Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 543 ggr
bubbelbubbel
0

min lediga dag !

jag och sandra var på en liten långtur med både jango och dragon idag. dels var det första gången dragon och jango reds ihop, plus att det var första gången jag och sandra red varsin häst ihop.
det var roligt, och det gick förvånansvärt bra för att för första gången ridit en bit längs med motorvägen…

jango muckade med mig som vanligt en liten stund, men efter lite hjälp av sandra gick vi vidare.

7 rådjur och en hare och en räv stötte vi på. inte illa.
tur att det inte kom en enda älg, för då hade jag förmodligen inte stått upp mer.

och jag förmodar, haha, att jag kommer ha problem med att gå imorron, då jag för första gången på kanske…1,5 år ? red i en vanlig sadel. sandra skulle ha westernsadeln, så jag fick ta jangos gamla. haha. blir kul imån :D

så idag är jag glad i min lilla tös. :)

Alex
0

Låter mysigt. :) Och härligt imorgon. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bubbelbubbel
0

visst kommer det bli det ? haha, skön sadel annars. lika bra jag vänjer mig, riskerar nog att det blir den jag får använda. :D

ja jösses, klockan var ju över nio innan jag kom hem. och var där vid fem…så vi hade nog mysigt :D

joytick
0

Vad härligt :D Red också på min tinkertös idag, hoppade på planen först och sedan red vi en sväng i skogen.. Supermysigt :)

bubbelbubbel
0

ibland är dom bra gosiga våra tinkertöser :D

mazze
0

Det låter kul!

bubbelbubbel
0

ja det var det med :)

och dra på trissor ! jag kan gå idag ! :D

lisette
0

bubbel, hur uttalas dragon? som kryddan eller som en drake på engelska?

bubbelbubbel
0

som draken :D fast jag säger nog drägon. haha
säger vi iaf, det är jobbigt att uttala på nått sätt, ligger inte bra i munnen, men det finns inte heller nått smeknamn som passar…

Cydonia
0

#8 Kanske "drägget"…? xD

Alex
0

#6 Ooh härligt!! :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst