Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: dressyr
Läst 7591 ggr
olina95
0

Benlinda eller benskydd?

Rider du på benlinda eller benskydd?

I dressyr eller liknande alltså.
Varför?

Smex
0

jag föredrar benlinda. För jag tycker det är snyggt och att jag har så många av dom =P

Men visst har jag vanliga benskydd också ifall jag inte orkar linda hästens ben.

Men jag tror att hästen får bättre stöjd och skydd av en linda än ett skydd. men det är bara vad jag tror Glad

viktoria91
0

benlindor om jag ska rida hårdare för dte ger mer stöd, eller mina back on track skydd fast inte i mkt terräng med dem då dem är svindyra. senskydd/bakstrykkappor/terrängskydd vid mindre ansträngande och om jag inte orkar linda eller om det är lerigt ute.=)

Zaphix
0

Alltid benlondor om jag inte hoppar eller rider i terrängen, då blir det benskydd. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Tusen
0

Benskydd (om vi nu måste ha det alls) skyddar bäst och lätta att sätta på och göra rent.

Benlindor har vi bara då de transporteras.

olina95
0

Jag använder inga benskydd under vintertid då det är så mycket snö här. Under sommaren använder jag nästan alltid benskydd, ska dock nog börja använda benlindor istället när jag rider dressyr.
Jag måste använda benskydd då min häst slåpr ihop väldigt mycket.

Kristall
0

Antingen benlindor eller inget alls vid dressyr, skydd vid uteritt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

olina95
0

Hur hårt lindar ni benlindorna då? :)

viktoria91
0

#7 lagom ;) inte så att det stasar men inte så det glider ner, bäst att en kunnig visar åt en dem första gångerna=)

Tusen
0

#7 det är just det som är fördelen med benskydd. De sitter alltid lagom hårt.Glad

viktoria91
0

#9 dte gör lindor också om man kan linda, benskydd har glidit ner och flygit av från min ponny trots att dem varit lagom spända och bra kardborr ;P

Tusen
0

#10 Då har de väl varit för stora i så fall. Och det är just det som är problemet med att linda sin häst. Man måste kunna det. Ett par benskydd som är lagom stora flyger inte av. Men om ett par benlindor åker upp kan hästen t.o.m. gå omkull om man har otur.Flört

elli-kleo
0

Vid hoppning har jag senskydd + boots.

Vid "hårdare" träning (dressyr) på ridbana eller i ridhus har jag ibland fleecebenlindor.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

viktoria91
0

#10 dem var lagom stora och satt perfekt, den ponnyn kan bocka av det mesta utom mig =D

mina lindor har aldrig gått upp har sånt extra kardborreban över vad den nu heter.

HannaT
0

Lindor, dels för att det är snyggt, dels för att Kalle lätt blir gallig och lindorna gör så att svullnaden går ner.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

viktoria91
0

helst ska lindorna matcha schabraket också^^

elli-kleo
0

#15 Ja, då är det riktigt snyggt ^^ :D

J-Parnebo
0

lindar vid dressyrarbete, oh skydd vid terräng och hoppning :)

elli-kleo
0

Ni som har benskydd vid hoppning har ni fram eller fram+bak? :)

viktoria91
0

#18 fram och bak^^

HannaT
0

#18 Jag har bara fram på Kalle.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

teamedward
0

Lindor av den anledningen att det är snyggare och stödjer mer vid hårt arbete. Vid uteritt använder jag skydd. Och vid hoppning också, fast det blir hoppning ungefär en gång i halvåret så…

elli-kleo
0

Vad tycker ni om dessa benskydd?

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610329&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

(menar typen av skydd, behöver inte vara just dom på hööks) Flört

viktoria91
0

#22 har liknande till min ponny också köpta på hööks, fast back on track ;) mina funkar bra iaf och jag är nöjd med dem=) ger bra stöd.

sahara86
0

Har skydd vid hoppning och lindor använder jag inte så ofta.

#18 Fram + bak

ebengtssson
0

brukar variera, ibland lindat, ibland skydd och ibland inget alls. Beror på vad jag ska göra under passet :)

#18 samma sak där, beror på vad jag ska göra under passet men oftast har jag fram och bak :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Em--ma
0

senskydd, boots , framskydd - vid hoppning , dressyr och uteritt

Men ska börja med Vita benlindor i dressyr för det är ju föööör snyggt!Skrattande

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Sandralu
0

Lindor + boots. När jag bara ska rida ute har jag bara boots just nu, eftersom mina enda skydd har gått sönder och jag inte har råd att köpa ett par nya just nu ;p

Tregly
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#14 Menar du att lindor är bättre om man har en häst som lätt kan få gallor? :) då Ska jag definitivt börja använda mina mer! (när jag har lagat kardborren på dom..)

I vanliga fall använder jag framskydd där fram och strykkappor bak och det är varmt ute. Red en gång med lindor när de var varmt ute och det gillades inte. Måste använda strykkappor bak, eller något annat skydd, eftersom han slår ihop bakbenen. Men ska jag bara rida lite så struntar jag i det. Ska jag rida dressyr så blir det lindor.

Men om jag hade varit tvungen att välja så hade det varit lindor för jag tror det är bekvämare för hästen än "vanliga" benskydd. :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

ZipZ
0

Jag tar bara på lindor och skydd när jag känner för det. Min pluttis behöver inte ha benskydd eller lindor.

Men om jag vet att vi ska på uteritt (långa och steniga) tar jag alltid på skydd.

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

olympiathurfjell
0

rider med lindor nör jag rider dressyr av anledningen att det ger mer stös blodcirkulation och är snyggare, När vi ör ute i skogen så ör det skydd som gäller :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

[donkeyqueen]
0

putt

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har alltid ridit med nakna ben på hästen (men jag måste säga att det är ruskigt snyggt med lindor). Jag lindar vid transport främst för att hålla det vita han har vitt…

Apnea
0

Vid dressy har jag oftast damasker eller lindor utan padd. Damaskerna jag har är väldigt bra och benen blir "magrare" efter ridning än med lindor. :) Vid super lätt ridning (in och ut ur ridhuset typ) är de naket som gäller ;) Vid hoppning/uteritt är det benskydd eller damasker ibland även lindor (beror lite på vad jag har för schabrak, måste ju matcha hehe)

marinelady
0

När jag rider på krånglig mark eller galopp tränar så har jag benskydd fram, för att hästen är broddad runt om och jag vill inte ta några chanser, annars kör vi helt enkelt utan :) Min häst har snygga ben utan lindor (gul med svarta underben=) och lindor ser bara fel ut på ben med hovskägg..

examynia
0

jag använder så lite skydd som möjligt då han itne slår sig osv.. men ska jag vara ute i terrängen så åker benskydd på de gånger jag kommer ihåg de.. om de är i skogen med mycket sten å grenar å så.. men blir de bara grusväg osv så har jaginget alls.. men dressyr i paddock ingenting..

Rafflan
0

Benskydd om jag ska hoppa eller bara för snyggt ;)

Gillar INTE att rida i lindor då det känns stumt och konstigt, linda själv ditt ben och spring en löprunda typ, kommer kännas konstigt och kanske inte bekvämt. Jag har enbart lindor i box eller vid skada, då hästen INTE ska röra på sig, ser inget syfte med lindor vid ridning :)