Vilken helg! 12-13 maj
Jaha då va helgen slut då och vilken helg de har varit, både massor av glädje o minst lika mkt sorg.
I går iaf så va de dressyr, vilket slutade med en andra plats i LB:2, en första utanför placering i LA:5 o en vinst i MSVB:3, allt med olika hästar, dom gick en klass var, så de va jätte kul!! Speciellt när Jätten vann MSV:n samt kvalade till nationell tävling på procenten samt Clabbes första placering i dressyr, duktiga killar!! Va i stallet/tävlingen från 8 till 19, så de blev en lång dag
I går kväll va de grillkalas hos några vänner,jätte trevlig! Men jag höll mig till den cola-drickande sidan då de varit tävlingar idag igen.
Ja idag då, hoppning med Clabbe. Första klassen va 1 meter och en 4:e placering. Andra klassen va ett mini-derby på 1 meter med idealtid och en vinst där! =)
Så tävlingsbiten kan sumeras som 5 starter o 2 placeringar och 2 vinster, super kul!! =)
Har även drabbats av en stor sorg under dagen, hon jag jobbar/jobbat hos har gått vidare i dag. Känns så otroligt overkligt, hann inte ens säga hej då… Har jobbat där i snart 3 år o nu är hon borta…
Bilder från helgen kommer när jag orkar lägga in dom, förhoppnignsvis i kväll. Ni får ett smakprov nu, när Jätten får sitt pris. Ska upp tidigt i morgon, har fått 3 veckors heltid på naturbruksgymnasiet från o med i morgon. Känns riktigt bra, så jag har något annat att fundera på. En av tjejerna som ska ha semester i 3 veckor så då får jag hoppa in, fick veta de i dag o de kunde ju inte ha kommit lämpligare.

Grattis grattis grattis :D kul med folk som både hoppar och rider dressyr :)
Usch, det är så hemskt när folk i ens närhet bara försvinner… :s

Håller med. Skönt att man inte vet om den dagen man ska vandra vidare iaf. Beklagar sorgen.
Kul med det andra. Du flänger ju överallt. Förstår inte hur du orkar.
grattis till tävlingarna, skönt att dom gått bra !
och…usch så hemskt, aldrig roligt att mista någon i sin närhet, och om möjligen lite värre när man inte ens hinner säga hej då.
*krama om*

Tackar!! Det värmer!!
#1 Med Clabbe är de fälttävlan som gäller så då blir det allt möjligt =) Gali o Jätten får bara dressyr.
#2 Att jag gör ja, den här helgen har ändå varit på hemmaplan, i går på anläggningen där jag använder ridhuset och i dag va vi 8-9 mil bort så de va väldigt nära o lämpliga tävlingar.

Kul med tävlingar! :)
Usch, säger som de andra att det är hemskt att mista ngn *kraam*
Hello darling!
Roligt att det har gått så bra i helgen! Ska bli kul att se bilder, glöm bara inte bort dig själv!
Hmmmm… nästa år till sommaren kommer vi förmodligen ha två ston med föl att visaaaa
.. Skämt å sido men jag hoppas att du kan och orkar komma ner till oss då, men får jag som jag vill så är du ju redan här då!
Hemskt tråkigt att höra att hon har gått bort.. det är jobbigt det där… du vet att du alltid får ringa oavsett tid på dygnet..
Bamsekramen från hela familjen!

Vad kul o tråkigt oxå.

Grattis till en lyckad tävlingshelg!

Återigen stort tack!!
Har nyss varit på en samling för oss i personalen så vi fick prata igenom vad som hänt tillsammans med chefen samt kuratorn. Va väldigt bra men fruktansvärt jobbigt och tungt, har nog inte gråtit så mkt sen farfar gick bort för flera år sen. I veckan ska dom som vill få åka in och ta ett sista förväl få göra de, tror jag ska följa o testa gå in iaf, vet inte om jag fixar de men vill ge mig själv möjligheten iaf. Och sen nästa vecka ska vi åka ut till bostaden och plocka rätt på våra saker. Och så småningom är de begravning oxå. Skönt att jag fick några veckors jobb i stallet iaf så jag har något annat att tänka på.
Ska lägga upp bilderna nu tänkte jag, så dom kommer om en stund!

Stort tack Jen!!