Melodifestival el ej?
Är det någon här el sitter alla framför tv:n? =)
satt framför tvn en stund men blev sur över att d inte va en enda låt som föll mig i smaken =/
Jag är lite halvt här. Sitter vid TVn när det är bra låtar och datorn när det är mindre bra . ;)

Det kändes lite tomt här men det är väl inte så konstigt? Orkar bara inte kolla, blir ändå aldrig som man tycker, hehe…
"2 samma som dig sappar mellan dator o teve. The Ark var helt okej. De är dock bättre på radion inte samma ös på teve..

Kollar inte, hör lite men verkar bara va dåliga låtar ^^
Huh. Mamma och mormor sitter därnere och kollar på melodifestivalen, jag stack upp hit för att rädda mina öron.. ;P
#4 Tycker tvärtom, roligare att se live än bara lyssna på..
Såg nyss Ukrainas, vinner dom går jag tusan och dränker mig !!
#7 :O ajdå,,, men då får vi hoppas att dom inte vinner..! ;D

både här och tvn ibland =)
sitter och smålyssnar men är mest nervös för hur det går för gubben på vägen faktiskt… barnen har dock helkul i soffan:o)
Hahaha jag har jättekul. ^^ Höll på att dö av skratt under Frankrikes. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#10 Låter ju inget vidare…

Både och =D
jag tittar inte på den har viktigare saker för mig som att diska, laga mat och diskutera rollspel ;)

Sitter framför datorn men hör tyvärr oljudet hit…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

orkar inte titta på den…inga bra låtar…;(…sitter här istället. sen ska jag kolla på filmen ni rekommenderat. PAY IT FORWARD….. gubben är ju och festar så jag e själv hemma….inget skoj faktiskt. hoppas ni håller mig sällskap länge….

Låter ju inte som att man missar något iaf ;)

#16 Jag sviker nog nu, ska jobba imorgon :( Men om det är rätt film jag tänker på så är den riktigt bra.
Så ha en fortsatt trevlig kväll alla så "hörs" vi säkert imorgon… God natt

#18 god natt god natt!!!!

Har tittat, men vilket skit!!!
Det ena är ju värre än det andra. Nej, det är nog sista året jag följer melodifestivalen. Det har spårat ur totalt tycker jag.

#20 hahaha…tycker du??? hihi, då är vi 2!

Opps! Danmark gav oss 12 poäng nu. Tackar.

#21# Hi, hi, vi är nog fler än 2 som tycker så. Stackars tanter och farbröder som förr tittade på detta. Dom lär inte titta nu iaf.

hur ligger vi till? inte ens tv på

Vi ligger just nu på 16:e plats enl Elin.

Jag gråter….. Alltså norden får it nå röster sen alla östländer kom med! Bara skitsånger 
This sucks bad!!!
det går ju riktigt skit och jag håller med dig Sussi! De sympatiröstar ju jämt på varandra…

Ja, jag tycker vi snart kan bojkotta eurovision och starta vår egen tävling…

jaja..går det så dåligt nu så får vi väl inte vara med och starta nästa år eller?
det är väl ngt sådant va? Det värsta är att jag tycker att The Ark är bra… för en gång skull hade vi rusktigt bra både Andreas och The Ark… Innan har jag alltid tyckt att schlager suger men nu finns det faktiskt en del bra musik.. De är ju även proffs… Dj…igt konstigt………..

Det är värre än värst. Suck!

Nu fick vi 12 poäng av Norge.
TACK Norge för 12a nr.2!
Harriet Potter kan ju inte vinna! Vi borde skickat Marie, de har lika dana glasögon. Då hade vi nog haft en chans.
hmmm… vi sympatiröstar ju också..hi hi hi… kanske skulle utöka norden lite????

Klart att vi också sympatiröstar. Det har vi alltid gjort. *ler*

#33# Jag skrev med en hundradels sekund före dig tror jag. *ler*
nämen det är trist faktiskt… det är ju hur många slaviska länder som helst i topp??? Nu har jag ju inte lyssnat så de kanske är bra… och tro nu inte att jag är rasist… men de röstar ju jämt på varandra!!! Framförallt serbien..kroatien…bosnien..etc…
Vad i hela världen är det med serbien? Jag vill ju att sverige ska vinna. Fick tillochmed lägga undan min bok, kunde inte koncentrera mig, dom babblar så på radion. :p
#36 Hehe, ja.
Men SUCK, vi kan ju typ komma sist. :o

Ha, ha du är rasist ju. Nej, jag bara skojar. Håller med dig faktist.

Det går otroligt dåligt för Sverige o Finland.
Jag trodde iaf att Sverige skulle bli i topp fem om inte vinna! Vilken flopp, efter detta kommer jag att bojkotta skiten. Vad är det för skillnad när de bara röstar på varandra. Finland gav också 12 p åt ett slaviskt land, jag är så besviken!!
Nämen det är ju alltid så… fast de tycker nog likadant om oss…
Jag har varit förlovad med en bosnier så inte är jag rasist på det planet

Håller med dig sussi. Helt sjukt är det.
#42# Jasså, har du det. *ler* Men du kanske blev det efteråt. hahaha
#43… he he he… "inga kommentarer"
Så finnarna svek oss?? hmmm… hoppas de får däng i hockeyn ( såvida de inte redan fått det)

Hi, hi, hade jag rätt alltså. Tiger och samtycker kallas det.
både och!! :P

Serbien vann. Fy vad dåliga låtar. Och på andra plats kom clownerna. Herregud säger jag bara.
Hum.. Knepigt att alla västländer hamnade i botten…
Vi kommer väl få en egen tävling i semifinalerna i fortsättningen. :P
Är det bara jag som har missat vad som var så bra med Serbiens låt? Tyckte den var totalt intetsägande och en "i mängden"…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
pinsamt….. den är ju inte alls bra!! Nej nu lägger jag ner det här.. man blir ju bara besviken…

