Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettefterlysningar
Läst 18342 ggr
L00ttz
18

erfarenhet av?

hej är det någon här inne som har/eller vet någon som köpt häst hos Stall grevagården?

skulle va kul att veta hur det funkat och så vidare ?

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

katnils
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, antar att det var ett tag du skrev detta inlägg, men jag har också funderingar på att köpa häst därifrån och undrar om du fick något svar angående att köpa häst av Stall Grevagården?!

Mvh

Katja

MasterJE
0

KÖP INTE om du vill ha en fungerande häst.

OM du promt ska köpa så se till att ta en egen vet. dit.

Har hört rykte som mycket väl kan stämma att dem tar in hästar som ska till slakt o säljer dem här.

anledningen är att min flickvän köpt en kass häst därifrån o efter det ringt runt o hört att massor haft dåliga hästar, blivit lurade på pengar osv därifrån.

Så varningenens finger till dej.

Matte001
0

Köp ABSOLUT INTE därifrån

samma som drivit stall cm stall mm och flera andra företag som körts i konkurs och köparna fått trasiga hästar och inga pengar åter.

jag är en av dem så varnar skarpt!

WornOut
0

Hej! Vet inte om det finns fler än ett "grevagården".. ? Vill inte uttala mig innan jag vet exakt. Syftar ni på anläggningen i Skövde?

Carrick
1

#4 Nej, detta ligger mellan Falköping & Ulricehamn!

fortuna112
0

Hejsan! Undrar lite, vad heter de (eller den) som driver rörelsen? Gick in på deras hemsida och upptäckte att de inte presenterade sig själva någonstans. Vet nämligen ett antal personer med en hel del skit på sig som inte ska få hållas. Man blir ju misstänksam… :(

kaka1234567
1

fy fan vad jag är tröt på er som säger köp inte där ifrån har du en häst där ifrån eller ?

Jag köpte min häst där frisk som en oxe . De som gäller innan köp är att röndka hästen gör man inte de är de självklart att hästen kan se ut hur som hälst därför ska man röndka.

Tycker de fungerat prima min häst är fräsh som fan

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Halvblod
0

Jag har köpt en häst av dom. just nu ligger ärendet ang. hästen i rättegång. Så min advokat har hand om allt. Men jag vill varna alla som funderar på att köpa häst utav dom att det finns inget seriöst alls med dom.

kaka1234567
0

Jag säger tvär om dem är seriösa. Och köper man en höst för 30.000 vad förväntar man sig ska man ha en bra häst ska man köpa en över 65 . Sen så ska man röndka rygg ben och ta ut en egen vet som kollar hästen . Självklart gör man det enligt mig . Dr finns massa privat personer som kan ha en höst med samma problem omedvetet .

_Mvh kaka
_

Matte001
0

Det spelar absolut ingen roll hur noga du är med att kolla hästen! Pga att säljaren ljuger för sina kunder, de kan vara dopade, veterinärerna kan missa saker, så så länge säljaren ljuger och undanhåller viktig fakta kan man ALDRIG vara säker.. det hon håller på med är renrasigt djurplågeri.. ingen som såg tv programmet sanning & konsekvens det är samma person som driver grevagården nu..

enmanik
1

#10 Jag såg programet, hon verkar ju som en riktigt ful fisk! Jag hade inte köpt häst av henne enbart efter att ha sett programmet, det räckte för mig!

kaka1234567
0

Tyck vad ni vill min häst är frisk kry och passar till de han ska användas till och har inga problem med sin hällsa . Tv programen vissar ju bara de dåliga sidan av allt ananrs skulle det inte va bra tv .

Jag har godaerfarenheter av dem

_Mvh kaka
_

Matte001
0

Ja nog vore det väll konstigt och inte någon fått en hel häst, kom igen när du får problem! Det är då det blir otrevligt.. tv programmet hade heller inte kunnat visa något som helst om det inte fanns fakta alltså bevis och det gjorde det ju så tycker dina anslag om att de skulle vara ärliga är riktigt stötande. som jag sa innan ingen är säker så länge säljaren ljuger tänk om du framöver hittar fel på din häst som den lider av och säljaren förnekar all kännedom trots att hon sålt den till dig fullt medveten om detta skulle inte du bli upprörd då?

