Har ni några tips?:D
Hejsan, Nu när det är 24 minus utomhus dagarna runt känns det som, Har ni några tips på några varma ridhandskar? Jag har ett par ridhandskar som är gjord för kyla och för att man ska kunna rida i dom och dom har ju tre fingrar. Men ändå så blir det så fruktansvärt kallt om lillfingrarna och tummarna!
En i stallet tipsade mig om ett par "arbetshandskar" men vad andvänder ni, funkar det bra? TIPSA TIPSA TIPSA! 
Undrar också, vad brukar ni hitta på med eran häst/ponny, Medryttarhäst/medryttarponny, nu när det är så kallt? 
Gladagnägg! X)
Jag rider barbacka, det blir varmt och skönt. man tränar även balansen ;)
Ja det har jag faktiskt gjort nu några gånger med min ponny! Håller verkligen med dig! 
Jag har tjocka vintervantar från Roeckl. Det är fingervantar men varmare än alla tumvantar jag provat. Håller sig torra och varva länge, men de kostar en del men de håller i många år också.
tack så mycket för tipset! 

FIngervantar i tre fingers vantarna, har också tre fingersvantar och det krävs nästan ett par inuti dom för att klara kylan :)
Jag har dessa trefingers-handskar från Hööks, man fryser garanterat inte med dom!
Dock är det inte så tåliga, går lätt sönder i sömmarna så jag använder de endast vid ridning & har vanliga tumvantar vid stallarbete.
När det är runt nollgradigt/plusgrader så rider jag sällan, min medryttarhäst har inga snösulor så han får världens styltor. Om det är dagsljus då så går vi på en promenad längs vägen, är det mörkt så blir det arbete från marken på ridbanan. Om det är minusgrader så att man slipper slå ur snö ur hovarna rider jag.
Vad glad jag blir! Jag tror faktiskt att jag ska satsa på dina sorts vantar, dom såg riktigt varma ut!
Var just nere och tittade hur kallt det var, -30*
tack så hemskt mycket för tipsen!
kram på er alla! 
Jag har vanliga fingervantar, du vet, sådana där tunna, tunna häst/vår-vantar?
Och just nu promenerar vi, jag och pållen, eftersom att han absolut inte vill gå framåt när vi ska rida ut…
typ arbetshandskar i skinn, fodrade och jättesköna, ganska smidiga också faktiskt!
Förr brukade jag köpa skinnhandskar på statoil; jag vill ha skinn och ordentligt fodrade men ändå smidiga. Brukar inte tycka att ridvantar är så jättebra alltid, men köpte ett par på Hööks tror jag för två år sedan som faktiskt funkade.
Annars är det skönt med fleecevantar eller thinsulate, fast inte när man rider då, känns som det finns risk att tygeln glider lite då

http://www.jacson.se/sv/produkter
Jag har de översta för 459. Tror jag är inne på mitt tredje par nu. Handskarna håller i flera år och är varma och inte alls klumpiga med tanke på hur tjocka de är.
Ridhuset för att rida hårt.
annars ut och skritta (vilket dock oftast är takta och hoppa omkring)
Blir ju så jädrans pigga när det är kallt >.<