Rolig hoppövning?
Ska hoppa på fredag och funderar på vad jag ska hoppa men det står still. Någon som har någon rolig bana som ska kunna ridas i galopp och trav? :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Haha ingen bana direkt, men tex. 4 studs + ett galoppstrång till ett hinder + ett galoppstrång till ett högre hinder. Som man ställer upp längs långsidan och sen hoppar utan händer tycker pålle o jag är sjukt kul 

kan jag testa ;) kanske inte det sista utan händer;)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

åh den får jag testa! :D
Den här är väl en klassiker men jag tycker att den är rolig och bra att träna på. :)
Du travar in i en liten kombination och svänger åt höger eller vänster beroende på om du vill hoppa oxer eller räcke(de röda prickarna) när du kommit igång lite så kan du även lägga in det andra "sneda" hindret(de blåa prickarna). Du galopperar så klart efter att ha hoppat den lilla kombinationen så det gäller att ha rätt galopp. :)
Lägg upp en parallelloxer så att du kan hoppa hindret åt båda hållen.
#5 har du något koll på vad det ska vara för avstånd på räcket och oxen från lilla räcket? :)
Jag vet inte. Det beror nog lite på hur stort ridhus man har. ;) Nä, men 5-7 galoppsprång kanske man bör kunna klämma in där emellan i alla fall. :) Jag vet inte exakta avståndet men jag tror att vi brukar rida på ungefär 5 galoppsprång med hästar.
typ 40*60 ;) får testa vad som passar bäst:)

hur stor är hästen?
räkna på att ett galoppsprång är 3 m(stor häst). Sen får du lägga till 3 emellan för landning och avsprång.
enkelt förklarat :P
ponny i hätformat typ ;)
En variant av huset, passar bra i 20x40 ridhus och uppåt.
På så liten yta kan man ha 16 m mellan 1 och 2, 1 till 3 12 m och 2 till 4 21 m, "skorstenen" alltså hinder nummer 5 kan man göra som kombination, enkelhinder eller 5 och en halva. Går att rida i all oändlighet på denna bana och man kan avsluta när man är nöjd helt enkelt (:
gjorde övningen som #5 la upp fast ist 5,5an så är det studs (tanken var att hoppa studs-räcke/oxer- oxer/räcke och sen tillbaka över studsen men hon drog på så efter så skippade studsen efteråt^^)
http://www.videofy.me/v/403455
Slutet av passet, hindrena ligger på 1.10 :) (nej jag slår henne inte när hon vägrar utan det är en bomhållare som ramlar.)hoppar igen men filmar då inte, men visst är hon duktig? :)