hjälp med stigläder
jag är ute efter ett par svarta stigläder som INTE töjer sig.. i storlek 135cm.. nån som har sådana eller som vet var jag kan få tag på?.. har jag 145cm måste jag gör så mååååånga nya hål å vill helst inte de.. kanske tom finns 125cm? nån som vet?
De enda stigläder, som jag känner till, som inte töjer sig är syntetläder.
okej.. jag har hört att de ska finnas andra som itne är de.. har syntet nu men dom r så stela å sen när man haft dom på samma hål ett tag så "gnags" det liksom av,,
#2 Möjligen om de är gjorda av nylon eller fodrade med nylon. För läder är ett levande material vilket medför att de omformas. Fast det kanske finns några som är preparerade på något sätt.
ingen aning:P men köpte ett par vanliga å dom töjde sig väldigt olika spelar ingen roll om jag bytte sida.. blev inge bra alls så vill ha såna som inte töjer sig..

Har aldrig märkt att mina läderläder har töjt sig. Haft samma i 10 år :) på samma hål… Tror de är cheeta eller ngt sånt märke.
Köpte mina på Hööks, claridge house, läder men de är förstärkta med nylonsömmar så de töjer sig inte, haft dem i 6 år nu och är lika ånga fortfarande :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
okej för jag har haft två olika läder å de har töjt sig båda två.. heeeeeelt olika å så jobbigt för man har inte koll på exakt hur jämna dom är..
Läder med syntetkärna ska inte töja sig. Lädret är då ytterst och blir inte fult som syntet kan bli.
Jag har sådana helt nya Bates stigläder till salu i lagom längd för dig om du är intresserad. Var det dig jag mailade genom Hästnet möjligen?
Här är några som borde passa dig:
Bates Webbers (enkla stigläder) längd 60 cm (motsvarar ca 120 cm i vanliga), pris: 490 kr.
Bates stigläder, längd 110, 122 eller 135 cm, pris: 789 kr.
Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se
#8 hmm de ä rmycket möjligt.. har faktiskt inte kollat mailen:P
okej.. tyvärr så är de lite mycket pengar för mig..:-(
tror jag agv 299 för mina helt nya :)
Finns säkert billigare också - dock brukar det mest vara 145 cm eftersom det är vanligast. Men det finns säkert kortare också om man bara letar, och begagnat då förstås :)
#9 Jag har ett par liknande (annat märke) i strl 122 cm för 450 kr. Läder med syntetkärna.
hmm ligger de på de priset få rjag nog försöka hitta ett par begagnade..
mina fanns i dam och herr 135cm och 145cm har själv herr för jag är så långbent :)
#13 Skulle haft med 135 cm där också men det försvann :) Det jag menade var att juniormodellen inte är lika vanlig och om jag förstod det rätt så var det just dessa som TS sökte efter.
#12 Kolla runt på nätet efter stigläder med syntetkärna/nylonkärna eller liknande så kanske du hittar några billiga :) Annars är det nog begagnat som gäller. Vilket är ditt maxpris?
#14 ja jag har så korta ben så dam storlek blir jätte långa så måste göra så många nya hål så junior vore nog smidigast:P
nä men asså ett par 100lappar.. för ska köpa en begangad sadel att ha så länge så vill ite att stigläderna blir dyrare än sadeln:P