*KÄNSLIGA VARNAS* Senskada prognos?
**** KÄNSLIGA VARNAS FÖR BILDEN ****
Hej!
Min häst fastnade igår i stänglet och slet upp ett stort sår. På Ulltuna konstaterades det att tåsträckaren var helt av.
De tvättade och sydde ihop såret och nu är det bara att invänta svaren från röntgen.
Är det någon som har erfarenhet av samma/liknande skada?
Hur lång tid tar rehab och hur ser prognosen ut? Kommer han någonsin kunna hoppa igen?
Kan tillägga att den här hästen är 23 år gammal men väldigt pigg och livsglad, han har överleft en hel del. Bla bruten nacke och avsliten lårmuskeln.

Jag har inga egna arfarenheter, men en kompis till mig har en häst som för några år sedan lyckades sparka igenom ett fönster och tåsträckaren skärdes av.
Den hästen var iof mycket yngre än din vid skadetillfället, men hon blev helt återställd! Hoppar ch tävlar. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog.. Men iaf ett halvår-år om jag minns rätt.
Min ena drog av senan för några år sedan (samma sena som din) först var det boxvila i 6 veckor sen skritt för hand i 20 min som ökades 10 min med två veckors intervall och fick stå i sjukhage 4*4 meter under dagen alt. box om det var dåligt väder..
bytte bandaget varannan dag.
nu är han helt återställd och rid som vanligt och är nu 12 år i år. tror detta hände 08 (hösten)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)