Morganhästar
Hej!
Jag har länge varit intresserad av dessa hästar, men det är nu på senare tid jag verkligen blivit kär. Så otroligt vackra hästar det där alltså. Vad jag har förståt är dom inte direkt jättevanliga i Sverige, dom finns och det finns flera uppfödningar men inte lika mycket som många andra raser.
Jag undrar om någon här inne kanske har en sådan vacker häst eller kanske har någon bild på någon? Isåfall skulle jag vilja se, för bilderna på google är lite som dom är.
Sen blev jag kär i den här hästen också, inte för att jag någon gång på typ flera år kommer kunna köpa en häst men när jag väl kan det så blir det helt klart en morganhäst!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag har också sett den hästen! Han är verkligen vacker! Men på Frostorps hemsida så står det nu att han är reserverad. :(
"Do you know why today is called 'present' "
"No, why?"
"Because every day is a gift."
Medarbetare på NH i fokus
Ahaa, han är verkligen riktigt fin! Borde inte dom hästarna gå ganska snabbt med tanke på hur fina dom egentligen är? 
Medarbetare på Djurfoto
Red en morgan häst när jag var i Florida, min brevkompis har en :)
Ska fråga om jag får visa foto.
Tydligen finns det lite olika linjer, de äldre, lite grövre som hennes häst, och de nyare smäckra som liknar saddlebreds..
Vissa morgan hästar kan tölta.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Fick lov att visa Frosty :)

Vid en maskerad dressyrtävling, typ :P Hon red till keltisk musik :)

En väldigt trevlig häst att ha att göra med :)
Riktigt fin!
Det syns att den är grövre, men huvudet är detsamma. Visste inte att vissa kunde tölta, lite coolt faktiskt :)
Medarbetare på Djurfoto
Jag gillar utseendet på den grövre modellen :)
Googla ''gaited morgan", de har egna föreningar och så.
Väldigt vackra.. Speciellt fina huvuden tycker jag =) Har länge velat ha en morgan.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag kan verkligen rekommendera dig att köpa morganhäst! Har själv en 14-årig herre, som är fader till 19 avkommor här i Sverige. Jag har umgåtts och jobbat med hästar i snart 40 år men aldrig träffat på en så genomtrevlig ras som morganhästen.
Titta runt på olika morgansiter. Här har du adressen till min dotter Saras sida: www.escaniamorgans.com -det hon inte vet om morganhästen är inte värt att veta 
Lycka till! Och välkommen in i morganvärlden 
Hälsar Mia
Ja, det är huvuden jag har fastnat för. Och ofta har dom väldigt fina kroppar också, men det är något med deras huvuden som får dom att bli otroligt vackra :)
Gud så fin han är!
det blir en morganhäst som kommer stå i mitt stall en vacker dag, alla säger att dom har ett bra temperament och är mycket trevliga. :)
Medarbetare på Djurfoto