Bygga stall
Vilka företag kan man anlita för att bygga stall? Någon som varit i kontaakt med några eller vet något företag. söker efter något företag med standariserade byggmodeller och som sätter upp en färdig "byggsats" så att allt sådant med mått osv redan är kontrollerat!
Mvh
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
vi har precis byggt stall så är nästan expert på detta nu :) vad för stall vill du bygga? Trä, sten, kall eller varm stall, hur många boxar? Ska där vara höloft? Sadelkammare, foderkammare, vatten avlopp?
Vi byggde tillslut ett helt eget i lekiablock, blev billigast med minst underhåll, är ett kallstall men håller + med hästarna inne, harr plats till tre hästar i mitt stall, boxar på 11m2 sadelkammare och foderkammare har jag och ett höloft :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Vad är skillnad på varm kall stall, är det isoleringen. Tänkte vad det är som gör att ditt räknas som kallstall då det håller plusgrader, det känns ju varm då :D
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
varmstall är ett isolerat stall, mitt håller + om det är ett par minus men jag håller fönster öppet så jag har samma temp ute som inne, bara torrt och vindfritt inne :) Varmstall byggs med isolering så man kan hålla det betydligt varmare inne i stallet än ute.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus