Tandläkaren
Måste bara berätta om dagens total-chock!
Hade tandläkartid kl 12.20 och skulle dit för att de för ett halvår sedan såg att jag hade ett hål eller en luftficka under en gammal lagning. Och nu ville de se om det var ett hål, alltså att det blivit större, eller om det bara en oskyldig luftficka. Om det var hål skulle jag få en ny tid senare för att laga det.
Räknade med en totalt kostnad på strax över 1000 spänn, kanske 300 för kollen idag och 800 för lagningen senare.
Klockan 11.20 ringde telefonen och det var tandläkaren som sa att om jag hade möjlighet fick jag gärna dyka upp redan då och kunde därmed få det eventuella hålet lagat med en gång eftersom de hade tid över. Och detta hos FOLKTANDVÅRDEN? 
Alltså räknade jag med att spara kanske 300 kronor eftersom de slog ihop mina tider och därmed behövde jag bara betala "framkörningsavgiften" en gång.
Men det var inget hål, bara en luftficka. Så besöket tog tre minuter. Dom tog en röntgenbild och sen var det färdigt. Och så blev det dags att betala. 50 SPÄNN!!! Jag stod bara och skrattade när hon i kassan sa summan. Vem har nånsin varit hos tandläkaren och bara betalat 50 spänn? Trodde hon skämtade med mig. Jag hade ju räknat med att bli tusen spänn fattigare från början.
Ibland är det lätt att bli glad! 
oh shit ! jag pungade ut 518 spänn för en undersökning. ILLA!

Det är det jag menar. Jag brukar betala 300 kronor för 45 sekunders undersökning på efterkontroll efter tandställningen. Allt dom gör är att prova att sätta in platskenan som alltid passar perfekt. Sen är det klart, tar mindre än en minut. Och sen får man snällt betala 300 kronor. För nåt man lika bra kunde kollat själv…

Ja, samma här. En undersökning och röntgen iofs kostar ju ca 600 kr på folktandvården här. Hon måste ha sagt fel. *ler*

Det var det billigaste jag har hört någonsin. Tror hon läste fel. Skulle nog läst in en nolla till. Men le och var glad, inte varje dag man kommer så billigt undan. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag betalar 35*12 ;)
ja, det var billigt! vad skönt att det kan vara det för omväxlings skull 
Det är skitdyrt mad tandvård här i Sverige tyvärr, men en liten tröst är att det är MYCKET värre i en del andra länder som tex USA
har ett abonnemang hos min tandläkare så jag betalar en gång om året men minns inte hur mkt(dock inga stora summor) så jag går gratis på undersökning varje år. Blir det sen att jag ngn gång ska laga får jag väl betala extra för det. har inte behövt det på x antal år så jag är Glad o slippa det!
Tycker det är samma med apoteket… där är det rena gissnings leken på vad man ska betala.. ena gången blir man störtförbannad för det är så dyrt för en struntsak o nästa gång när man tror det ska vara dyrt så är det svinbilligt… hrm!
Jag betalar ingenting ^^
Haha :D

jag betalar heller ingenting:)