Favorit ras?
jag bara älskar araber, deras annorlunda form på huvudet, dem är speciella^^
Tinker är nog min allra största favorit. deras steg är helt fruktansvärt fint. rider en tinker nu och han är jättehet, och så jävla fin, du skulle bara se hans steeeeeeeeg! WOW
Åh, ja alla dem ni sagt är underbart fina! 
det är ju shettisen man växer ur för dem är ju så himla små ;)
#4 man kan ju köra och träna agillety det gjorde jag med min shettis som jag hade som sällskap till mina andra hästar.
absolut!
Welsh Mountains - För att även om de kan vara pigga och ha mycket "go" i sig är det väldigt medvetna om vad de gör, och har full koll på om det är stormatte eller en nybörjare som håller på med dem och "anpassar" sig därefter.
Sedan är de ädla ponnyer (jag är ju uppväxt med araber…
) med ett vackert huvud, bra steg - men har den kraftiga kroppsbyggnaden som gör dem väldigt hållbara (som alla grövre ponnyer)!
Mille, hingst 6 år, här på bilden som 4-åring med 6 åriga Lowa som ryttare =)

Och med stormatte!
Hakuna matata!
#4 Folk är så fastsatta i att om man inte kan rida då är det inget att ha. Allt du kan göra med din stora häst kan du också göra med din shettis förutom att rida. Så man växer inte ur dem man tappar bara fantasin när man blir för stor för att rida ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se
PRE är min favoritras, men även shettisar.
Den som säger att man växer ur shettisar…
För det första är det nog fler vuxna som äger en shettis, än antalet som används till barn.
Vi har sladdat volten med shettisarna, dragit flram timmer i skogen, ställt ut, kört, och provat agility.
Tror barnen mest rider…
Bilden är iaf på vår fina godkända PRE hingst ( även om bilden inte är den bästa…)
har egentligen inte favoritras utan mer deras personlighet men travare slår mitt hjärta lite extra för :D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

härligt!
vi har två konik hästar på våran ridskola! :)
Är väldigt förtjust i halvblod, nordsvensk, ardenner och fjording.
Alltså robustare hästar :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tycker om många olika raser! Dom flesta tror jag allt! _:D Dock fastnar jag mer sällan för ex. halvblod, fullblod och liknande.
Tycker mycket om Arab och även Quarter.
Men av alla hästar jag har träffat, upplever jag att den rasen som över lag har trevligast temperament, är absolut Varmblod! :)

Jag tycker mycket om SWB (svenska halvblod) och trakehner.
Jag gillar de lite kraftigare hästarna, speciellt fjordingar. Så fina!
Sen gillar jag även svenska halvblod och svensk ridponny också. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Kallblodig travare
PRE
Tinker :3
Just det! Glömde SHettis & tinker med ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ok:D
Travare förståss :P Både varmblod och kallblod.
Men de flesta hästar är faktiskt väldigt trevliga och fina. Vill inte stirra mig blind på rasen.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Kanske tråkig men halvbloden är min favvo :)
Sen fastnar jag alltid för de hästar som haft det jobbigt tidigare. Förra älsklingen (halvblodskorsning) var vanvårdad innan hon kom till min ridskola. Jag köpte loss henne därifrån. Nu har jag ett föl efter henne. Min andra älskling jag har nu har pushats för hårt för att tävla och var ganska knäckt. Franskt halvblod.
Gillar de flesta raser och är mer intresserad av individen.
Men eftersom vi har russ och en liten uppfödning av just russ, så blir det nog att jag reagerar lite extra då jag ser ett russ någonstans.
Men annars är det väl egentligen ingen direkt ras som jag tycker mer eller mindre om.
Ja, glömde connemaror! :D
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Ja Islandshästen är ett gudomligt kraftpaket :)
Är det din slandshäst???
#29 Nej, det är inte min, det är en av hingstarna på gården jag jobbade tidigare. Detta är min, en bild från när hon var 7 månader gammal, hon blir två i år.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Islandshästar är verkligen underbara, Jag vet iallafall vad jag ska köpa mig för häst då jag blir stor kan jag säga! :D
Kallblod är helt underbara, speciellt Nordsvensk brukshäst och shetlandsponny. Sen även islandshäst och tinker.
Däremot så är det morgan hästarna som är dom absolut finaste hästarna just nu, har aldrig träffat någon men folk beskriver dom som trevliga individer och så är dom så otroligt fina!
Så en morgan och en shetlandsponny kommer verkligen få en stor plats i mitt liv :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto