Dumt?
Jag håller på och letar häst för fulla muggar här! Främst så letar jag efter en d-ponny/ liten stor häst att tävla med… Men nyss när jag letade häst på nätet så såg jag direkt en häst och kände hur det klaffade! Dock så är hästen allvarligt skadad så om nån vill köpa den så kommer den t-märkas och endast skrittas och travas lite…Om ingen vill köpa den så blir det en enkel färd till trappalanda.
Jag kände direkt att det här var rätt häst för mej…men samtidigt så lovade jag mig själv att inte köpa en t-märkt häst! jag vill kunna tävla! Fast samtidigt så har jag väldigt svårt för att fixa all tävlings stress…Så hur tycker ni att jag ska göra?

Kan du inte rida normalt på den är det ändå inget häst liv..
-Tänk en skadad häst kostar mer änn en frisk..
-Men visst kan du tävla upp till lokal nivå med en t-märkt häst såvida den klarar av det.
Lycka till och fortsätt leta..
#1 I annonsen så står det så här:
Hittar jag någon som vill ha en trevlig valack ca 152cm så kommer han att triangelmärkas, annars blir det trapalanda.
En super trevlig kille som troligtvis endast kommer kunna gå som sällskapshäst och skrittas i skogen, ev trava lite
Detta är endast en bit av annonsen.
oj, svårt val om du verkligen känner att du tyckte om den..
men..frågan är ju om det är värt det..
Om du egentligen vill tävla..
det är ju svårt..vädigt svårt..
Nej snälla gör det inte!!! Om pållen endast kan skritta och ev trava… men du vill väl ändå träna lite? Du kan inte ens ta en galopp???
Det bästa kanske är för pållen att få somna istället…

känner du att du har råd att ha hand om en häst som är skadad och bara kan gå som sällskap/ promenad häst då och då, då finns det ju inget hinder…
Vad är det för skada som han har ? min pålla är T-märkt pga kotledsinflammation, dock har hon aldrig haft några problem med detta sen jag köpte henne för 7årse`n, hon rids 5-6 dag/veckan och vi är även med på lokala mindre hopp tävlingar ( cleaurounder) vilket hon bara ÄLSKAR, hon rids som vilken häst som helst, men vi håller dock inte på och skaver runt i någon padock el manege, här är det uteritter som gäller.Men som sagt TÄNK dig för en extra gång innan du gör något du senare ångrar, om du ändå vill ha denna häst så gör en vet besiktning och kolla upp förutsättningarna på honom. Lycka till
#6 jag har mejlat och frågat ägaren men har ännu inte fått nåt svar. Min systers häst är oxå t-märkt pga av kotledsinflammation. Och han funkar som vilken häst som helst! Han löshoppa 120 cm för nån vecka sen! (han är ca 150 cm).
Ja man skall inte måla fn på väggen förn`s man vet vad hästen ev kan klara , kanske räcker det också med att ha en häst man bara kan lufsa omkring med i skog och mark, allt handlar ju inte bara om ridning utan om välmående och lycka, jag mår så otroligt bra när jag är i stallet exempelvis, räcker för mig att bara vara där, sitta och titta på hästarna,mocka,prata med dom,städa lite,sörja sadel träns, gå ut och gå med min vän, ja allt har betydelse,men men detta gäller mig vi är ju som sagt olika.
#8 Vi är rätt så lika ändå. Det roligaste för mej är inte att rida fast det är oxå rätt så kul. Nee det bästa jag vet är att vara i ett mysigt stall och pyssla om hästarna….

var finns annonsen? Tänkte om man kunde få läsa den…fanns det bild där med? *nyfiken*
#10 Den finns på www.hastannonser.se Hästen är en appalosa ca 152 cm hög och kostar 4000 kr. Jättegulliga bilder!

den va riktigt fin på bild iaf ! :)

ja, den såg mkt fin ut tycker jag med.

jag tycker att det vore dumt att köpa en sån häst. du kanske aldrig kan trava på den eftersom det står "kan ev trava lite". antagligen är det ju en allvarlig skada och om du köper den så kanske du får ta det beslutet om avlivning i stället! du vill ju gärna tävla så satsa på en frisk häst!

Nu vet jag inte så mycket om Tmärkta hästar, men det som Jo skrev i #6 tyckte jag lät bra. Om du nu verkligen fallit för hästen, så ta dit en veterinär ock kolla upp hästens förutsättningar, då vet du ju svaret och kan bestämma dig efter vad du känner då. Så hade jag gjort. Kanske inte är så farligt som det låter….Lycka till! Du kan väl skriva sen och berätta vad du bestämde dig för….
Annonsen finns även på hastnet.se, men då utan bilder! ;)