Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 687 ggr
__iE
0

usch..

usch, snöstorm nu :/

vill ha vår :) orkar nte med vintern längre :/ aah! ^^

ngn mer som längtar? elr dt gör väl alla ?! :P

Linda
0

Åhh jag vill oxå ha vår nu!!!

__iE
0

då är vi två ! ;)

Sessan
0

Här har det också snöat hela dagen. Hate it!!

Jag efterlyser vår!!

__iE
0

hela dagen ? uschusch ! ^^

dt börjde snöa här för ca en timmes sen :/ och nu snöar dt  mkt  :/

Sungria
0

Vill också ha vår men ändå att snön ska ligga kvar, går det? Hehe :)

__iE
0

haha, jag vet inte.. ^^
blir nog lite svårt ^^ :D

bubbelbubbel
0

oj, här har det inte kommit än, men det skulle snöa imån, fast å andra sidan så blåser det sådär som det gör precis innan det ska snöa..himla skit, jag hatar snö!

Kiara
0

Här snöar det på tvären, och det är blött mina hästar fick bara vara ute medan jag mockade. Huu, nu vill jag ha vårSkrikandes

Marre79
0

Här snöar det inte alls var bor ni ngnstans??

__iE
0

snöar med på tvären här Kiara.. vill också ha vår ! (:

Marre_79  jag bor i Blekinge, i en liten by.. vet inte var de andra bor :D

Marre79
0

okej jag bor i Eskilstuna så det kommer kanske hit snart då!

__iE
0

hehe, kanske dt jaa (;

Kiara
0

Göteborg nära Kungälv Flört

Marre79
0

jag hatar snön jag vill ha sommar året runt!!

__iE
0

jag med, nästan iaf ^^

Marre79
0

det får gärna vara året runt för mig…

nalleballe86
0

Bor oxå i blekinge… Och här snöar det för fullt! Guud vad jag är trött på detta nu!

Marre79
0

trodde att det skulle ta slut på detta snöande nångång, men icke

__iE
0

okejokej :P

var bor du #17 ?

#18 trodde också dt, iaf i söndags & igår va ju suuper fint väder då ! :)

CBA
0

Här några mil norr om sthlm så har snön vräkt ner halva dagen och mer ska komma i morgon Ledsen

Jag vill ha vår så man kan få börja använda sina fina vårskor (japp så ytlig kan jag vara iblandFlört) !

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

__iE
0

heh håller med dig CBA, elr jaa.. jag måste ju först köpa ett par nya skor då ^^

Marre79
0

ff ingen snö snöade lite inatt men det var typ bara nån cm

bubbelbubbel
0

nu har det börjat här med, jag som hoppades slippa.
så när man stiger ut från jobbet vid kvart över sex imån, så är det säkert massa snö =/

Faxlin
0

Har har det snöat i över ett dygn nu. Slutar ju aldrig. Hatar snö….

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

__iE
0

me too ^^

bebbe
0

just nu uppehåll, men det har yrt hela em

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

__iE
0

okej, dt har varit uppehåll tills nu :/

Sessan
0

#24 Samma här! Just som vägarna hade blivit bara, It sucks!!

jen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

suck, ja tänk om  våren vore här nu med snödroppar, och solen som skiner på träden och väcker fåglasången i skogen… *drömmer*

Matilda
0

Jag vill också ha vår…är så hemskt när det varit vårväder ett tag och sedan bli vinterväder igen, man blir ju så besviken :(

CejCej
0

Det ska inte vara snö i mars!!!, då ska snön vara påväg och smälta och det ska va solsken (så målar dom iallafall alla kalenderbilder om ni förstår vad jag menarSkrattande)

jen
0

#31 kan bara instämma

gejsa
0

Marre fick du bara någon cm? Vi fick flera cm ung 6 cm. Så gubben fick ploga i dag t o m. Men det är ju klart du bor ju i stan. he he

CBA
0

Idag vräker snön ner igen…..vi har fått runt 10 cm hittills och det är lite småkaos på vägarna !

