Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 582 ggr
Linda
0

Pedant

Har alltid sett mig som en stallpedant, smörjt allt efter användning, vikt i hop allt i prydliga högar etc..

-Igår insåg jag att jag borde smörja eftersom det var sedan sommras jag gjorde det..

-Hur ofta brukar ni smörja?

Kiara
0

Generadborde göra det oftareHemlis

Linda
0

ja det är pinsamt, här har man dyr utrustning, sadlar för hur mkt som hälst..och så låter man det förfalla..

-Nej nu ska jag ta tag i stallstädningen..

Och ut och släppa ut kusarna som nu har käkat klart..

emsems
0

jag har en häst som av nån konstig anledning inte gör grejjerna så skitigaa… det blir aldrig stöv å så på lädret.. så jag har bara smörjt typ 2 ggr per år! haha illa…

kan dra av det inför större tävlingar nån gång.

däremot täcken!! dom tvättar jag för ofta… vill tvätta jämt, men blir så dyrt nä man inte kan behålla inpregneringen, så jag har dragit ner på det. tvättade 1 gång i månaden i början, nu är det bara ca 2 ggr per säsong.

Kiara
0

Vi har just renoverat fyra rum i huset och vi ska ha hem folk på söndag så bristvaran tid går åt till att städa och ställa allt i ordning inne. Hästarna har fått några veckor ledigt, men en av dom första varma vårdagarna ska jag sätta mig i solen och smörja läder och titta på hästarna och njutaSkrattande

gejsa
0

Jag smörjer kanske bara två ggr per år. Är verkligen dålig på detta.

nalleballe86
0

Jag får jämt pikar för att jag är för noga med att smörja o göra rent alla saker. Hatar skitiga träns och sadlar! Vilken skillnad det blir sen då på lädrets hållbarhet. Gubben tycker det är mindre roligt när jag släpar hem 5-6 sadlar o hänger upp dom på stolar i storarummet!

jen
0

Generad 2ggr/år smörjer jag nog högst…  

elin
0

jag e ordentlig med putsandet.. elle ordentlig får man väl avgöra sj.

Jag putsar minst 1-2 gånger i månaden. :D

/Elin

Linda
0

#3 Tvättar du dem i din maskin?

-jag letar febrilt efter någon som tar mot och tvättar, de ser f j-liga ut allihopa..men, men..

Stenis
0

Tränset och lädergjorden brukade jag dra av med sadeltvål efter varje gång.

Jag har alltid gillat att smörja, och att det blev en daglig rutin kom sig av att en stallkompis jag hade i tre år och som jag även bodde tillsammans med var världens sörligaste människa :) Så medan jag väntade på henne för att vi skulle kunna åka hem tillsammans så fräschade jag upp mina grejor..

Åh, vad jag saknar att mocka och smörja. Min sopningslusta brukar jag åtgärda på extrajobbet :)

Linda
0

..saknar kanske hästen på bilden?

<---------------------------------------------------

Stenis
0

Ja, jag saknar henne jättemycket! Fast att det har gått hela fem år snart!

Sista tiden har jag känt att jag allt mer blivit hästsugen igen, men hur ska man hitta en häst som uppfyller alla krav för att axla föregångarens skugga Skrattande Tänk om man kunde hitta en sorts tvillingsjäl till henne, typ ett 7 årigt sto, som hoppar allt och har trevliga gångarter. Men, men det gäller att få sig ett ordentligt jobb först innan man kan börja tänka på häst igen…

Cattis
0

#9 Det fanns en på Täby Galopp som tvättade och lagade täcken. Kolla om denna finns kvar. Och en i Albano. Inte var det särskilt dyrt heller.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Linda
0

#12..Kanske Soyas blivande föl??

#13 Tusen tack det ska jag kolla upp!

Sessan
0

Hm, jag smörjar nog inte heller så ofta som man borde, kanske 4 gånger i året. Selen typ en gång, jag blir matt bara jag ser på den. Där finns så mycket att putsa.

Skulle jag ha ett stall med en varm sadelkammare så skulle jag garanterat göra det oftare. Senaste gången jag putsa lädret släpa jag in alla sadlar och träns, int till mammas förtjusningOskyldig

stallupponer
0

#4 vicken bra ide, ja ska genast börja skylla på vår renovering av huset när ja ser mina dammiga lädergrejer i selkammaren *s*, sen hur byggdammet från köket nått dit ut, ja de får ja hoppas ja aldrig behöver förklara Oskyldig

Wanilj
0

hmmm… är nog detsamma här… men nu används inte prylarna så mkt så de hänger under trappen…och samlar damm… ett träns är det enda som används och sadel skickade jag till sadelmagasinet för försäljning!

Maja
0

Det beror på var jag rider.. ;) På det ena stället så putsar jag efter varje gång jag har ridit.. Haha.. På ett annat ställe putsas det några gånger i månaden och på det tredje stället så pustas det några gånger om året! ;)

Faxlin
0

Jag är alldeles för dålig på detta. usch, stryk skulle man ha.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

stenis!

en valack på 3 år som är skäck kanske vore något för dig?

Kiara
0

Eller ett New Forest stoOskyldig  nu ska hon säljas till en tuff ryttare på 12-13 år som vill tävla Fundersam stämmer det på dig Skrattande

emsems
0

#9 (linda) jo jag tävttar i maskin. antingen hemma, eller på stallet.

its the only way to go! =)

Lina
0

Jag smörjer mitt träns och lädergrimma efter varje gång jag använt det. Det är mycket trevligare med rena sakorFlört

// Lina

...P...
0

oj vad slarviga ni är:D jag smörjer sadel, träns  o andra lädergrejer efter varje gång jag har använt det! är få undantagstillfällen som jag skippar det - om jag har sjukt bråttom, om någon häst skadat sig osv. Gillar mjukt o följsamt läder som håller länge. Ett av mina träns har jag haft i typ 7 år (använt varje dag i princip) och det är fortfarande som nytt!!