Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 5227 ggr
[Willuer]
0

Drömhästen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur är din drömhäst? ^^

Kanske din egen häst? Din medryttarhäst? osv…

Förklara hur just din drömhäst är/ser ut! Skrattande

Min drömhäst är en mörkt skimmel valack♥
Som färgen på den här bilden!

(Jag har fotat bilden på en tävling)

[ElisabethYL]
0

Min drömhäst är en brun, med glansigt brun päls, kolsvart man och svans, 4 höga strumpor och en stor fin bläs…

I temperamentet är den lugn och trygg, men ändå frammåt och arbetsvillig…

Kroppsmässigt ett välbyggt halvblod, inte för lätt och inte för grov.

Har tyvärr ingen bild.

[Willuer]
0

Åh, det låter riktigt fint! :)

[trail]
0

Min drömhäst är en mycket trygg och säker häst som man kan göra allt med. Westernhäst, Trail och Pleasure samt natural horsemanship av den typen Pat Parelli tränar, Freestyle. Färg och utseende spelar ingen roll, men inte ponnymått och inte över 160 cm.

Är säker på att vår häst är detta, om jag hade varit lite längre fram i ridningen…

[ElisabethYL]
0

# 2 Ja, det är just vad jag skulle vilja köpa, men vi får se vad det blir i praktiken. (Förra gången blev det en rödblack fjording av brukstyp Tungan ute) Om någon har en sån på 8-12 år så kan ni ju höra av er Flört

[Willuer]
0

#3 Låter bra det! :)

#4 Hehe :P

[Agilityvovven]
1

Min ena medryttarhäst är nog min drömhäst.

Skimmel, lagom i storlek och helt underbar i tempramentet. Pålitlig, framåt, busig & väldigt personlig.

Är han på bilden, fotad av mamma :)

[Willuer]
1

#6 Det va mig en riktigt fin en! :)

JoannaLi
0

Åh, jag vet precis vilken häst som är min drömhäst…

Det finns en tjej där jag bor, som har en pensionerad varmblodstravare vid namn Lukas…

Hjärta på honom!

(Så otroligt snygg, och med så himla fin - och mycket! - personlighet!)

[Willuer]
0

#8 Hur ser han ut då? :)

JoannaLi
0

Tja, som sagt är han en varmblodstravare, så det kan ni ju se framför er…

Sedan är han väldigt väldigt mörkt brun, som i 89 % ser ut som svart, med en vit stjärn.

Och så har han egentligen mer 'fullblodsbyggnad' på benen och propotionerna till 'benområdet'.

Åh, han är svår att beskriva attraktionen med, men jag tror inte att jag får lägga upp en bild… :(

[Willuer]
0

#10 låter fint! :)

Synd! :/

CorneliaAndersson
0

Oj. hehe

Min drömhäst är nog en D-ponny eller liten storhäst. Skimmel.. Eller ''ljusbrun-skäck'' (alt. isabella med 4 höga strumpor och jämn strimbläs)

Lugn i tempramentet som lyssnar på ryttaren. Gärna några SMÅ stegringar och kickar. En som kan bjuda framåt men som saktar in vid ''önskemål''

Motto: Får gärna gå snabbt, bara det är kontrollerat.

Det är en lagom ''tjock'' pålle som gärna är busig i hagen men inte dum.

En som man kan galoppera barbacka på utan problem.

Gärna en ''trics-häst/ponny'' som tar dressyren lite framför hoppningen :)

Vid hoppning vill jag att det går ''runt'' och ''långsamt''

Hehe en bit text ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

NinjaKakan
0

Min drömhäst är en fux med vit stooor lykta. Rasen ska vara engelskt fullblod. Helst en massa hovskägg vill jag den ska ha. En vallack också.

Lite motor,lite bus, gärna en problemhäst (om man nu får önska sig det xD) som man får kämpa lite med. Inget gratis här inte.

Hade jag fått välja en häst som jag haft hade det varit Quiet fire xx (ett fullblod, lugnt som en filbunke, ingen stress men dock rädd för sin egen skugga och vattenpölar :P) eller Adelie (ett sto jag red på ett ridläger där jag jobbade. Bitchig som tusan, men när man kom nära henne så var hon väldigt försiktig,busig och tyckte väldigt mycket om en.)

Fy vad jag saknar mina gamla hästar nu. ÅÅH.

[Willuer]
0

Låter underbart hörni ;)

CorneliaAndersson
0

#12 Jag lägger till en bild på mig och en pnny som jag numera rider ;)

Hehe en bindre D-ponny, tjock som tusan. Hehe
Såhär kan även en drömhäst se ut ;)

(Har ridit henne EN gång och ägaren tycker att jag kan bli skötare, AWESOME!!)

Det är jag och hästen Ebba på bild

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Willuer]
0

Sött! :)

CelsiusT
0

Min drömhäst är en buckskin (gulbrun) på ca 145cm (minst 140cm och gärna så liten som möjligt, abslut inte över 155), quarter, välutbildad kossehäst och ranch-häst men med otroligt speed som går att plocka fram när man vill och stänga av när man är klar =)

Kanske att jag är påväg att äntligen få detta… Har en 4-årig buckskin-quarter på närmare 150cm ute i hagen =P Kanske att han i framtiden kommer bli min drömhäst.