Snön yr åt alla håll utanför fönstret….*gahh*

Visst i tränings syfte så är ju snön bra för då kan man trava på ordentligt på tom asfalts vägarna….det får vara snö i 2 veckor till sen ska det banne mig börja smälta så backen blir mjuk och fin att rida på….SÅ nu har jag bestämt det och då är det bäst det blir såFlörtGlad

Jag vill inte ha någon rackarns snö när jag ska tävla distans i 4 mil om en månad Skrikandes

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

var i malmö förra helgen, då var det knappt ngn snö på marken. sen kom jag hem på söndagen, hur mkt som helst. och det skiljer bara 8 mil.. vilken skillnad det var,,,'

blärk

Kiara
0

Här har vi 15 cm mjuk och fin nysnö och solen skiner och allt skulle vara toppen om det inte var för att under den vackra fina nysnön så är det glashalt och förenat med livsfara att förflytta sigGråter Vackert är det i alla fallFundersam

Faxlin
0

Ja visst är det vackert. Men som sagt var, under denna vackra snö idyll gömmer sig glans isen.

Audiatur et altera pars

__iE
0

usch, idag har dt snöat heela dagen ! :/

orkar inte ha mer snö nu :/ ^^

gejsa
0

Vad gör det om det är glansis. Ni har väl broddar på hästarna? Vi rider på som vanligt.

Sandra
0

Med risk för att bli utskälld. Om ni får klaga på vintern, då borde jag få klaga över den äckliga sommaren som väntar framöver. För jag HATAR verkligen sommaren.

Mer snö åt mig!!!! Jag roffar gärna åt mig all snö jag kan få!

__iE
0

vaa ? skulle du vilja ha mer snö ? :O:O usch, vad tråkigt! längtar hur mkt som helst till sommarn jue ^^ (:

Marre79
0

Gejsa ja det kom inte mer här inne i stan men det är skönt

lisette
0

sandra. du kan komma hit här och ta ALL snö du vill ha…

Kiara
0

sandra du kan få isen av mig, snön vill jag ha självSkrattandeden är så härligt lättFlört

__iE
0

shiiit, vad dt snöar nu :/:/

Linda
0

Men var glada över iaf att vi slipper leriga hagar och hästar..iaf

Faxlin
0

haha. Ja det gäller att göra det bästa av situationen sägs det. hihi

Audiatur et altera pars

__iE
0

haha, mhm ngt positivt ^^ :D

Wanilj
0

Längtar så att jag håller på att gå åt!!!!

Linda
0

Optimist-javisst

lisette
0

faaan jag ska åka och lämna bilen på skroten nu. det snöar som in i bomben och jag hoppas bara vi kommer dit. däcken på fiaten är inte dom bästa… vill bli av med bilen nu, imorrn hinner vi inte och i helgen är där inte öppet.. stööörigt, j*vla snö!

PimTheGreat
0

nu snöar det som bara den här och jag är redan insnöad….suck……..bara ut att plöja för att komma till stallet…suck

Sån här dag önskar man att man hade hästen hemma och slapp ut på dessa ****** vägar……

Marre79
0

Här har det inte snöat så jätte mycket…ja o sen bor jag ju mitt i stan oxå kanske är lite värre på landet…

__iE
0

dt är äntligen uppehåll i snöandet, liten stund iaf ^^

nalleballe86
0

Jag börjar snart lipa åt detta väder. Det snöar så jag knappt ser grannens hus 50m härifrån. Höet börjar ta slut och spånen också, vägarna är snorhala. Körde dessutom fast med handikappbussen inne i stan idag, humöret är verkligen på topp!

__iE
0

okej, var bor du då ?
här har dt snöat också hela dagen, men inte nue.. JIPPI :) :D

nalleballe86
0

Jag bor i Kallinge, o här snörar det JÄTTEMYCKET just nu.

__iE
0

okej, jag bor i Mörrum, inte så långt ifrån då ^^

och häsr snöar dt inte ett dugg just nu ;D

bebbe
0

Så här såg det ut hos oss vid middagstiden i dag

bebbe
0

Och så här

Marre79
0

#59# H*n såg inte så road t i snövädret…

Tummelisa
0

Vi har också mycket snö här. Såhär såg det ut när jag tittade ut på morgonen.Fundersam

Marre79
0

#62# Jag kan inte se din bild!!!

Är det nån annan som kan?

Tummelisa
0

Jag skulle bara försöka vara lite rolig. Den är bara vit.

