Vilken ordning?
Hur gör ni när ni skaffar häst för första gången
letar ni först upp och bestämmer er för en häst och sedan letar stallplats, eller tvärtom`?
MVH Elin
Man får nog leta parallellt, för man kan ju inte ha det ena utan det andra.

Det är helt avgörande var du bor men utan stallplat är det svårt att göra en bundget och veta att det inte blir för långt till hästen.
Jag bor på gård så stallplats har jag och så var det för första hästen jag köpte också.
Jag kollade stallplats först och sedan efter ponny.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Okej! , Men alltså , det finns ju stallplatser, men man kan ju inte liksom hyra en plats utan häst, och heller inte köpa en häst utan att ha hyrt en stallplats:P knasigt asså
MVH Elin

#4 här där jag bor är det så ont om stallplater att folk hyr utan foder medan dom letar häst.
vet man hundra att man får stallpats där man vill då letar man först.
Man får prata med folk som har stallplats att hyra ut, tala om att man letar häst och se om det går att boka preliminärt.
#4 Vi har hyrt box innan vi köpte häst - det var ett stall med "kö" och vi har köpt häst innan vi hade stall - det var när vi skulle flytta till egen gård och "drömhästen" dök upp.
I det första fallet är det inga problem, känns lite onödigt att betala för tom box bara, men vill man ha ett bra stall och det är ont om dem så får man ta det.
I det andra fallet så kom vi överens om att pålle fick stanna hos säljaren de veckor som var kvar tills vi hade flyttat och kunde ta hem honom.

Jag kollade runt vad på stallplatser under tiden jag letade häst. Köpte dock hästen först men lyckades fixa stallplats på några dagar.
kissmekate.blogg.se

Jag fixade stallplats före häst. är det ont om platser så får man ha en plats på kallhyra i väntan på hästen, det blir väldigt jobbigt om man köper häst och inte har någonstans att ha den.