Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 353 ggr
Cevir
0

Hur reagerar ni?

Hejhej :)
Tänkte höra ifall flera vart med om samma sak!
När ni har varit i stallet och fortfarande inte bytt om från dina ridkläder, utan hoppat på bussen i dina ridkläder, sedan gått av och paserat ett litet gäng gillar som sen när du gått förbi visslar åt en.
Har ni vart med om det nån gång? Hur reagerade ni då?
Det hände mig i lördags påvägen hem från bussen när jag vart i stallet. Jag gick förbi killarna som visslade efter mig. Hur ska man reagera på det? Ska man tacka och ta emot? För jag har gått förbi dom killarna förrut, i "vanliga" kläder och då har de inte ens tittat åt mig. Så var det bara för att jag hade tajta ridbyxor de ens reagerade tro?
Hur ska man tolka det?
/ Sara

/ Sara & Casper

__iE
0

Jag går, cyklar elr tar mopeden om jag är lat till stallet så jag går/cyklar/kör aldrig förbi killgäng ;)

Men jaa, jag hade nog tolkat det som en positiv komplimang :D

Maja
0

Hihi.. Det är ju bara kul.. ;)

Jill_Niss
0

Har hänt mig flera gånger, att jag har cyklat till stallet i ridkläder, och det kommit ett gäng moppekillar som tutar. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det faktiskt..

jen
0

dom är avundsjuka Flört 

Ta det som en komplimang!

bebbe
0

Suck…det var länge sen någon visslade efter mig, Du ska vara jätteglad och ta det som en komplimang så klart. Glad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

emsems
0

det är väl en bra sak… men vad man gör… evtet fan.. bara går vidare och låtsas man inte hörde..

Snuttan2
0

Man ska reagera som man vill föreslår jag ;)
Vill du flörta tillbaks, gör det. Vill du skälla ut dem för att dem är äkliga svin enligt dig, gör det. Bryr du dig inte, gör inget.

Och tolka det gör du nog bäst själv eftersom du var den som var där :P

lisette
0

känner du dig bekväm med att de visslar så ska ju du givetvis vara glad!

det är ju alltid roligt att bli uppskattad, bara det är på rätt sätt.

NinaToy
0

Skrattar de efter att de visslat?

#7# Haha precis. :D gör va du vill o skit i andra =)

Mackan1000
0

ja dom tyckte väll du såg bra ut i ridkläder , och vem kan klandra dom =P *från en killes synvinkel *hihih**

Faxlin
0

Mycket beror nog på hur de gör det. Och det kan bara du avgöra. Visslar de uppskattande så varför inte ta det som en komplimang.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

wewwa
0

Jag var med om det när jag var ute och gick med min lilla shettis. På väg till min kompis fick jag nästan dra fram honom och då tyckte dom nog att det va lite kul, på hemvägen var det shettisen som drog mig… : D

[slo]
0

Hmm… Jag måste nog säga att ridkläder är något av dom fulare plaggen som finns :P

wewwa
0

#13 Håller med… : )

Nicey_och_Smulan
0

#13 Håller då inte med ;) Tycker att ridkläder kan vara snygga….ibland känner jag mig riktigt fin när jag åker till stallet…matchat färger och allt =)

Snuttan2
0

Ridkläder är bara snyggt i stallet och då ska de ju vara snygga sådana :P

Annars är inte ridkläder snyggt, eller framförallt ridbyxor, jackor å sådant kan ju se bra ut privat även.

[slo]
0

Snuttan, precis :P En rumpa i ridbyxor är inte speciellt vackert Fundersam

Faxlin
0

#17: Beror kanske på vilken rumpa som är i ridbyxorna. min är allt annat än vacker. Men det är den inte annars heller Räcka ut tungan

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

micheles
0

ta det possitivt

Sussi
0

Ta det som en komplimang, det skulle jag ha gjort :)

För övrigt är ridkläder snyggt sålänge man hålls på hästen ;)

Cevir
0

Vet faktiskt inte hur jag skulle ta det, med tanke på att jag inte vart särkilt sur över det, med tanke på att dom lät possitiva :P Men jag känner mig ändå inte bekväm med att folk visslar så mot mig med tanke på att ja inte är van vid att folk gör det.

/ Sara & Casper

Mackan1000
0

#21  , jo tack ja vet ! *smärtsamma minnen*

thilda-
0

haha jag skulle flörta tillbaka ;)

att ni orkar ta på er ridkläder :P sj så kör ja med mjukis brallor o t-shirt o ett par bekväma skor :D

Cevir
0

Mackan, Säg inte sådär..:)
_Thilda_ , hehe nej jag är inte sånn som flörtar ;P
Haha, men det är skönt att ha ridkläder på sig ^^

/ Sara & Casper

Mackan1000
0

#24 när ja säger smärtsamma minnen menar jag våldet xD

ridkläder e lite småsexigt oxå ^^

Cevir
0

Mackan, ragga upp nån tjej som rider då?
(inte mej)

/ Sara & Casper

steffy
0

en gång när jag gick till stallet körde en bil förbi med 5 killar i som visslade åt mig, men jag bryr mig inte.

Cevir
0

Man orkar typ inte bry sig ;P

/ Sara & Casper

AliceL
0

#23 nu låter jag som värsta gnällkärringen men det finns ju en poäng med ridkläder.. mjukisbyxor är ju skönt, men hur bra sitter man idom? dom halkar ju bara runt och man går inget grepp om sadeln, åså blir det knöligt.. kan typ inte rida utan stövlar, underskänkeln blir så ostabil då.

men visst är det mysigt att rida ut barfota i shorts på sommaren? (A)