Marre79
0

Okej

Kiara
0

#62 här också, ska ut och skotta….synd att snön inte kom till julafton då hade den varit mer uppskattad. Nu har det hala under försvunnit här, så det är inte så pjokit med snö. Bättre än regn och lera, vilket hade varit alternativet så här årsSkrattande

Nu får man bara hoppas att sommaren blir lika mycket sommar som vintern varit vinter, då sitter vi här och klagar på värmen Cool

Linda
0

-Absolut..de brukar ju säga kallvinter med mkt snö=varm sommar

gejsa
0

Vad ni gnäller! Tycker det är mysigt med mycket snö. Flört

Sommaren kommer tids nog. Med hetta och mygg och djävulskap.

bebbe
0

Enda fördelen med snö nu är att hästarna gillar den, skönt att rulla sig i snö istället för gegga som det brukar vara vid denna årstiden, iallafall här i Skåne

gejsa
0

Ja, fy fasiken när detta töar. Vilken lervälling det kommer att bli överallt då.

__iE
0

usch jaa ^^

har ni mkt snö där ni bor ?
vi har lite mer än 50 cm, typ ^^ :P :/

gejsa
0

Vet inte! Har inte mätt. Men nog är det bra mycket. Det går inte att galoppera så bra i snön längre. Det har blivit för mycket. Ledsen

__iE
0

jag har inte heller mätt, men mamma sa dt ^^ :D

nae.. dt är skit :/

lisette
0

jag börjar snart också att böla. vad FAAAN är detta? iceage2 har inte premiär förrän den 31/3 väl??

jag var på väg hem från kristianstad när det bara kom en snövägg. jag såg inte ett skit framför mig. då bestämde jag mig för att åka hem, jag hade nog inte kommit hem annars för vägarna in här är så otroligt dåligt underhållna.

vi ska ha en massa folk ikväll. ska in till kristianstad och spela laserdome, käka och sedan gå ut… hoppas det går bara…

kan det bara inte bli vår bara så där med en fingerknäppning? så som man ser i alla tecknade filmer???

detta är HOPPLÖST…

jag ser inte min brunn… den med blommor ovanpå är ungefär 50 cm.. käckt detta…

Neywaz
0

Nä har du tur CBA så får du allt-i-ett Snö, hagel, strom, regn! Och lite sol på slutet för att påminna dig om att göra om'et!

:D

jen
0

Jag tänkte det var dags attgnälla igen!!

nu SNÖAR de idag med!!!

va trött jag blir   bl.gif

PimTheGreat
0

hä i blekinge har vi idag uppehåll från snöandet i alla fall…..skönt. Solen skiner till och från just nu i alla fall……… då tycker jag det är så otroligt vackert…men är ändå väligt trött på snön nu

__iE
0

häärlich ;D

Guernica
0

Jag längtar hemskt mycket till våren! Snön tar ju aldrig slut! :/

gejsa
0

Jag tycker att det är mysigt med snö. Idag var vi ute och galopperade i mjuk snö. Bonden som äger väger där vi brukar rida mycket brukar vara så snabb att ploga där annars. Det är en sommarstugeväg. Men nu är det inte plogat på en vecka. Det har väl kommit ca 1 dm snö iaf. Jättemysigt!

Linda
0

Så mysigt med att cantra i snön!

gejsa
0

I dag tog Thea och jag en riktigt långtur mitt på dagen. Det var bra länge sedan jag red så långt. Det är ung 1.6 eller 1,8 mil långt. Gobban är nästan precis som vanligt när Thea får gå först. Det var jätteskönt. Men jäklar vilken träningsvärk jag har nu. Turen tog ca 1 timma och 45 min.

lisette
0

jag, min svägerska och min granne tog varsin hund och gick in i skogen där min tik försvann förra veckan. hur mysigt som helst. mycket snö, emellanåt så var snön upp till knäna…

gejsa
0

Ja, här kan man inte gå in i skogen. Det blir ju jättejobbigt. Flera rådjur såg vi som var nära vägen. Dom har jobbigt nu stackarna.

lisette
0

ja just det, där är nog inte mycket mat till dom stackarna..

gejsa
0

Tur att det inte är så mycket skare nu iaf. Det är skare men inte som det har varit. då hade dom svårt att skrapa fram mat. Sedan skar dom sig på benen pga skaren.

Sessan
0

Men vad är det här???

Det bara snöar och snöar! Imorron har de lovat snöyraSkrikandes

sweet_candy_
0

aa, längtar till sommaren.. wah.. ska till min mormor med min lilla polle då, som vrje sommar;)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.