Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3498 ggr
marinelady
0

Har ni testat den här?-padd.

Har en fundering om någon testat den här padden, är den stor nog för att kunna dras upp i tunneln så den ligger tajt ann?

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400005&deptid=104&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Har hittat en begagnad och har en tanke att nyttja den för att höja min dressyr sadel något så den ligger bättre (för vid). Men vill inte ha en padd som höjer allt för mycket därför tittar jag in gelpaddar och inte ullpadd.

louie96
0

jag har en sådan padd och dom funkar jätte bra.

marinelady
0

Kan du dra upp den så den lämnar manken fri men samtidigt räcker till under hästen?

louie96
0

det har jag inte tänkt på men min häst har INGEN manke och min sadel ligger jätte dåligt alltså den är så small framme vid manken så den måste komma upp där back och det hjälper den till med:D kan kolla nogrannare imorgon D:D

Calvaro
1

#3 Är sadeln för smal så finns det ingen padd i världen som kan göra att sadeln passar. Det gör ju bara att den blir ännu smalare.

Maliiin
0

Har du sett att det finns lite kommentarer om du scrollar ner på hööks hemsida?
Läste där att de flesta var nöjda med den men den blir stenhård på vintern. Det kan ju vara en nackdel..

louie96
0

#4 denna funkar jätte bra vi har kollat men sadelmakare och dom sa att det funkede bra den kommer jämnt över ryggen med padden

Offbeat
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 om den är smal där fram behöver den ju knappast komma upp bak? Då trycks den ju ner mer där fram där den redan är för smal och samtidgt trycker?

Själv har jag en resande gel pad från acavallo, kanske inte är vad ts letar efter men jag rekomenderar den ändå!

marinelady
0

Jag har funderat på en sån från acavallo mest för att hela sadeln behöver inte paddas upp utan egentligen enbart fram, men vet inte riktigt hur man sätter dit den om ni förstår hur jag menar :)

Offbeat
0

#8 Jag har den under shcabraket alltså närmast hästen lite bakom manken, där den "passar" och ligger kvar ;)

marinelady
0

Okej, såg att horze hade något motsvarande och dit kan jag åka och klämma och känna i helgen, tror ni den är lika bra? Upplever du att det hjälper hästen bygga den saknade muskulaturen eller fyller den bara ut?

Offbeat
0

Har inte haft den så länge att jag kan uttala mig om det.