Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 727 ggr
nalleballe86
0

Något roligt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ni inte skriva och berätta något kul som era hästar gör eller hittar på. Alla har väl små egenheter.

Min store Irländare är mycket svartsjuk av sig. Jag får helst inte kela med våra andra hästar när han är i närheten. Antingen ställer han sig och blänger en bit ifrån eller så biter han den andra hästen jag klappar. Att ungarna hämtar sina hästar från hagen och lämnar min pojk där är helt ok för honom… Tills han hör min röst men inte ser mig, då kryper han under trådarna och spinger o letar upp mig. Är jag bara tyst och inte visar mig så stannar han i hagen. Han är en stor buse!

Vår skäck Tycker nog inte om när det regnar för länge när hon är ute. Det har hänt flera gånger nu när jag varit i hagen att hon gått ner till grinden och hämtat sitt grimskaft och släpat upp det i snön till mig.. och att hon alltid lyckas ta sitt eget rep av 3 är för mig en gåta.

Vårt varmblod har inga särskilda grejer för sig men han kan bli väldigt sur om det kommer in folk i hagen som han inte känner. Då brukar han gå o ställa sig bakom mig med öronen slickade bakåt och så glor han bara på "inkräktarna"

Berätta gärna något kul… Jag tycker hästar är fantastiska att hitta på saker.

Marre79
0

Jag har ju ingen häst men jag kan berätta om min lilla kanin Fjollan därhemma…så fort jag o min pojkvän sitter i soffan o Fjollan är ute o skuttar i rummet, så hoppar hon alltid upp i soffan o tränger sig imellan mig o Mikke vi får inte sitta bredvid varandra…Hon är himla svartsjuk…

nalleballe86
0

Vi har också en kanin, en holländskdvärjvädur som är 9 år.. Tror han är trött på livet för såfort vi släpper ut honom så ska han gnaga på elkablarna!!

Marre79
0

Fjollan är duktig hon har aldrig bitit på en kabel eller något annat…hon är rumsren oxå det är skönt med tanke på att hon är ute i rummet nästan hela dagarna…

Tummelisa
0

Det skulle vara roligt att vara ett djur ibland bara för att se vad djuren har för tankar om alla roliga saker vi människor gör.

Marre79
0

Jag trodde inte en kanin skulle vara så otroligt svartsjuk katter o hundar vet man ju men en kanin…har inte varit med om detta tidigare…har haft många kaniner innan Fjollan

jo
0

Ok vet inte om detta är roligt eller annorlunda , men min kära dam bara ÄLSKAR.. risgrynsgröt med kanel socker och mjölk,pommesfrites med ketchup och hamburgare , sen äter hon ju godis också och då menar jag allt, någon mera som har en kannibal till häst?

lisette
0

min hugin är så otroligt svartis på nadja. han ska hela tiden gå emellan om jag kelar med nadja. hugin kan sjunga, han säger mamma, han älskar att ta pinnar i träden (titta i mitt fotoalbum för bildbevis).

nadja hon tycker om att pussas, hon måste alltid visa något när man kommer hem. ben, löv, disksvampar, strumpor…

Johanna
0

Min Plutten är en stor buse… fast det är inte alltid så charmigt!.. men han ser väldigt rolig ut när man kommer på honom, han ställer sej bara o kollar åt ett annat håll.."jag har inte gjort nååånting alls".. Looovar!  Skulle bara kolla hur tung kompisens täcke är eller om det verkligen är ström i tråden..

Nu när det är lite dålig fart på strömmen i hagen så står han ofta med den övre tråden i munnen.. ;).. o det "får" inte hänga saker över boxdörrar m.m för det lyfter han bort när han går förbi lr står på gången o lägger på golvet istället…

Mindre charmiga saker är att han ofta hoppar ut o in ur hagen… det har han börjat med riktigt mkt på senare tid… kanske försöker han tala om för matte att han inte vill vara dressyrhäst mer…