En sträckning eller?
Jag har ett 15 årigt korsnings sto som varit helt skadfri framtils förra året då hon snubblade i hagen och blev halt på höger fram. Vår väterinär sa åt oss att ha stödförband på benet om nätterna i ca en vecka tills svulnaden lagt sig, och om det inte blev bättre skulle vi åka till kliniken. Med stödförbandet, vila och en enstaka liten promenad för att bli av med överskotts energin blev benet bra igen och hältan försvann helt!
Så nu för en, en och en halv vecka sedan upptäckte vi att hon haltade igen på samma ben och eftersom vädret inte varit det mest skonsamma för vår paddock samt att vi haft svårigheter med lastningen har träningen blivit lidande så jag antog att det kanske var boven i det hela tillsammans med att hon snubblat illa igen. Även nu var hon varm och svullen, men nu efter den här veckan med stödförband har hältan fortfarande inte avtagit helt som det gjorde sist (det syns inte i varken skritt eller galopp, bara i traven!!) men svulnaden är helt borta och hon är inte varm! :/
Det värkar inte bekymra henne och hon verkar heller inte ha ont men jag är ändå orolig för min lilla tjej och jag undrar om någon här känner igen sig eller har något förslag på vad det kan vara! Hon är min första ponny så är fortfarande inte helt med i svängarna gällande allt med skador ok sådant är!
Skulle bli otroligt tacksam för svar! :)