ESC
Vad tyckte ni om låtarna som var i toppen(topp 5 kanske)?

jag gick o la mig halvvägs in i röstningen, kan ngn upplysa om vilka det var som topp 5?

Skitdåligt!!!!!!
Tävlingen har spårat ur totalt… =/

Vet inte ens vilka de är. Alla länder från öst smälter ihop i min hjärna men Serbien, Ukraina var i topp, sen var väl Ryssland med på ett hörn.
Alla skit enligt mig,fast jag gillade serbiens tjej och text men inte låten.

Här är resultatet 2007:
1. Serbien 288
2. Ukraina 235
3. Ryssland 207
4. Turkiet 183
5. Bulgarien 157
6. Vitryssland 145
7. Grekland 139
8. Armenien 138
9. Ungern 128
10. Moldavien 109
11. Bosnien Herzegovina 108
12. Georgien 97
13. Rumänien 84
14. Makedonien 73
15. Slovenien 68
16. Lettland 54
17. Finland 53
18. Sverige 51
19. Tyskland 49
20. Spanien 43
21. Litauen 28
22. Frankrike 19
23. Storbritannien 19
24. Irland 5
Sverige gav Finland 12 poäng och våra älskade svenska representanter, The Ark, fick 8 tillbaka. Tio poäng kom från Island och de två tolvpoängare vi fick kom från Danmark och Norge.
Håller med E_hjo! alla röstar bara på grannländerna
DÅLIGT!!!

tja mixxxan, du har sagt det själv.. *fniss* inte så mkt mer att säga om det egentligen! ;)

Gah!! Hur kunde Bulgarien komma som femma???
Jag sjunger bättre än henne, lite trummor till så kan jag vara med nästa år.

ja, eller ukraina 2:a??? Fattar ingenting

Fast Ukraina var ju rolig, ingen vidare sång precis men mera show. Vi drog några dansvarv till den här :D
Tycker låtarna som vinner ska ha en balans mellan show och bra sång, precis som The Ark alltså 

#8 jag med. jag härmade deras snygga danssteg… *garv*

#9 *garv* Jag med, de är ju precis inte så svåra att följa med! :)
Får hoppas att ingen såg 
Jag såg ju hellre serbien som vinanre än ukraina.
jag gillade finlands, det landet som skicak en operasångerska, och så trum-sången…… dmo var mer udda o inte töntigt fjolliga som ukrainas eller englands…..
jag gillade att några körde ltiet mer på nightwish temat!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Om ukraina vunnit skulle jag varit lycklig!
#12 Jag också!
Tycker det roligaste är att alla, speciellt The Ark själva, gick runt och var så sprättiga och helt säkra på att dom skulle ta hem det och nu när dom blev placerade närmare botten än mitten så var det helt plötsligt "en jäkla dyngtävling, vi är världens bästa band ändå" nästan ordagrant citerat från tidningen 

Ja, det är inte lätt inte. Suck! Sämre än värst var alltihop tycker jag. Jag må vara gammaldags och så men nu är det sluttittat på melodifestival för min del.
Ukraina borde ju ha vunnit.. :P

Jag tycker att det ska vara en riktigt jurry som sitter och bedömmer låtarna…inte så som det är nu en förbenad svågerpolitik där grannländer håller varandra om ryggen hela tiden. Och med tanke på att östländerna blir fler och fler och att de snudd på bara röstar på varandra så är det ju dömmt att bli östländer i toppen jämt. Ex. vad hade Ukraina på 2:a plats att göra som knappt sjöng ???
De nordiska länderna är snudd på lika pinsamma som östländerna och håller varandra om ryggen de med.
Min favorit var tyskland…killen i vita kostymen och vita hatten om man ska benämna någon som favorit.
Tha Ark har varit lite för självgoda i mitt tycke!
Nä hela festivalen var ett fiasko….snacka om kalkon!!!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

hmm, kommer inte ihåg så mkt av dom… hörde dom mest bara i bakgrunden.. (hade lite fest)… men vi tyckte att Ukraina va bra.. lr så va det ölen som gjorde den bra!?? :)
#16 - Han (tysken) var ju rätt så söt ju.. ;)
#16 håller med dig…
annars kan de ju alltid göra om det till en tävling för cirkusnummer…

Tyckte att det mesta var pinsamt dåligt. Finland och Sverige gick ju att lyssna på iaf. Vi verkar inte ha samma smak här i norr som neröver europa.
Norge hade ett bra bidrag som inte ens klarade kvalet. Tråkigt!

#13 Men han säger det på ett ironiskt sätt, dessutom sa han inte jäkla dyngtävling utan gamla dyngtävling (såg de på tv). Media överdriver alltid för de vill skapa rubriker.
Sen var det ju inte The Ark själva som höjd sig över de andra bidragen utan media. Tyckte de tog förlusten på ett bra sätt.
Sussi/ Ark-fan