hönät med små maskor. de hänger ca 15cm över marken.. snöret är slaget ett varv runt en av rören å sen ner i en karbinhake som sitter fast i en ring.

tror ni att jag kan ha det så?

examynia
0

snöret hänger fast säkert på utsidan så de kan inte komma in

LinaN
0

Tror det kommer fungera bra. Hänger det "löst" som ditt gör så får hästen jobba lite mera också. :) ju fler fästpunkter dess mer stilla hänger nätet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

examynia
1

sitter med karbinhake i en ring på utsidan.

tror ni de kommer funka?

examynia
0

#2 ja de hönger löst.. hade honom inne för att testa å ja han får kämpa lite:P vilket är meningen.. å jag tror itne att han kan fastna i det heller..

LinaN
0

Kommer funka bra tror jag :)

examynia
0

ja de känns bra å så säkert de bara kan bli.. vill juinte att de ska hänga högt direkt å med de små maskorna så kan han juinte fastna med hovarna heller även om nätet är tomt..

LinaN
0

#6 precis! Såhär löste jag det med mitt nät.

examynia
0

ja de blir ju ungefär på samam sätt fast jag har ett vanligt å mycket mindre nät:P tror inte de är nån fara med de=)

Zaphix
0

Du har rätt stora maskor, frågan är väl hur mycket det egentligen kommer att förlä'nga ättiden om en vecka då hästen fått in tekniken.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

examynia
0

4-5 cm mätte jag dom till så de tycker jag inte är så stort. hur eller hur så är de bättre än de han sysslar med nu.. för nu vräker han i sig.. här får han ju slita å rycka ut höt..

bell
0

Fast det intressanta är ju hur nätet hänger när det är tomt.

examynia
0

på vilket sätt menar du då?

sofiek90
0

Jag tror det blir bra, även när nätet är tomt.

MVH

Sofie

examynia
0

ka kah tror de med.. vad skulle inte kunna vara bra liksom? :-S hänger ju som vilket hönät som helst när de är tomt.. hänger ner nån cm mer bara än de gör nu

sofiek90
0

Förhoppningsvis står väl inte hästen din där å rycker, sliter å sparkar när maten är slut..

MVH

Sofie

examynia
0

precis.. jag kan aldrig tänka mig att han skulle de.. menar de har hängt höpåsar som han kunnat ta tag i om hanvelat å dra in men de hänger lika snyggt dan efter så tror knappast han skulle leka med de så..=)

sofiek90
0

Jag tycker det är värt ett försök. :)

MVH

Sofie

examynia
0

ska bli spännande att se om han fått ut allt ur nätet nu när jag ska till stallet snart:P

bell
0

Jag brukar kolla hur nätet hänger när det är tomt för att veta hur högt upp det behöver sitta när det är fyllt :) tycker det är så otäckt om de t.ex  skulle fastna med skon när hästen ligger ner i boxen.

examynia
0

ska kolla mer hur de hnger nu nä rjag åker upp.. å han har inga skor just nu så de är nog lugnt nu=)

bell
0

Glad

examynia
0

när nätetvar tom t så hängde de stora hålen vid öppningen på nätet nere på de vita som syns på bilderna.. men vet inte funderar på om jag ska köpa en ring  sp jag kan höja de liiiiite till bara ifall att

sofiek90
0

#22 Gör det om det känns bäst. :)

MVH

Sofie