Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2688 ggr
Salander
0

Compositi stigbyglar

Hej är det någon som har ett par Compositi stigbyglar? Säljs på hööks bl a, lätt plaststigbygel med bred sviktande fotplatta. Någon som testat om det är bra? Sviktar dem bra? Bra hållbarhet?

Behöver ett par nya stigbyglar och funderar på dessa då jag tycker priset va väldigt bra! Pga. gammal skada i ena foten kan jag inte rida i vanliga stigbyglar längre utan måste ha ledade stigbyglar, annars får jag ont. Har ett par Intec ledade nu, funkar ok men vore kul att testa något nytt också!

Rieneke
0

Jag har dom och jag tycker dom sviktar bra! Superbra grepp. Har haft dom i snart ett år och dom ser fortfarande oanvända ut. Kan dock knarra ganska mycket ibland.

Salander
0

Ok, det låter bra! Knarrningar kan jag stå ut med :)  Hur är det med den breda fotplattan då? Känns det stadigare med den breda jämfört med vanliga stigbyglar? Eller ingen större skillnad kanske?

Rieneke
0

Jag har haft vanliga förut, men jag tycker det är stor skillnad! Det känns betydligt stadigare och bekvämre :)

Salander
0

Ok, men då låter det som att jag borde köpa ett par och testa! :) Priset var ju väldigt bra också! Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! :)