Vad hemskt...
Det är med denna fågelinfluensa som kommit hit till lilla Sverige…jag som nästan bara äter fågel…vågar man äta det längre??
Vad tror Ni???

Klart du vågar äta fågel om du nu inte har som vana att äta självdöda svanar
Den fågel du köper i affärerna den är det ingen fara med, vad är det, strax under undra människor som dött och dom har haft som jobb att plocka upp döda fåglar (ofta barn) det finns ingen risk att smittas i vårat land. Det man är rädd för är att viruset muterar och då smittar det från människa till människa och då ska du låsa in dig i en källare någon stans med konserv mat för några år framåt om du vill vara säker på att inte bli smittad. Garanterat knäpp kommer du att bli men, men vad gör man inte för att överleva
Ät fågel du det är både nyttigt och gott jag ska ha kyckling i kväll

Ja själv e jag helt oberörd.ja menar 90 personer i hela världen har dött..men vet ni hur många som dör i aids,hiv..bilolyckor???

Jag skulle tycka det var intressant o veta hur många av alla som har blivit sjuka har blivit friska, det står aldrig om det nånstans. Då kan man ju tänka lite hur många som har dött i förhållande till hur många som vart sjuka o så.

-Det är en dödlig utgång på den farliga sorten av viruset, men inte många har blivit smittade..
Jag känner mig inte speciellt orolig, än. Däremot om det börjar visa sig att det smittar människa till människa, DÅ blir jag orolig.
Jag är inte orolig för att köpa svensk kyckling eller svenska ägg. Sköter man bara hygienen ordentligt samt ser till att det är väl tillagat tror jag risken är obefintlig.
Linda: Att så pass många dött som blivit smittade beror på att det är människor i fattiga delar som inte har råd/möjlighet att ta sig till sjukhus. Många hade inte kommit till sjukhus förrän efter ca 5 dagar efter insjuknande, dvs när de blivit RIKTIGT dåliga, och då är det för sent att sätta in antivirala åtgärder, i det här fallet. Hade dessa personer smittats i sverige hade de fått sjukhusvård snabbt och därmed kunnat räddas. Man ska också ha i åtanke att färre har dött av fågelinfluensa än som normalt dör i sverige av en vanlig influensa varje år….
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

att såpass många..jag tycker att det e lite ja..
-men visst dessutom så har vi inga köttmarknader osv, ett kont. livsmedelsverk jag har stort förtroende för.
Vänligen/Linda
Linda: Fick inte riktigt fram det jag menade… I förhållande till hur många (200 eller vad det nu var…) som dokumenterat blivit smittade har dödligheten varit ca 50 %. I sverige hade siffran troligtvis varit betydlig lägre…
Sen ska man ha i minnet att trafiken i sverige dödar ungefär 500 människor/år…
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Ehh..ja men vad menar du?
-Ditt budskap är ju lika med mitt?
-jag menar ju det..

Det är ju inte farligt att äta kycklingen om du ser till att steka, koka eller grilla den så att den är helt färdig.
Hanterar man inte döda fåglar eller andra djur så är det inte heller farligt.
Det tar 3-5 dagar så dör man efter att få influensan läste jag någonstans. OM man inte får hjälp direkt. Så det går fort.
Men det är som allt annat. Ni kommer väl ihåg när AIDS kom hit? Hur mycket skriverier det blev.
Nej, jag är inte rädd iaf. Kommer att släppa ut min katter och hundar precis som vanligt. 
Vet ni vad som dödar flest människor i hela världen ? jo det är myggan !! och som dom sa på nyheterna härom dagen att vi behöver inte vara oroliga för att äta fågel,däremot så skall vi inte ta i döda fåglar, vem vet hur länge detta virus inte har funnits här i sverige ? det kanske har funnits här länge utan att medierna har uppmärksammat detta förèns nu . Nä jag tar det lungt, endå såhar vi 50 hönor i stallet och kommer att få 50 till inom snar framtid.

-Hönor därimot kan vara farliga för hästarnas luftvägar, eftersom de har kvalster..
Säkert är det så, mer än jag kan uttala mig om, men hos oss är det ingen änsålänge som har haft några besvär ialla fall,har stått isamma stall 7år nu och hönorna var tills för förra året konstant inne i stallet och la sina ägg i boxarna hos hästarna, dom bor iandra enden av stallet men hade en förmåga att rymma,nu är det nytt staket så jag hoppas att dom stannar kvar där dom hör hemma.