Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1197 ggr
Cederin
0

Nybörjare - Privatlektion?

Min kille som är 20 år skulle vilja prova på att rida någon gång, i Stockholmsområdet. Min medryttarhäst är aldeles för liten för honom, kollar runt på olika ridskolesidor men hittar inga speciella alternativ.

Så jag undrar, finns det någon ridskola eller något stall där man kan boka en privatlektion el. dyl. för vuxen nybörjare?

Alltså så ska han inte börja rida utan bara prova på hur det känns. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Togla
0

jag har annars en häst som behöver ridas lite, hårt är inte nödvändigt.. behöver en medryttare:P hon är 165, fördetta ridskole häst, gör aldrig nått dumt. hur lugn som helst. utmärkt nybörjarhäst:)

MVH Elin

Togla
0

eller tror jag skrev lite konstigt , asså jag kan ge grundliga privatlektioner, och om han sen känner sig redo och vill liksom göra detta 1-2-3 ggr i veckan så får han gärna:P

MVH Elin

Cederin
0

#1,2 Jaha där ser man! :) Som sagt, han har ingen som helst ridvana sedan innan, även jag kan vara med och ge lektioner om häst finns tillgänglig, frågan är bara om han vill gå såpass långt som att bli medryttare. Det vore ju jätteroligt om han tycker det är kul och vill fortsätta, vi får väl se! :)

Du kan PMa mig om du vill så kan vi prata vidare om det skulle vara aktuellt.

Medarbetare på Naglar och Hår