Tävlingsdax!
hoho…
I eftermiddag går vår andra tävling av stapeln. Just nu regnar det och det känns väldigt segt men jag hoppas att det lättar upp framåt dagen.. Har anmält oss till höjderna 50 cm och 70 cm, bed. fas A. Har fortfarande inte riktigt förstått vad detta betyder men vi slopade 60 cm eftersom där skulle vara omhoppning. 50 cm är iaf CR och den höjden tog jag bara för att ge oss lite rutin på banan. Hoppas att tävlingen fortfarande blir utomhus, tycker att det känns trångt i ridhus.. och mörkt =)
Håll tummarna! =)
Mvh Tessan

Lycka till, det ska nog gå bra ! :)
Det hoppas jag också =)
Lycka till, håller tummarna! =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag håller också tummarna att allt går bra och att det slutar regna. Inte kul att rida då. Lycka till!
Tack snälla ni! =)
Vädret visade sig verkligen från sin allra suraste sida, med ihållande regn och en del blåst. Detta var en träningstävling med en hel del ridskoleponnier med, och ooooj vad tiiiiid allting tog. Red fram och red fram.. och red fram lite till. Stackars Yrla.. hon höll dock humöret uppe, en riktig kompis =)
Min älskade tös gick felfritt på både 50 och 70, Så stolt över henne!! - Hon är så hygglig som alltid ställer upp, även om jag inte alla gånger gör det så lätt för henne.. Detta var vår allra första tävling inomhus och vår andra tävling någonsin =) Med en bana som var skissad för att vara på stora hoppbanan utomhus. - Det märks att pållan behöver och vill ha lite mer höjd för att komma till sin rätt, så fortsätter hennes form får vi sikta högre framöver.. =)
Vi var på tävlingen mellan kl. 15.15 - 18.30. För två ynkliga klasser, som borde varit tätt inpå varandra. Helt galet.. Stackars min käre far och pojkvän som väntade och väntade i ett kyligt ridhus
Masserade och linimentade gumman i stallet, hon var trött minsann. Imorgon får snuttan lite sovmorgon i boxen innan det bär ut i hagen.
Jag är så glad över min fantastiska Yrla =)
Åh vad roligt! Hon är så fin din Yrla :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vad skojigt för er. Men vad tråkigt att ni hade så dåligt väder.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis tessa! Vad roligt att ni har kommit igång med tävlandet och att allt går så bra!

Grattis :D

-dubbelt-