sitter och laddar ner! ser jätte trevlig ut din pålla!!
#1: Vad kul att höra! hoppas nerladdningen funkar bra.. =)

Fin hon är :) Tycker inte man ser mkt ryck alls, utan du ser ut att med flit ge henne rätt gott med tygel så hon får sköta sig själv :p
Fundering: är det med flit som du väljer att rida lätt fram till hindrerna? Jag hade nämligen föreslagit att du skulle ställt dig upp lite innan så att hon skulle haft chans att sätta in ett galoppsprång innan, ser ut som om hon kunde tänka sig att bjuda det på ngt hinder här och var, men att lättridningen mkt väll kan hålla henne tillbaka…
Snuttan: =) Vad skönt att höra att det itet ser alltför ryckigt ut, är nämligen rädd för detta och vill ju inte skapa obehag för min gumma när hon hoppar så redigt, för att jag själv är grön på hoppning.. - tur att träning ger färdighet =) Tyglarna glappar här och var, men hellre det än ryck =) Vet /ser också att jag har händerna rätt lågt.
Kul att du påpekar detta med lättridningen, är nämligen något som jag själv funderat på.. stod tidigare i lätt sits en bit innan hindret (då fick jagh kommentarer varför jag stod i lätt sits hela tiden), men min obalans som lätt kommer innan hindret, genom att luta mig för mycket framåt i kombination med att pållan gärna ökar (lite för mycket ibland) innan hindret, har nog gjort att jag kört lättridning ända fram - för att få mer kontroll… svårt att hänga med i bland i travartrav =)
- men på de högre hindren så kände jag ju att hon ville öka, men på ett bra sätt ändå - hon bjöd ju friskt - så jag får nog tänka om lite för galopp är ju ändå det naturliga i hoppning.. =) Ska rådfråga tränaren på onsdag också, - tack för din kommentar!