Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 2978 ggr
Gronstedt
0

Trasiga täcken?

Är det någon som har trasiga täcken som ska slängas? I så fall kan jag eventuellt köpa för en liten slant.

Eftersom vi har flera "täckesätare" i mitt stall är det ganska ofta täcken som behöver lagas och det skulle vara behändigt att kunna få tag i spännen, ringar, remmar, lappbitar och svanslappar lite billigare än att köpa nytt hela tiden, bara för att behöva köpa ännu fler efter ett par dagar. Just nu är gjordspännen och svanslappar i storlek Full något som går åt med god fart …

viktoria91
0

Måste täckesätarna gå med dem andra?

Gronstedt
0

Mja, det finns typ 4 stycken av 12 som INTE drar och biter i andras täcken när de leker, så det är lite svårt att dela upp dem Flört. De 4 som inte äter täcken går för sig, de andra uppdelade i 2 hagar. Det är mest unga och medelålders valackar och de verkar inte kunna låta bli att ta tag i täckena för att brottas och busa, så varje eller varannan vecka är det något som går sönder. Jag börjar bli riktigt fena på lagningar!

viktoria91
0

Har du provat att kleta på såna medel det finns? Jag och en kompis sprayade sånt man har så att grisar inte ska bita varandra.

Cola&Bacardi
1

Vad smart! Återvinning!

Mvh Linnea 

Gronstedt
0

#3: Inte mina hästar, inte mina täcken, men ska vidarebefordra. Men nu var det fråga om någon hade trasiga täcken till övers, som man kan kannibalisera.

selfrejection
0

#5 Det finns att köpa billigt för 59kr på ÖoB, Anti-bit heter det och är för hästar. Finns i vanliga hästaffärer också, men billigt är ju bra :)

Jag har tyvärr bara trasiga eksemtäcken, och dom behöver jag själv till lagning :)

Tusen
0

Vi har en hel del ttrasiga täcken som vi tänkte slänga. Du kan få dem gratis (allihopa) mot att du betalar ev. frakt eller kommer och hämtar dem. Vi bor i Eskilstuna.

Gronstedt
0

Jag bor i trakten av Göteborg, så det är ju en bit. Kan du trycka ned dem i ett paket och kolla vad frakten blir, så betalar jag gärna det och en peng extra för besväret!

Gronstedt
0

PS: Du behöver förstås inte tvätta dem. Bara de är någorlunda torra så inte fraktbolaget klagar, så räcker det fint.

casandra
0

Vad synd att jag inte såg den här tråden innan jag eldade upp alla gamla trasiga täcken idag!

Har en förmåga att spara alla täcken som går sönder för att jag tänker att jag ska laga dem, någon dag, någon gång. Men idag insåg jag att jag är alldeles för lat för att det någonsin kommer bli gjort, så eldade upp dom :P

Gronstedt
0

*puttÄ

Någon? Gärna i Gbg-trakten, så kan jag hämta.

HolyFuck
0

Hej! Jag finns i Göteborg, och jag borde ha något jag kan lämna iväg. Ska kolla!

sofiek90
0

Jag har inga täcken att ge bort, men ja g har täcken du gärna får laga åt mig då jag skulle behöva några till att byta mellan. ;)

MVH

Sofie

Gronstedt
0

#12: Vad snällt!

#13: Jag lagar inte proffsigt, på något sätt, det är bara något jag hjälper stallkompisar med. Men om du bor i Gbg-trakten så finns ju 3 Hästar som lagar "på riktigt".

sofiek90
0

#14 Synd ;) Ja, jag har haft en plan på att åka till dom och lämna in på lagning. Bor inte så långt därifrån men har ingen bil och att åka buss med massa hästtäcken är inget som jag vill göra.

MVH

Sofie

Uss
0

#15 Jag tror nog att de lagar uppe i Hasteröd utanför Lilla Edet också (väg 167 mot Ljungskile).

Gronstedt
0

#16: Ja, där har jag sett en skylt, men jag visste inte vad det hette Glad.

sofiek90
0

#16 Lilla Edet är lite långt att åka, om dom lagar täcken på Tre hästar. Jag bor ju inte så långt därifrån, men jag är inte där så ofta efterso jag inte tycker dom är speciellt trevliga och serviceinriktade.

MVH

Sofie

Gronstedt
0

#18: Kolla här: http://www.textilina.se/. De hämtar!

sofiek90
0

#19 Tack, skakontakta dom när jag räknat antalet täcken jag har ^^ Kanske kan dom hjälpa mig med lite annat också.

MVH

Sofie

Tusen
0

#0 På söndg ska vi ha storstädning i sadelkammaren. Är du fortfarande intresserad av gamla täcken? Vi har mest små täcken på 115 cm. Är de okej också? Rena spännen kan jag skicka med.

[mammamian]
0

Vad för storlek? Jag har 2 hela täcken i storlek 155 som är för stora för min nya häst. Ett regntäcke och ett tjockt vintertäcke. Vintertäcket har en liten skada i fodret, men bägge täckena är hela och håller tätt. Ev. har jag även ett trasigt vintertäcke storlek 145, det är användbart, men ska kolla hur det ser ut.

Bor 7 mil från Gbg, men kan tänka mig att möta upp nån dag när jag har vägarna förbi

Gronstedt
0

#21: Jag är intresserad! Även av små täcken, tyg, remmar, spännen, kantband och sådant kan man ju använda. Du behöver absolut inte klippa loss bitar, om du inte vill använda själv.

#22: Även täcken 145 och 155 som kan lagas kan vara intressant, det beror på vad du vill ha för dem. 7 mil åt vilket håll?

[mammamian]
0

7 mil österut (utanför Alingsås). 500:- för alla 3? De två 155-täckena är som sagt hela, men 145-täcket är det nog nåt kantband som är trasigt på? Ska kolla närmare på det.

Gronstedt
0

#24: Jag bor 3 mil väster om Alingsås.

[mammamian]
0

Ja då är det ju inte långt emellan. Ska förresten till Borås nästa vecka

145-täcket är sönder i yttertyget baktill. Nån händig person behöver sätta en lapp närmast rumpan där tyget är trasigt eller sy ihop det igen för tygbiten finns kvar. Antar att det är någon som tagit sig en smakbit…

Gronstedt
0

Ingen som har trasiga täcken till övers? Gärna i trakten av GBG eller norr därom.

[mammamian]
0

Jag har fortfarande mitt gröna, tjock kvar och det trasiga 145-täcket. Ska till Trollhättan om en timme. Är det norr? 200:- för båda

Gronstedt
0

200 för båda är inget opris. Fast Alingsås - Trollhättan är nog inte riktigt åt mitt håll. Du kör väg 190 och sedan väg 42, antar jag?

Gronstedt
0

mammamian, har du sett mitt PM med förslag om tid?

[mammamian]
0

Ja det går jättebra!

Gronstedt
0

Glad

Kan du PM:a mig exakt adress och telefonnummer, så ses vi då!