[S] Kandar + träns + mm
Här är de tränsen och kandar jag tänkt göra mig av med. Önskas fler eller mer detaljerade bilder på något särskillt så fixar jag det givetvis :)
Sakerna kan både skickas eller hämtas i Alunda, 4 mil nord-ost om Uppsala.
Kandar inkl. tyglar, storlek full. Väldigt fint skick med riktigt kvalitetsläder (stabilt utan att bli sprött/hårt). Köpt i england. Pannband och nosgrimma är lite rundade och med klassiska dekorsömmar. Endast använt på tävling och är i mycket fint (ny) skick, inga tecken alls på förslitning. Små obetydliga färgskiftningar kan ses på pannbandet om man tittar noga, dessa har uppkommit under förvaring. :)
Prisidé: 1000 kr
Tyglarna (en smal och en lite grövre tygel för stång och bridong):
Kandar, storlek cob, utan tyglar.
Är använt lite mer, dock enbart på tävling. Lätt upphöjt pannband och nosgrimma, vita sömmar. Det har blivit lite mjukare på sidostyckena, men i övrigt är pannband och nosgrimma jättefina.
Prisidé: 250
Träns (enkelst/achen), storlek ponny inklusive tyglar.
Helt nytt träns, endast provat. Spännen i äkta mässing (inte enbart överdrag som försvinner efte ett tag…). Tränset har upphöjt pannband och nosgrimma som båda även är fodrade med riktigt mjukt läder! Mjukt och fint läder som itne känns plastigt. Snokremmen samt hållaren till den (flärpen) är löstagbara och tränset går alltås att användas både som engelsk- och achennosgimma.
Tyglarna (vävribb och läder) hör egentligen inte till tränset (något annorlunda spännen, men även de i äkta mässing). De är lite använda (på utatällning), men helt felfria.
Prisidé: 300
Tyglar storlek full, flätade.
Mörkbrunna, samma färg som nedanstående martingal. Använda vid utställning någon enstaka gång men är i absolut nyskick.
Prisidé: 150 kr
Martingal, storlek full.
Använd någon enstaka gång vid tävling, nyskick.
Prisidé: 100 kr
Pannband, ponny~ 35 cm
Svart med mässingsfärgade nitar. Använt någon enstaka gång på utställbing, nyskick.
Prisidé: 40 kr
Pannband med mässingsfärgad "kedja" och strass, ponny~ 39 cm.
Helt ny.
Prisidé: 100 kr
Tvådelat bett, ihåligt (lätt). 11.5 cm
Använt och med lite märken på bettdelen, men inget som kan skava.
Prisidé: 20 kr
Hakuna matata!
Isch, om martingalen hade varit storlek ponny eller cob så hade jag gått på tår om den ;)!
// Alice Bosnjakovic, Innehavare av Albo`s Hoppkaniner i Skåne!
www.albokaniner.weebly.com
#1 Den är ganska så ställbar och det går dessutom att göra fler hål om det nu skulle behövas. Jag hade den till min D-ponny.
Jag kan alltid mäta det om du vill ^^
Hakuna matata!
Okej :) Det är en D ponny jag behöver den till! Men det ända problemet isf är fraktkostnaden, jag bor hela vägen nere i skåne så det kostar väl en del då?
#30 Frakten kostar ca 50 kr inkl skrymmande (om jag inte lyckas platta till det så att jag kan lägga det i lådan, då kostar det ca 35 kr) :)
Hakuna matata!
#4 Ok, men jag är fortfarande lite osäker på om denkommer att passa "efektift" på henne, hon har ju egentligen storlek cob och hon har inte världens längsta hals heller :/
#5 Den delen på martingalen som inte är delad är 63 cm, men det går bra att göra hål så att den bli 9 cm kortare, så 52 cm. Den delade biten är 35 cm till slutet av ringarna vilket ger en total längd från där sadlegjorden sitter till där tyglarna ska vara på 87 cm. Det är ju bara att mäta på din pålle om du itne har en redan :>
Halsremmen är det nog inga problem med, den kan jag spänna ihop så den passar våra B-ponnyer, men den är ca 140 cm lång ^^
Den är som sagt en gans så liten full, tränset som kom med den var storlek cob men har jag till min lilla B-ponny så :P Det är absolut ingen "stor" full i.af.
Hakuna matata!
Det verkar tydligen vara knas med bilderna så laddar upp några av bilderna här. Har flera bilder på alla saker, men när jag bara kan lägga in en bild i taget så får det blir bara och lite lågupplösta…
Vill ni se fler/detaljerade bilder på något så säg till!
Kandar inkl. tyglar, storlek full. Väldigt fint skick med riktigt kvalitetsläder (stabilt utan att bli sprött/hårt). Köpt i england. Pannband och nosgrimma är lite rundade och med klassiska dekorsömmar. Endast använt på tävling och är i mycket fint (ny) skick, inga tecken alls på förslitning. Små obetydliga färgskiftningar kan ses på pannbandet om man tittar noga, dessa har uppkommit under förvaring. :)
Prisidé: 1000 kr
Hakuna matata!
räns (enkelst/achen), storlek ponny inklusive tyglar.
Helt nytt träns, endast provat. Spännen i äkta mässing (inte enbart överdrag som försvinner efte ett tag…). Tränset har upphöjt pannband och nosgrimma som båda även är fodrade med riktigt mjukt läder! Mjukt och fint läder som itne känns plastigt. Snokremmen samt hållaren till den (flärpen) är löstagbara och tränset går alltås att användas både som engelsk- och achennosgimma.
Tyglarna (vävribb och läder) hör egentligen inte till tränset (något annorlunda spännen, men även de i äkta mässing). De är lite använda (på utatällning), men helt felfria.
Prisidé: 300
Hakuna matata!
Oj Oj x) martingalen var brun :( Har inget brunt träns och ville helst att det skulle matcha :/