Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 4374 ggr
CelsiusT
0

Vad kostar stalltjänster i ditt stall?

Jag undrar vad ni får betala/tar betalt för extra stalltjänster i erat stall. Stalltjänster menar jag sånt som in/utsläpp, täckesbyten, mockning, ev fodringar osv osv. Sånt som normalt inte ingår i hyran för er.

Lite intressant är också var ni bor, om det är centrala stockholm eller mitt ute på vissjan för kan tänka mig att det påverkar priserna lite. Kanske hade varit intressant att veta vad ni betalar i ren stallhyra med (och vad som ingår).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Peppe
0

stallhyra 1050 inkl in/utsläpp, 3-4 fodringar. 50 kr/ gång mockning, 20 kr /gång täckesbyte

stallägarens yrke. något som också påverkar är att det finns ridhus på anläggningen. mitt ute på landet.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[trail]
0

Jag vet en som tar 200 kr/månad utöver stallhyran för in- och utsläpp.
Vet en annan som tar 100 kr/gång för mockning. Hos båda dessa ingår 3-4 fodringar, men inackorderingarna har då gjort sina egna foderpåsar i förväg. Bor nära en av de större städerna.

HolyFuck
0

Stallhyran: 2900 (utsläpp vardagar, 9 kg hö, 4 torvbalar, 5 fodringar).

Det finns även ridhus och paddock.

50 kr/gång mockning. 20 kr/gång insläpp eller utsläpp. 85 kr/extra torvbal.

Göteborg, fast inte centralt. Tycker det är väldigt dyrt.

Lina
0

Kallhyra: 500:-

Ingår fodring och ut/insläpp.

Vi hjälps åt i stallet. Behöver jag hjälp en dag så "betalar" jag tillbaka genom att hjälpa henne en annan dag.

Står i nv skåne

Em--ma
0

Vi är kollektivt så alla hjälps åt :) betalar då 900 kr i stallhyra och bor i bålsta.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

examynia
0

vi har inga sådana tillägstjänster i mitt stall.. vi turas om med in/utsläpp+ fodring då när man har inslöäppet å utsläppet. så de har vi var 5e dag in å utsläpp samma dag… kan inte jag en kväll så finns de alltid nån som kan byta med mig.. så jag kan ta den personens.. samma med mockning om man inte kan nåndag.. så hjälper nån till å sen när dom itne kan så blir jag "skyldig" en tjänst.. så tjänster å gentjänster i vårat stall.. täckesbyten har vi itne.. betalar 650 i stallhyra utan att de ingår nåt då.. har stallet 1,5 mil utanför oskarshamn så de ligger ju en bit från stan..

ccaroline
0

Helinack på Önnestadsgymnasiet, i Önnestad (någon mil från Kristianstad, Skåne) där jag hade min pålle ett tag kostade 2125:- / mån, kraft- och grovfoder ingick + strö. Man fick ha stalltjänst & fodervecka över helgen var 6:e - 8:e vecka och ta hand om hästarna i privatstallet :) in- och utsläpp fick man sköta själv och fodringen turades vi som sagt om med! Toppen trivdes där! :)

JessieS
0

Min häst står uppstallad på en ridskola där det finns anställd personal.

Vi betalar 2300kr i månaden och då ingår ca 10kg hö om dagen(4 fodringar), 1 spånbal i veckan, 2 kg korn/havre om dagen, in- och utsläpp vardagar (så klart täckar de hästarna när de ska ut och tar av täcket när de kommer in igen). Mocka får vi göra själva och vi får även mocka åt en ridskolehäst under helgerna. Eftersom att vi är ganska många "privathästägare" där så har vi jour drygt 1 gång i månaden då vi sköter in- och utsläpp, fodringar och sånt under en dag för alla privat- och ridskolehästar. :)