Just nu levande drömhäst är min kompis häst. Quarter, mörk skimmel, 145cm, väl utbildad kossehäst och ranch-häst med DET. Extrem i skallen så hon passar få ryttare - älskar henne.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zaphix
1

Min häst har blivit min drömhäst! :)

En brun kallblodstravare med en stjärn.

Men skulle jag skaffa en till vill jag antingen ha en gulbrun nordsvensk av lite lättare modell eller en svart welsh montain med fyra vita strumpor och en bred bläs att ha till körning.

Men utseendet är såklart inte det viktigaste, men man kan ju önska att drömhästen är fin också. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

WornOut
0

Jag tror att min ena häst har ganska många av de egenskaperna min "drömhäst" har.

Han har den största personligheten jag någonsin träffat, han är alltid glad, frammåt, busig, lättlärd, älskar allt och alla. En fuxvalack, arab.

Däremot har jag väl även en dröm om en quarter. En mindre kompakt typ. Valack tror jag. Kanske fux, gärna mörk/svettfux. Mellan 145-155 cm. Mycket personlighet! Arbetsvillig och cool men ändå med lite temprament :)

[Willuer]
0

Låter bra det!! :D

Alex
0

Min drömhäst är herren på bilden, en snart 5-årig hingst, svart islandshäst med mycket fart, vilja, och en underbar personlighet. Planen var att köpa honom då han är till salu, men jag fick inga försäkringspengar när jag avlivade mitt sto så det gick inte… Jag har fortfarande förhoppningar om att lyckas köpa honom en dag, men är mycket tveksam till att det kommer bli av, tyvärr.

Att jag står som jag gör på bilden beror på att jag försökte ställa upp grabben, men det misslyckades ganska hårt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Arkan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min drömhäst är av en något grövre typ, inte tung - men maffigare, typ kallblodstravere. Han ska vara svart men myyyycket tagel och muskelmassa. Gärna hingst. Sen ska jag använda honom till akademisk ridkonst. Han ska vara frammåt och sammarbetsvillig utan att bli ättrig och het.

Hade jag haft egen gård eller möjlighet att ha hingst idag så hade andra spekulanter på denna fått med mig att göra. För detta är drömhästen!
oinriden, "äldre"(välutvecklad), oförstörd och såååå vacker.

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=568492 Kyss

Denna är också otroligt snyyyggg, dock lite för lätt för min smak.

NinjaKakan
0

Min drömhäst får gärna utföra sina behov på en enorm toalett och gärna tala om för mig med verbala uttal var han har ont eller vad han vill ha för mat ^^ (om man nu kan kalla det drömhäst, eller snarare en fantasihäst)

[Willuer]
0

#22 najs!

#23 Haha! xD

Thea90
0

Min egen.

Hon är precis vad jag alltid önskade mig som liten :) Hon är idag 16 år (D-ponny), köpte henne som 8-åring från Irland. Det är verkligen en häst som ger 150 under träning, mycket framåt men som ändå aldrig skulle göra nått bus, aldrig bockat, sparkat, stegrat sig eller bitits. Aldrig under denna tid har jag trillat av, tack vare att hon är så pålitlig. Hon både hoppar fint, kan bli lite för het men går att samla upp henne fort samt är hon kanon att träna dressyr med. Jag har aldrig gillat att träna markarbete innan jag köpte min pärla, nu är det de roligaste av allt när jag rider!

Hon är helt mörkbrun (ser svart ut) inga tecken. Som liten ville jag ha en svart häst med en stor vit bläs och vita strumpor. Men nu som äldre spelar det verkligen ingen roll! Utan är hästens personlighet som måste stämma med den som rider den :)

[Willuer]
0

#25 Låter riktigt bra! :) Vilken tur att du har fått din drömhäst/ponny! :)

xcandygirl
0

Jag vill ha en fux med en tjock lykta, dock inte så tjock att ögonen är blåa. Det ska vara en lugnt och stabil valack, lyhörd, försiktig men med bra temperament. Gärna översocial.   1,60 någonting till manken, NH-tränad eller lätt att NH-träna. Smidig och enkel att hantera, och som sagt väldigt säker att rida.

-Önskar att jag kunde lära min lillasyster rida, men min ponny är aningen opålitlig när det gäller "läskiga" saker. :/

Annars funkar en my little pony också bra.  Flört

HolyFuck
0

Antingen en tigrerad. Stora, jämna prickar över hela kroppen. Eller en Isabellfärgad.

Hingst. 145-150cm hög. Smäckert byggd, men ändå viktbärande och stadig. Tex Arab.

Pigg, glad, smart. Ska gilla att hitta på saker och ha ganska snabba steg med bra påskjut. Absolut inte rädd för saker. Väldigt social, och ska gilla att lära sig en massa tricks!

[Willuer]
0

Låter bra =)

Mantissa
0

Jag vill ha en storlek på 140-155 cm. "Lagom" grov. Lugn och trygg.
Färg: gärna viltfärgad, men skimmel funkar bra också. Viktigast är öron på minst 30 cm!

[Willuer]
0

#30, …va? o.o

Mantissa
0

#31 =åsna eller möjligen mula
Fast det jag kan sakna hos hästarna är TAGEL, men det skulle se rätt roligt ut på långöronen:)

#22 tyckte han såg lite lustig ut. Ardenner hals, nordishuvud och islandsrumpa typ Skrattande

[Willuer]
0

#32, jahaa! Haha, tänkte inte så långt :P

louie96
0

jag har två Drömhästar och den första är som din typ en appelgrå och andra är en svart andalusier som i filmen ARN:D