Ridstövelproblem
Hejhej! Det här är kanske inte den bästa ifokussajten att skriva det här på och om ni vet en sajt där de kan hjjälpa mig bättre får ni gärna säga till :)
Dragkedjan på mina ridstövlar krånglar. Det är ju små "hack" i dragkedjan där det ska gå vartannat. Dragkedjan sitter "ojämnt" dvs det blir det mer hack på ena sidan och jag kan inte dra dragkedjan längst ner och stänga den helt. Svårt att förklara så slänger in en bild också. Vet ni hur jag ska bära mig åt? Tack på förhand! :)
Hm, det där såg ut som en väldigt klen dragkedja. Gå till en skomakare och be att få en kraftigare kedja.
Ja på bilden såg den väldigt klen ut, är kraftigare i verkligheten
Jag tycker ändå att du borde gå till en skomakare. En dragkedja på en ridstövel ska inte vara så tunn.
Om du tittar i det där lilla "hålet" och räknar "plupparna" så kan du se att det blir et ojämnt antal, eller rättare sagt den vänstra sidan av dragkedjan har en plupp för lite och får höger sida att bula ut.
Så kan det blir ibland bara av sig själv, eller så kan det bli för att det gått trögt någon gång och man dragit ändå, och då har det åkt lite snett.
Sånt KAN gå att fixa om man sitter och drar å sliter lite, men det kan lika bra bli värre med. :P
Gå till någon skomakare och be honom försöka rätta till det, de har säkerligen sett problemet förr! Kostar nog inte mer än någon hundring att få det gjort vilket jag antar är värt ^^
Hakuna matata!
#3 Får jag göra när jag har pengar då :)
#4 Ja precis, det var en bättre förklaring en min. Tack! :)