träns storlek?
går det att ha samma träns på en B ponny som på en D ponny?
vad tror? ni jag bifogar bilder på båda ponnyerna. Funderar mest för att köpa ett rosa träns och det vill jag kunna använda nu på b ponnyn och i framtiden om jag köper egen d ponny.
tror ni båda skulle kunna ha cob?

jag har shetland på mina B-ponnys och full på min D-ponny och bliderna säger inget du får mäta
Cob skulle bara bli hängande hos mig 
tror d ponnyn (Tjejen heter hon) har cob
och B ponnyn (pocahontas) har nog "ponny" storlek
vet du om det är stor skillnad? och hur ska man mäta?
min b-ponny hade cob på sina träns och grimmor, min d-ponny hade med cob men det är ju som sagt olika från varje häst.
mät från där du fäster bettet i sen runt till andra sidan så ser du ungefär hur stor skillnad det är på deras storlekar
Men köp en com som du kan spänna in mkt,
Eller en ponny som du kan spänna ut mkt :)
Bacon, svaret är bacon.
Är det npgon storlek de kanske skulle kunna dela på så är det cob, men ibland hittar an ponnytröns som är gigantiska med… Men ett cobträns kan du ju ev göra några fler hål på. Jag har i.af kunnat använda samma nackstycken till våra små B ponnyer.(mellan shetland och ponny) som till våra d ponnyer (cob) dvs de som cobarna haft på nästan största har de kunnat haft på minsta. Problemet är bara nosgrimmn och käkremmen… Men det går ju som sagt alltid att göra extra hål för att göra det mindre. :p
Hakuna matata!
Jag har en häst som har cob på sina träns och grimmor XD
Så mät, från bettring till bett ring på båda hästarna och se om man kan variera tränset så mycket, mätt även pannband och nosgrimma på båda hästarna :)
fast bett går ju variera finns ju bett med små bettringar till bett som har stora, vilket kanske kan funka om de behövs nån cm