#49# Jag blev faktist redan besviken när The Ark vann här i Sverige. Jag tycker nu när jag hört dom så mycket att det är ok men ingen vinnarlåt i en melodifestival. Men jag kanske är gammalmodig. Jag gillar mer Måns eller Sonja ´dom hade kanske fått mer poäng.
RÄTT LÅT VANN, RÄTT LÅT VANN! =D =D =D
Däremot, hur kunde Ukraina komma 2:a? UUURRRK!! Det var ju massa dåliga låtar i topp *ryyyser*
MEN SERBIEN VANN! =D =D =D

#51# Hur kan du tycka att rätt låt vann?????
#52 För att jag tycker Marija sjunger superbra, låten är vacker (även om det enda jag förstår är Molitva). Hon verkade verkligen mena det hon sjöng. Dessutom hade hon kvällens bästa kör vilket utgör en stor del av numret tycker jag.
Finlands bidrag var också jättebra, hade gärna sett det hamna 2:a.

Nej fy inte serbien! Jag gillar henne som person men sången?? Den har jag redan glömt bort ju! En vinnarlåt ska fastna i huvudet efter första gången, det gjorde The Arks låt men inte detta…..
Så både Finland och Sverige får kvala. Nästa år kommer jag inte att se på eurovision, svenska melodifestivalen är ett bra program med själva eurovisionen tänker jag bojkotta, jag menar, vad är det för skillnad, sedan alla östländer kom med har vi inte en chans mera.
Jag tycker vi ska skicka Håkan nästa år =D
hmmm…. kanske inte riktigt goding kanske??? så att tanterna får ngt att titta på???
#55 Det lär ju inte gå så mycket bättre än i år :P
Sverige kanske bara ska ta och hålla sig till sina tråkiga schlagers som man hört 1 miljon gånger förut, för dom brukar ju ändå ta sig nån vart.. XD

Nej, för tusan det lät för bedrövligt. Och när man inte ens fattar vad dom sjunger är det ju ännu värre.
#58 Smaken är som baken - delad ^^
#57 Kan inte gå så mycket sämre ;) Man i sjömanskostym borde iaf slå folierullarna ^^

#59# Ja, du det håller jag verkligen med om.
kruxet är ju att jag iallfall tycker att de från forna låter likadant nästan jämt med undantag för den enormt fina låten förra året..* kommer inte ihåg namnet just nu*
Lyssnade en del på bosnisk musik hemma hos mitt ex och jag tycker att det låter mkt "likadant# men sen förstår jag ju inte heller ett ord… eller ja… inga ord som finns med i sångerna iallafall…

nnu går jag och gräver ner mig efter dagens stora besvikelse.
Nati nati!

Det största felet är väl att man inget förstår när dom sjunger också. Då är det inte så lätt att varken sjunga med eller tycka om låten.
#63.. natti natti.. sov gott!
#64… håller med om att det är svårt att sjunga med… det låter nog himla lustigt när man försöker!

Natti natti sussi.
Ska nog snart själv natta mig.

Serbien suuuuuuuger…..
Hur fasen kunde dom vinna….? =´(
Ingen som gillar min Håkanidé? 

Hi, hi, håkantråkan kan gå och lägga något gammalt över sig.
#7, dom kom 2:a ju (ukraina) :P :S helt sjukt igentligen för herreguuud vilken låt och vad har dom på sig? :S
#70 Jo suck, blir väl nästan dränkning för min del då . :p Detta var nog sista året jag följer melodifestivalen!

på vilken plats hamnade Sverige tillslut?

18:de ..

nu när jag hör the ark på reprisen så tycker jag han låter fruktansvärt!!!! HAn låter andfådd och håller inte i rösten…..usch jag ryser. Ne fy vad Sverige har sänkt sig här…

jag höll på att dö av garv under ukrainas bidrag, jag tyckte den var superbra. =) o greklands var med bra… =)

Vi satt famför tvn, i slutet av den. Men då tittade vi på film. När det började var vi i skogen och busade gärnet med vovvarna istället. ;-)
Tycker inte det är roligt att kolla på längre. Var bättre förrut.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#74… så det var inte bara jag som tyckte att det lät lite tamt?
#74 & #77 Vi är tre. ;) Totalt blekt framträdande, inte alls samma fart och show som de haft förut, och väldigt mesig sång från Olas sida också.. Han tog ju knappt i.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hur stort fan jag än är av The Ark så måste jag tyvärr hålla med om att framträdande inte var det bästa, det var inte alls samma svung i låten som tidigare. Jag tyckte man hörde musiken dålig medan man hörde hans röst desto bättre, lite för bra.
Dessutom var bildproduktionen inte alls lika bra som i melodifestivalen. I slutet t.ex. så såg man inte alls av The Ark utan bara publiken, vad var det?
Men, fast allt detta hade varit på sin rätt så hade inte bidraget vunnit ändå, öst har inte samma smak som oss, tror faktiskt att sonja eller hon den andra balladsångaren hade haft bättre chans i detta sammanhang. Europa är inte redo för Arkarna helt enkelt :/
#75 Hihi, måste hålla med där, gillade Ukrainas knäpplåt just därför. Han är så motbjudande men ändå så rolig.

Hehe, då missade jag verkligen ingenting ;)

Nej, det gjorde du verkligen inte mazze. Skit dåligt var det.
nej usch vad dåligt ALLT VAA! XD man garvar ju nästan på isg :P
Och the ark va ju dåliga oxå ^^ asså framträdandet ^^