Gronstedt
0

Var och en får förstås berätta om sina erfarenheter och just här verkar det som om fler har negativa erfarenheter av den här säljaren än som har positiva.

Går det att se det där Sanning och konsekvens någonstans?

enmanik
3
kaka1234567
0

JO då men de hände inte mig min häst har jag haft i 1 år snart och han är de inte fel på .

_Mvh kaka
_

Matte001
0

Kul för dig men det gör inte säljaren ren igen så många köpare och hästar har blivit drabbade då tycker jag imte det är fint att lägga det på köparna och påstå att hon är ärlig. jättekul att du trivs med din häst och allt flyter på bra men tänk dig själv om du köpt en häst du älskar för dyra pengar som du sedan blivit lurad på den lider och du får inga pengar åter. det är fruktansvärt för både hästarna och köparna. jag skulle mycket hellre vara i din sits med en frisk bästa vän än allt helvete som denna säljare orsakar.

xantos
0

Jag tycker det ser lite varning ut när ALLA deras hästar inkl. unghästar är trafiksäkra å kan ridas av alla…..  man skriver det som köparna vill höra.

[trail]
1

Vad jag har läst o hört på olika ställen så skulle i varje fall inte jag överväga och kolla på häst där. Finns många andra ställen med bättre rykte.

#7 haha, va? Du kan ju inte säga att du är trött på folk för att de har varit med om hemska saker, blivit lurade och fått trasiga hästar? Om du nu har fått en hel och bra häst så har du haft turen på din sida, men kom inte och tala om för andra att man inte ska varna varandra om försäljningsstall med dåliga resultat!

#9 Man kan få en toppenbra häst för 30000 kr. Jag förstår inte vad du menar med att man måste lägga 65000 kr för en bra häst? Jag har en fin häst med ok stam som tränas MSV dressyr, rids i western pleasure och hoppar banor på 120cm, för ca 35000 kr det räcker för mig. Men ska man ha en häst med stor kapacitet för en speciell gren får man kanske räkna med uppåt 100000:-
Det jag menar är att jag förväntar mig åtminstonde en del för 30000 kr, i alla fall såpass att hästen ska vara hel och fräsch till att börja med.

#18 Ja, det låter inte vettigt att att de ska ha "lyckats så bra" att alla deras hästar kan ridas av alla och är trafiksäkra.

Alex
0

Vill bara påminna alla om att hålla diskussionen saklig och inte gå på varandra eller enskilda personer, då det brukar vara lätt hänt vid liknande ämnen. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kaka1234567
0

#19 haha kul  de jag menar att oftast får man de man betalar hahaha

_Mvh kaka
_

kaka1234567
0

#18. min unghäst är trafick säker sen jag fick honnom

_Mvh kaka
_

Gronstedt
2

Det handlar inte om priset, utan om vad säljaren har påstått. Oavsett hur mycket eller hur litet man betalar, så ska varudeklarationen stämma.

En häst före 20000 har sannolikt inte samma kapacitet (eller i alla fall inte samma potential) som en för 60000 och en för 60000 inte samma som en för 150000. Om någon kränger en häst för 20000 och talar om att den är billig för att den har pålagringar, fine, då vet man som köpare vad man får och kan inte klaga efteråt om pålagringarna ger problem. Men om säljaren svär på att hästen är frisk och ren och fin i alla delar så får säljaren stå sitt kast och ta tillbaka hästen när det visar sig att det var fel på den vid försäljningen. Oavsett prislappen.

alexxandra_
1

#21 , vad menar du nu?

kaka1234567
0

24. de jag skrev såklart Skrattande

_Mvh kaka
_

alexxandra_
2

jo men det lät lite ironiskt, så det var som det jag menade.. om det var någon baktanke med det.
För 30 000kr kan man få en fin häst som är duktig, eller har potential att bli en fin tävlingshäst. 
Anser då jag.

kaka1234567
0

kul Skrattande

_Mvh kaka
_

Matte001
0

Tycker det är märkligt att någon som är oskyldig tar bort alla öppna trådar med fakta om henne som fanns på hastnet tex. varenda gång fakta framkommit så bara tar hon bort det och kallar alla lögnare!