Ridskola i gbg
Hej! Är det någon som har förslag på en bra och liten ridskola runt södra/västra Göteborg? Gärna med stort fokus på hästhantering och teori, utöver lektionstiden på ryggen.
Ska ta upp ridningen igen efter flera år, men jag vill verkligen inte tillbaka till en stor ridskola där man som osäker "nybörjare" ska hantera hästarna innan och efter lektionen utan tillstymmelse till hjälp av ledare. Det här komma-till-stallet-20-minuter-innan-tränsa-sadla-upp-på-ryggen-svettas-igenom-ridpass-dumpa-häst-till-nästa passar inte mig. Vill ha mer än så, och det måste väl finnas NÅGON ridskola som även vill ge mer till sina elever?
Lite åt fel håll för dig, men annars kan jag rekommendera "min" ridskola, K-ridcenter. 12 lektionshästar, bara vuxna elever, undervisning anpassad till vad man vill ha ut av den.
www.aktivhast.se Säve
K-ridcenter har jag tittat på och tycker det verkar jättebra. Tyvärr är jag ganska kort och liten och vill GÄRNA ha möjlighet att rida ponny eller liten häst, vilket de inte tycks ha riktigt…
Ska titta på aktiv häst.
Tack för era svar! Uppskattas :)
Ingen annan som kan komma med förslag?
Tänkte föreslå aktiv häst men de tipset hade du redan fått.
MVH
Sofie
Nä, K-ridcenters minsta pållar är strax över 1,60, förstås.
Långeberga ridklubb i högsbo! Superbra, litet stall utan alla dessa "stallsnobbar" med sina sköthästar som de övriga eleverna inte får röra! Har inte ridit där på 3 år ungefär pga en skada men jag tror inte det har förändrats nåt!
Åh, det låter ju perfekt, och nära också! Ska genast kolla upp. Tack!