Ridhus!
I dag ska thea här på forumet och jag åka till ridhuset med varsin häst. Oh vad det ska bli kul. Det är ju flera år sedan jag var i ridhus och red. Det är så himla kul tycker jag. Elin ska följa med och rida på Gejsa vi får turas om hon och jag. Eller också tar jag med mig Fille också (islänningen) han ska ju ridas in lite. Nja, gubben min tycker att det räcker med en häst i dag. I detta väder. Nåja, kul är det iaf. 

inte på flera år ? :O
har ni långt till ett ridhus ?
hoppas dt går bra iaf! :)

Nej, jag har eg bara 1½ km till vårt närmaste ridhus. Men själv har jag ridbana och annars rider jag ut. Men eftersom vildsvin har kommit hit och skrämt skiten ur vissa hästar så vill jag att hon ska vara med om lite grand igen. Annars står hon ju bara här och rids ut i samma skog osv. Du fattar va?
Ridhuset som är här hemma har också grisar som man måste gå förbi så min Gobban tex vågar inte ridas in där. Lite jobbigt faktist. Men ska väl låna eller köpa 2 grisar i sommar så dom får vänja sig vid dom.
Oj vad roligt! Jag skulle ta med Fille och träna han lite också.
Jag vill också me!!
Jag har bara en gång ridit i ridhus, det var så roligt!

Ja, det är något visst att rida i ridhus. Är avundsjuk på dom som har det. Ja, vi får se om ja kan ta med honom i dag. Dom kanske bråkar i trp fille och gejsa.

okejokej, jag fattar :)
har ju läst om gobban som blivit rädd av ett vildsvin ..
hoppas att dt löser sig, och att hon vänjer sig vid dom grisarna ..
skulle med tagit med fille, bra för honom också (:

Hoppas att det gick bra!
oj oj oj… jag rider nog för mycket i ridhus.. man kan ju iten träna riktigt anars? jag rider hopp 2 ggr i evckan (inne), å dressyr 2 ggr i veckan (inne), 1 dag vila, oh 2 dagar ute. ute blir mest lite strosande.. ibland klätta å så, men mest bara strosa runt
Oj jag känner mig lite bortskämd..
Jag har ju tillgång till en kanonfin anläggning! (Jag måste skryta lite oxå!) Den innehåller:
3 Stall
3 Ridhus (1 byggt -04)
2 Paddockar
1 Trängbana
ca 7 ha mark i hagar….
Fina ridvägar
Duktiga instruktörer
Enda nackdelen är att det är så många där…(Det finns ridskola på samma anläggning).
//*Skrytaren*

Jag har inte ridit i ridhus på snart 12 år…Går lika bra att rida i skogen och på vägar
#8 Det där hade ju varit underbart och ha tillgång till! Hade inte velat stå på ett sånt stort stall men nära:)

Nu är jag hemma. Det gick kanonbra. Först blev Gejsa lite sur mot Fille när dom skulle stå bredvid varandra så nära. Men jag hämtade två påsar med hö som dom fick mumsa på när vi åkte. Och en fjording är ju inte sur så länge dom har mat framför sig. He he
I ridhuset gick det kanonbra för alla tre hästarna. Thea skötte sig också jättebra. Hon har ju ramlat av hästen i höstas så hon har ju bråkat mycket när hon ridit.
Jag satt på Fille också men han vill ju inte gå framåt när jag sitter på så bra. Elin satte sig då på honom och gick han minsann. Den rackaren. hi hi. Nåja, huvudsaken att dom går när någon rider.
När vi skulle åka hem gick dom på trp hur lätt som helst precis som när vi skulle åka. Och då har inte Gejsa åkt trp på ca 2½ år. Fille när vi köpte honom som 7 månders föl och förra våren när vi fick åka till Strömsholm med honom.
När fille gick på trp så hummade t o m Gejsa mot honom. Hon som är så tjurig annars. Jag svävar på moln i kväll. Det var sååååååå kul.

Hade gjort allt för att ha tillgång till ridhus så man kan rida ordentligt trots detta j***ra vädret! Hatar snön just nu…. jag vill oxå få muskler och kondis på min häst…….inte så lätt just nu. Kanske blir det bättre efter hovslagaren varit där och satt sulor och 4 brodd runt om………jag hoppas det iaf……
#12 samma här! Det blir lite si o så med ridandet på vintern.
gejsa, skulle jag vara du skulle jag bo i ridhuset
1½ km är ju ingenting!
Hur är det med ridhusen riktigt. Är det så att de som har ett ridhus hyr ut det eller?

Gejsa- Vad kul att höra att det gick bra. Ibland behöver man göra något annorlunda och roligt :)
Själv har jag tillgång till 2 ridhus där min ena medryttarhäst står, men jag rider ute så mkt som möjligt. Där den andra medryttarhästen står finns de inget, så då är de bara ut i ur och skur…Ridhus är bra härligt, speciellt när man helst bara vi glömma vinter…

Nej, jag vet att det inte är långt dit. Men det är ju tamgrisar i en inghängnad innan rid huset och jag får inte Gobban att gå där själv.

-man behöver ibland lite nytändning i sitt hästeri, för mig blev det en nytändning när jag och Louise var på Vallentuna ridklubb förra helgen och kikade..
-Men åhh jag längtar tills grannridhuset är klart..
gejsa: Vad roligt att det blev så inspirerande för dig! Och fille var ju jätteduktig!!! Han gick ju fram med dig på ryggen, när man väl förstod att det var det du ville.
Ja, thea skötte sig galant! Har inte haft ett så bra pass med henne, någonsin. Men jag tror att det beror på att G****n gav mig nyckeln till framgång, dvs eftergift och beröm omedelbart då hon gör rätt! Det verkar fungera jäkligt bra!
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Klart som sjutton att det var kul. Det gick ju så bra allting. Gunnar filmade ju oss så jag såg att Fille faktist gick lite med mig. Tyckte knappt att han gick alls när jag satt på. Var väl antagligen för nervös. hi hi
Härligt att höra att det går bra!!!
gejsa: Han gick ju jättemycket, flera meter. Och för honom är det jättemycket, med tanke på att han inte gått något själv tidigare, alls. Ett enormt framsteg i mina ögon!!!
//I

Men SÄG det då! Du berömmer ju bara Elin när vi rider. 
gejsa: Men jag sa ju…..flera gånger! Jag sa ju även när vi kom hem att han hade varit jätteduktig!
Elin vill jag försöka påverka när hon rider just för jag är fullständigt övertygad om att det skulle bli samma effekt på gejsa som jag fick på thea. Jag känner att jag vill berömma Elin när hon inte själv märker att gejsa gör som hon vill.
//I

Ok, ok! Fy fan vad det blåser och snöar. Blir nog insläpp till kl 16 idag.
gejsa: Säg inte så….jag som suttit och hoppats på att det INTE snöade hemma då det inte snöar här….så mycket. Solen tittar fram med jämna mellanrum och det kommer bara snöbyar, som inte verkar ge några mängder.
//I

Oj, oj, oj du skulle se hur det ser ut nu när man tittar ut i fönstret. Det kommer nästan helt snett snön och stora flingor. Vi som ska åka och handla. När kommer du?
*håller för öron och ögon och varken ser eller hör*
Jag kommer nog runt halv fem, fem. Tänkte rida ut en sväng. Ska du med?
//I

he, he tror inte det va. Du kommer nog också att ångra dig om det fortsätter så här.